En gang "Hvad børn dog siger!"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2010

LISBETH:-)

Vi kører i bilen, Amalie på 3 år bliver ved med at sidde uroligt på bagsædet. Jeg spørger hende hvad hun dog laver. Hvortil hun svarer. Jeg skal da bare se bilens fodspor mor. Nå ja det er jo logik.

For noget tid siden snakker vi om at nu kommer lillesøster snart ud af maven. Vi fortæller at så skal mor være på sygehuset. Amalie vil vide om det gør ondt og få babyen ud af maven. Jeg siger nej det gør det ikke. Amalie spørger så om man skal ligge ned når babyen skal ud. JA det skal man jo. Amalie kigger på mig med sådan nogen det skal nok gå mor øjne og siger: Jamen mor hvis man skal ligge ned så gør det altså også ondt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2010

SussieThyssen

LOOOL hvor har I dog mange herlige.

Lige en her fra min ældste.

Hun var 3 år og kunne altså ikke sige ambulance..hun kaldte den en "vyu-vyu".
Vi holdt i et lyskryds og en flot nypoleret ambulance kørte op ved siden af os.
- Neeej mor, se en vyu-vyu, udbrød hun begejstret.
- Det hedder altså en ambulance, korrigerede jeg.
Længe så hun spekulativt på den og sagde så:
- Hmmmm, syns nu den ligner en vyu-vyu.

Samme unge dame og nogenlunde samme årstid kom vi hjem efter at have været en tur i byen.
Dengang boede vi helt nede ved Gavnøe slot og vi havde et rigt dyreliv helt ind i vores have. Vi havde ofte set bla. påfugle som frit gik rundt, men kun på stor afstand. Der var også mange rådyr, fasaner, agerhøns og grævlinge og vi nød alle de mange besøg.
Selv havde vi marsvin, kaniner og høns.
Nå vi ruller ind i indkørslen og hvad stod der bum lige midt i det hele...en kæmpe stor påfugl med en pragtfuld udslået hale, mens 3-4 koner trippede rundt og nippede af græsset på vores plæne.
Måbende gloede jeg lige en ekstra gang og fik trådt hårdt på bremsen, hvorefter Charlotte smækkede begge hænder begejstret sammen og udbrød:
- Oooorv se mor, en kæmpe stor høns!
Og det kunne jeg jo kun give hende ret i.
Sikke da en stor høns 

Anmeld

2. december 2010

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis

Lille Jasmin på 4 år kigger på et billede af onkel Nikolaj som barn

med lyst barnehår hængene ned i panden. (Nikolaj har idag et stort

mørkt krøllet hår).

Jasmin kigger forundret op på onkel Nikolaj, og siger:

"Jamen onkel Negonej, der var du da ikke sort?!"

Anmeld

2. december 2010

SussieThyssen

sommerbarn<3 skriver:

Lille Jasmin på 4 år kigger på et billede af onkel Nikolaj som barn

med lyst barnehår hængene ned i panden. (Nikolaj har idag et stort

mørkt krøllet hår).

Jasmin kigger forundret op på onkel Nikolaj, og siger:

"Jamen onkel Negonej, der var du da ikke sort?!"

Hehe...en af mine venner er fra Afrika.
Da rebecka min mellemste var 2, stod hun en dag pludseligt og kiggede længe på ham, da han sad i sofaen og drak te og hyggede sammen med min mand og mig.
Hun kendte vores gode ven godt, og der havde aldrig været noget der.
Pludseligt kravlede hun op på hans skød, så endnu mere indgående på ham, og rakte så armene op og trak hans hovede ned til sig og gav ham et grundigt slik på kinden...så tænksomt op i loftet og rystede på hovedet og sagde nærmest for sig selv:
- Nej, ikke sko'lade (chokolade).
Var vi lige flade af grin alle tre

Anmeld

2. december 2010

Mullebergen

Hjalte siger ikke så meget endnu, ikke i sætninger i hvert fald.

Men han siger ofte: " Aaaav for SATAN....Det må man ikke sige, vel mor? -Men godt av for pokker" 

Anmeld

2. december 2010

SussieThyssen

MatildeS skriver:

Hjalte siger ikke så meget endnu, ikke i sætninger i hvert fald.

Men han siger ofte: " Aaaav for SATAN....Det må man ikke sige, vel mor? -Men godt av for pokker" 

Hehe.
Hjemme hos os er bandeord altid blevet kaldt "fy-ord", og sjovt nok for dem alle 3 har der været en periode ligeomkring børnehave start, hvor de jo har lært alle de ord man ikke må bruge, men brænder efter at få sagt og komme ud med.
Det har så foregået nogenlunde på denne måde med dem alle 3.
Barn: - Moar?
Mig: - Ja??
Barn: - Man må ikke sige sq, vel?
Mig: Nej, det må man ikke.
Barn: - Man må heller ikke sige for hevled, vel?
Mor: - Nej.
Og så gik vi alle bandeordene igennem på den måde. Mor her med et skævt smil, for den lille fik det sagt og kom af med dem på den måde 

Anmeld

2. december 2010

DLM

Sikke nogle dejlige historier hvad de kære børn dog siger.

Glæder mig til min søn bliver så gammel at han kommer med sådan nogle komentarer

Jeg har så en niece Freya der lige er blevet 4

da jeg i januar var med hende og hendes mor i storcentret for at købe ventetøj til mig,  hendes mor lovede hende, at vi godt lige kunne kigge i BR 10 min, men vi skulle ikke købe noget.

Freya går hen til køkken udstyr og mad til hendes legekøkken

Freya: "mor må jeg godt få sådan en"?

Freyas mor: "nej der har lige været jul og du har fået så meget"

Freya: "hvornår må jeg så"?

Freyas mor: "du kan ønske dig det til din fødselsdag"

Freya: "der er så lang tid til" (oktober)

Freya: "mor? skal jeg læse for dig hvad der står på det skilt"?

Freyas mor: "øhhh ja okay"

Freya: "der står, det her må Freya godt få"

vi var flade af grin

Anmeld

2. december 2010

Snefnug1984

Min kæreste og jeg stod og ventede på bussen. Der stod en dame med 2 piger og den ene pige er MEGET snaksagelig og spørger min kæreste om alt muligt - hvad vi har fået til aften, hvor vi skal hen osv. Jeg er lidt i baggrunden og da bussen kommer siger hun det til min kæreste. Hun læner sig lidt tilbage, kigger på mig og siger så til min kæreste: "Har din dame også set at bussen kommer?".. haha... "din dame"

Anmeld

2. december 2010

Mussi30

For et par år siden stod jeg imetroen og ventede på at skulle på arbejde. Så kom der en temmelig højgravid mor med sin nok 3 årige datter.

Da pigen ser mig, siger hun højt til sin mor:"Neeeej mor se! Hende damen har også en baby i maven!!" Det skal dertil siges at jeg ikke var gravid, men er en stor pige

Jeg har aldrig set en kvinde blive SÅ flov og skynde sig SÅ hurtigt væk 

Så da jeg skulle af metroen, gik jeg ned til hende i den anden ende af toget, og sagde diskret til hende at hun altså ikke skulle være flov, for det var faktisk meget sødt

Anmeld

2. december 2010

Bondepigen

Min 2 årige datter og jeg, står i elevatoren sammen med en ældre dame. Vi skal alle ud på samme etage, og den ældre dame kunne ikke lige holde på en lille prut, hvor min datter råber "PRUUUT" så højt hun kan... Jeg skynder bare på hende og siger, kan du nu gå så vi kan komme hen til bedstefar og bedstemor...  

Min niece på dengang 4 år, var med sin mor, bedstemor og min søster og jeg oppe i hallen og se sine to søstre danse folkedans... Hun fik en stooor is af sin mor, og skulle bagefter ud og tisse. Min søster og jeg går med hende, for vi skal osse selv tisse. Min niece siger at hun godt nok har fået lidt ondt i maven af den store is... såeh hun må hellere gå ind og spørge sin mor om ikke hun kan få en der er mindre....  hahaha.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.