En gang "Hvad børn dog siger!"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.969 visninger
99 svar
0 synes godt om
27. september 2010

SussieThyssen

Indspireret af en lille historie herinde synes jeg, at vi skal have en gang: "Hvad børn dog siger!"

Børn kommer med alle mulige sjove bemærkninger, og jeg elsker at høre om disse bemærkninger, kommentarer og historier.
Så fortæl løs piger og drenge 

Kan lægge ud med en kommentar fra min ældste, der som 7-årig kom ned en mørk novembermorgen iført solbriller.
- Hvorfor har du dog solbriller på, solen er jo ikke stået op endnu?
- Jo, jeg er sååå træt, og jeg vil gerne have at natten varer lidt længere, var min håbefulde datters svar.

Samme datter har altid været meget kvik i replikken.
Som 5 årig boede vi i en periode hos min mor og far. En eftermiddag var hun og jeg ved at bage kanelkage og hun spørger spekulativt:
- Mor, hvor mange kameler kommer man i kamelkage?
Min far, som sad og læste avisen, og jeg grinede lidt, og jeg fik forklaret hende forskellen på kanel og kameler. Fra det snakkede vi om forskellen på kameler og dromedarer, og det med at kameler har to pukler og dromedarer kun har en.
Senere på dagen sad vi så og nød den nybagte kanelkage over en kop kaffe, og min far siger, for at drille lidt:
- Kan du se Charlotte, mormor har spist for meget kamelkage, hun har fået to pukler foran.
Min datter kiggede lidt på sin mormor og så kiggede hun op og ned af min far, stak hånden ud og klappede ham på maven og sagde med et lunt grin i øjnene:
- Så må du have spist for meget dromedarkage morfar.

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2010

SoffiLine

Hahahahahaha Tak for et godt grin

Anmeld

27. september 2010

K.Rehder

Hvor er det en skøn lille pige..man kan ikke andet end at smile op til begge ører når man hører sådan nogle historier

Min lille datter er ikke kommet til verden endnu, men har en fantastisk niece der også er utrolig begavet og super sød! Da hun var 5 var hun med sine forældre på Cypern...I flyet på vej hjem til Danmark begynder hun at kede sig lidt, og begynder derfor at spørge sin mor om alverdens ting (Pernille er en meget nysgerrig pige der meget gerne vil have svaret på ALT). Efter lidt tid siger hendes mor til hende at hun ikke er ret gammel og derfor ikke behøver at vide alting i hele verden lige nu, for det har hun hele livet til at lære...Hvorefter lille Pernille sætter sig tilbage i sædet, krydser armene og Siger så:" Mor, du er altså ikke særlig pædagogisk når du siger sådan"...hahaha...hun  er skøn!

Glæder mig til at høre flere historier fra andre

Anmeld

27. september 2010

SussieThyssen

KRehder skriver:

Hvor er det en skøn lille pige..man kan ikke andet end at smile op til begge ører når man hører sådan nogle historier

Min lille datter er ikke kommet til verden endnu, men har en fantastisk niece der også er utrolig begavet og super sød! Da hun var 5 var hun med sine forældre på Cypern...I flyet på vej hjem til Danmark begynder hun at kede sig lidt, og begynder derfor at spørge sin mor om alverdens ting (Pernille er en meget nysgerrig pige der meget gerne vil have svaret på ALT). Efter lidt tid siger hendes mor til hende at hun ikke er ret gammel og derfor ikke behøver at vide alting i hele verden lige nu, for det har hun hele livet til at lære...Hvorefter lille Pernille sætter sig tilbage i sædet, krydser armene og Siger så:" Mor, du er altså ikke særlig pædagogisk når du siger sådan"...hahaha...hun  er skøn!

Glæder mig til at høre flere historier fra andre

LOOL...sikke en skøn kommentar...ja de er kvikke de poder

Kom så...luk posen op..der må være mange flere historier til et stort smil på en lidt grå og kedelig mandag

Anmeld

27. september 2010

Becks

Haha sikken nogle gode nogle..

Nu har jeg ikke børn endnu.. Men her er lidt fra børnene i mit liv.

Snakkede i tlf med en veninde for ca. 1½ år siden. Da hendes datter på 3 år som jeg har aldrig har mødt (på det tidspunkt), vil snakke med mig... Jeg får hende så i røret og snakken går lystigt og efter nogle minutter kom hun med denne her:
Pige: Becky?
Mig: Ja mus?
Pige: Har du nogle børn?
Mig: Nej det har jeg ikke endnu..
Pige: Vil du ikke have nogen?
Mig: Jo det vil jeg gerne...
Pige: Hvorfor har du så ikke nogen?
Mig: Fordi jeg ikke har fundet faren endnu...
Pige: Du må gerne låne min far... *gg*

Skrald grinede simpelthen så meget... 

Da min nu 13 årige nevø, var blevet blefri som 2½ åriget ca. skulle han overnatte hos min mor og jeg. Da han skal i seng, siger min mor så: SÅ skat, nu skal du op og tisse af inden du skal sove. Min nevø siger med gråd i stemmen: Det kan jeg ikke mormor! Min mor kigger på ham og spørger hvofor? Min nevø bryder ud i gråd og siger: Jeg har glemt min tissemand hjemme hos mor!

Det var så bleen han troede han tissede med!!

Har enkelte sætninger fra mig selv da jeg var lille, jeg har fået i en bog af mine forældre.

2½ år gammel: Far, Du er gammel ik'gos og jeg er ny ik far?

Som 3 årig spildte jeg mange ting, bla. mælken til aftensmaden, og til sidst får min far nok og skælder lidt ud, til det svarer jeg: Det tørrer nok, mor vasker imorgen!

3½ år: Far, du er stor tyk og dejlig men jeg vil gerne have den lillebror du gemmer i maven ud!

Anmeld

27. september 2010

Nadia&Daniel

Har ingen guldkorn fra vores guldklumpe endnu (er 34+6 i dag), men min lillesøster kan også Hun er 17 år den dag i dag, men da hun var lille (kan ikke lige huske hvor gammel) sagde hun mange sjove ting:

- Sophie: "Mor, jeg er duks sammen med ham som sidder ved siden af ham i den grønne trøje"

- Sophie: "Mormor, Jarl (mormor og morfar's hund) vil gerne lave babyer med naboens pudderhund (puddel)" Mormor: "Hvorfor tror du det??" Sophie: "Det har Jarl selv gøet til hende - laaaaang pause - plus han lugter hele tiden til hende"

-

Anmeld

27. september 2010

JulieE

Ej, hvor er der mange sjove.... Jeg har også et par gode her...

Min datter på 3½ år ligger inde i sengen igår og kalder

Line: moar moaaar moaaar!!

Mor: Ja, et øjeblik, så kommer jeg...

Line: Moar... Moaaar... Ej, jeg bliver helt stresset mor!!!

Min nevø på 6½r idder og kgger på en død mariehøne og konstatere: Mor, se... den er alt for besvimet!!!

Anmeld

27. september 2010

SussieThyssen

Griner så tårerne ruller

Mit barnebarn Emma til sin bedstefar Niels (min mand)
- Bedstefar...når nu du er så tyk på maven (en lille barnehånd klapper ham blidt på den nok lidt velpolstrede bedstefar-mave)
når nu du er så tyk på maven..skal du så ikke være julemand???

Rebecka min mellemste havde fået et komfur med små gryder, potter og pander, samt bageplade i 3 års fødselsdagsgave. Stolt som en pave haler hun sin farfar hen for at vise det frem, da de kommer til fødselsdags chokolade.
- Seee farfar...seee...her boller jeg

Anmeld

27. september 2010

serinasmor

da min kusine var lille blev hun engang imellem passet hos mine forældre ... der kom da et par guldkorn

min mor havde spurgt min kusine på dengang 3 år om hun godt kunne lide spaghetti og kødsovs .. og det kunne hun da rigtig godt lide ... da vi så nåede til at skulle spise, spiste hun ingenting.. Min mor spurgte hende så hvorfor og fik svaret " Min mor plejer at gøre sig mere umage"

Min niece (dengang3&frac12 var blevet lagt i seng men ville ikke sove ... hun blev ved med at komme ud af værelset og blev ved med at blive sendt i seng... til sidst proklamerede hun " I ØDELÆGGER MIT LIV" bare fordi hun ikke måtte blive oppe og lege .. jaee teenageårene kommer tidligt i min familie

min niece ( 4½ år) så et billede af serina da hun var nyfødt og spurgte " hvorfor er hun mørkhåret" Hendes mor forklarede at det var hun også selv da hun var lille .. min niece går hen til spejlet og løfter op i hendes meget blonde hår og siger " Det kan jeg godt se. Det er det stadigvæk indenunder "

Anmeld

27. september 2010

SussieThyssen

herligt herligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.