Hvis nu man ikke har lyst til at amme??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. november 2010

klmf

MarianneSonne skriver:

Ja der er virkelig nogle som er amme-fanatikere. Jeg har heller aldrig følt at jeg glip af nærhed. Tværtimod, så syntes jeg at jeg havde god øjenkontakt med mine piger når jeg gav dem flaske, og min mand bakkede vældig op om flasken, for han ville jo også gerne være med. Man skal vælge det som man har det godt med, men har hørt om flere som har kæmpet for amning i flere måneder, med gråd og smerter og sultne utilfredse børn. Det er bare ikke det værd syntes jeg, hverken for mor, baby eller øvrige familie.

Har en veninde, der kæmpede i 3 mdr fordi hendes sp sagde hun SKULLE amme. Det havde jeg nok ikke holdt til....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2010

Noneother

MarianneSonne skriver:

Hvad er det som er så meget bedre ved modermælk, at det skulle være et problem at vælge amning fra?

Er det et seriøst spørgsmål?

-og jeg sagde hverken problem, eller børnemishandler, men det er da et kendt fact, at modermælk bare er bedre.

Jeg synes bare, at man burde gi´sine børn det bedste i den udstrækning det er muligt.

Anmeld

21. november 2010

Mi

lotchen skriver:

Der er mange gode antistoffer i modermælk, der skulle ruste barnet bedre imod allergi fx og generelt give dem et godt immunforsvar.

Ja, men mængden falder meget efter tre måneder, og børn som er flasket op klarer sig jo nok alligevel. Hvis de får en mor som er fustreret ved at amme, så er det jo heller ikke godt for relationen mellem mor og barn.

Anmeld

21. november 2010

klmf

Noneother skriver:

Jeg mener ikke man bør amme for alt i verden, men jeg synes at man bør ha´en rigtig god grund til at vælge det fra. Det er trods alt langt det bedste for de små, og jeg synes at det er en kende egoistisk, at vælge det fra blot for bekvemmeligheds skyld.

Har måske ikke formuleret mig godt nok, for det var ikke et bekvemmelighedsspørgsmål for mig. Det er en følelse af ikke at bryde sig om det rent kropsligt. For ved ikke om det er meget nemmere rent praktisk, der er mange flasker der skal rengøres og der skal tænkes praktisk ift. at komme ud osv. Plus at det jo også koster en del, hvorimod det hjemmelavede er gratis

Anmeld

21. november 2010

Mi

Noneother skriver:

Er det et seriøst spørgsmål?

-og jeg sagde hverken problem, eller børnemishandler, men det er da et kendt fact, at modermælk bare er bedre.

Jeg synes bare, at man burde gi´sine børn det bedste i den udstrækning det er muligt.

Det er et seriøst spørgsmål. For selvfølgelig er der fordele ved modermælk, men i nogle tilfælde er der også ulemper ved amning. Relationen mellem mor og barn er ikke nødvendigvis god ved amning. Jeg kunne slet ikke have amningen, så flaske gav os en meget bedre stemning og relation.

Syntes bare det er så doktrinær bare at udråbe amning som det bedste. Forskellige sitationer og familier har brug for noget forskelligt.

Anmeld

21. november 2010

klmf

MarianneSonne skriver:

Ja, men mængden falder meget efter tre måneder, og børn som er flasket op klarer sig jo nok alligevel. Hvis de får en mor som er fustreret ved at amme, så er det jo heller ikke godt for relationen mellem mor og barn.

Er det mængden af antistoffer der falder efter tre måneder?? Så undrer det mig at Sundhedsstyrelsens anbefalinger går på fuld amning det første år...

Anmeld

21. november 2010

Nemesis

man skal ikke amme!

Men vil da lige fortælle at jeg med den første også kæmpede med suttebrikker og jeg var ved at blive vanvittig!

ammede kun i 3 mdr. 

Ved nr 2 var det ikke et problem..der var det største problem at jeg virker alt for stor til ham..men amningen gik faktisk fint.

3 gang..har jeg virkelig haft en meget brystglad pige. Inge  sut. ingen flaske KUN moar indtil hun var 6 mdr og jeg var ved at få spat. Nedtrappede så amningen indtil hun var 8½ mdr hvor jeg stoppede helt.

Det ER faktisk blevet bedre fra gang til gang. Der er som om brysterne fungerer bedre (hos mig).

Nu ved jeg godt du sagde du ikke brød dig om følelsen, men netop af hensyn til antistofferne som er i din modermælk ville jeg nok forsøge at amme de første mdr. 

Desuden er amningen jo også god for at få dit underliv til at trække sig helt sammen igen.

MEN det er jo ikke et must, et krav eller noget andet. Har du ikke lyst så meld du det ud. Har da hørt om folk som har haft flaske og mme med til fødslen og har fået en pille til at stoppe mælkeproduktionen.

:-) Sisse

Anmeld

21. november 2010

Mi

lotchen skriver:

Er det mængden af antistoffer der falder efter tre måneder?? Så undrer det mig at Sundhedsstyrelsens anbefalinger går på fuld amning det første år...

Så vidt jeg ved er sundhedsstyrelsen anbefalinger lavet på baggrund af EU anbefalinger, som jo også skal henvende sig til mødre i lande, hvor der ikke er så gode alternativer som vi har i DK.

Begge gange jeg er stoppet med at amme har jeg vendt det med min SP (to forskellige) og de har sagt, at jeg helt sikkert skulle stoppe hvis jeg ikke havde lyst til at amme. At når baby havde fået det første mælk, så var det fint og at det var vigtigere at vi havde det godt sammen når pigerne skulle have mad.

Anmeld

21. november 2010

Noneother

lotchen skriver:

Har måske ikke formuleret mig godt nok, for det var ikke et bekvemmelighedsspørgsmål for mig. Det er en følelse af ikke at bryde sig om det rent kropsligt. For ved ikke om det er meget nemmere rent praktisk, der er mange flasker der skal rengøres og der skal tænkes praktisk ift. at komme ud osv. Plus at det jo også koster en del, hvorimod det hjemmelavede er gratis

Nu var det heller ikke dig, men mere generelt jeg mente med bekvemmelighed.
Jeg må indrømme, at jeg har lidt svært ved at følge dig her, men nu har jeg osse altid set amning som det mest naturlige i verden.

Anmeld

21. november 2010

klmf

ladydan1 skriver:

man skal ikke amme!

Men vil da lige fortælle at jeg med den første også kæmpede med suttebrikker og jeg var ved at blive vanvittig!

ammede kun i 3 mdr. 

Ved nr 2 var det ikke et problem..der var det største problem at jeg virker alt for stor til ham..men amningen gik faktisk fint.

3 gang..har jeg virkelig haft en meget brystglad pige. Inge  sut. ingen flaske KUN moar indtil hun var 6 mdr og jeg var ved at få spat. Nedtrappede så amningen indtil hun var 8½ mdr hvor jeg stoppede helt.

Det ER faktisk blevet bedre fra gang til gang. Der er som om brysterne fungerer bedre (hos mig).

Nu ved jeg godt du sagde du ikke brød dig om følelsen, men netop af hensyn til antistofferne som er i din modermælk ville jeg nok forsøge at amme de første mdr. 

Desuden er amningen jo også god for at få dit underliv til at trække sig helt sammen igen.

MEN det er jo ikke et must, et krav eller noget andet. Har du ikke lyst så meld du det ud. Har da hørt om folk som har haft flaske og mme med til fødslen og har fået en pille til at stoppe mælkeproduktionen.

:-) Sisse

Hej Sisse

Jeg tænker også at jeg vil gøre det en måned eller to for at give bebsen antistofferne med på vejen og så udfase det derfra. Et par måneder tror jeg godt jeg kan holde ud, selvom det faktisk lige nu virker som laaaang tid Det er heldigt man har et lille vidunder at kigge på imens

Nu har jeg det nok kun i mild grad, men tænker på dem, der virkelig ikke kan have deres bryster bliver brugt til det og som skal kæmpe mod de, der er meget fordømmende overfor deres valg, det må være hårdt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.