En gang "Hvad børn dog siger!"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. september 2010

Meliora

Jeg har 6 niecer, hvor især to af dem (tvillinger på 6 år) har sagt nogle ret sjove ting gennem tiderne:

De startede i skole sidste år, og efter lidt tid sidder de hos skolesunhedsplejersken, sammen med min svigerinde (deres mor).
Så spørger hun dem om de er glade for at gå i skole, hvilket de er. Så spørger hun dem om de får lov at sidde ved siden af hinanden i klassen, og til det svarer den ene tvilling nej. 'Nå, hvordan kan det være?' spørger sundhedsplejersken. Sif: 'Det bliver bare ikke værdsat!'

For et par måneder siden havde den anden tvilling (Ida) så tabt en tand (den allerførste) hvilket hendes søster var lidt misundelig over. Så spørger Sif: 'Ida når vi kommer hen i skolen, må jeg så godt fortælle at du har tabt tanden?' Men det ville Ida sjovt nok selv fortælle.

Sif: 'Jamen må jeg så ikke række hånden op, samtidig med Ida, og hvis læreren så tager mig, så siger jeg bare at Ida gerne vil fortælle noget? Sådan plejer vi altid at gøre, for så er der jo større chance for at en af os bliver valgt af læren!'

Hahahahaha, nøøøj de to små skønne tosser har vi altså grinet meget af:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2010

SiLiMiMa

Igår da jeg puttede Mille på 4 år:

Mig: Godnat, mus.

Mille: Godnat, kat.

heise

Anmeld

29. september 2010

smokin

Min kusines dreng på 3 rendte rundt og kløede sig i håret til aften og hun bad ham komme over så hun kunne se efter lus.

Efter et grundigt tjeck får han så lov at rejse sig.

Jonas: Nå fandt du så noget?

Mor: nej

Jonas: Nå så må den være gået ind i sit musehul for jeg havde altså mus ligefør.

Så kan man jo ikke andet end at trække på smilebåndet

Anmeld

29. september 2010

Mamalou

Min bonus datter Lucca på 3,5 år kommer ofte med mange gode - det er så skønt! For leden kom hun med en rigtig god en, da vi sad i bilen...

Vi taler omkring min lillesøster, som venter sig og har en rigtig stor mave efterhånden... Jeg fortæller Lucca at babyen snart kommer ud og at vi så skal være blandt de første på barselsbesøg. Lucca sidder eftertænksom nogle minutter og spørger mig så:

"Kommer babyen ud af maven, eller ud af halsen?"  

Meget naturligt spørgsmål egentlig Jeg kunne ikke lade være med at trække på smilebåndet og svarede at babyen kom ud af maven... Tror snakken om storken ville forvirre hende mere  

Anmeld

29. september 2010

TbCp

Jeg har en lillebror der er 16år yngre end mig og han er godt nok også kommet med mange gode.

En dag var vi til noget legehalløj i Odense hvor Bamse og kylling kom.
Han var henne for at snakke med dem men var rædselsslagen for kylling.
På vej hjem i bilen snakkede vi om det og om hvorfor han havde været så bange for kylling så svarede han "kylling havde spist en mand"

Neeeej hvor vi grinede...... de kunne måske også have lavet dragterne så man ikke kunne se et hovede i kyllings mund

Anmeld

29. september 2010

SussieThyssen

TbCp skriver:

Jeg har en lillebror der er 16år yngre end mig og han er godt nok også kommet med mange gode.

En dag var vi til noget legehalløj i Odense hvor Bamse og kylling kom.
Han var henne for at snakke med dem men var rædselsslagen for kylling.
På vej hjem i bilen snakkede vi om det og om hvorfor han havde været så bange for kylling så svarede han "kylling havde spist en mand"

Neeeej hvor vi grinede...... de kunne måske også have lavet dragterne så man ikke kunne se et hovede i kyllings mund

Åhr...det lille pus, han har da været traumatiseret for livstid. Vil vædde på, at han stadig ikke kan lide kylling, eller...??

Jeg kunne iøvrigt ikke lide julemænd, ikke dem der gik udklædt rundt. Jeg syntes de var væmmelige. Og det var lidt ambibalent, for dengang jeg var lille, var der et slags center i Slagelse a lá Magasin i Kbh. som hed IP Huset, og der havde de i mange år, den rareste julemand. Han var sådan en der virkeligt snakkede med os unger, og han havde altid en lille kurv med med slik, og den 23. dec fik man en lille gave, hvis man kom i huset. Men jeg var alligevel lidt bange for ham. Kan huske, at min mor og jeg engang mødte ham på gaden, og mor sagde: Nej se, der har vi jo ham, der er julemand i IP Huset!
Og sikke da en pæn mand, og han så virkeligt så rar ud, som man fornemmede.
Jeg ved ikke hvorfor jeg ikke kunne lide de der julemænd, for det er jo noget et lille barn ikke rigtigt kan definere, men jeg tror det hang sammen med at de ikke var ægte. At jeg følte de var kunstige med det der hvide vatskæg, så man ikke kunne se deres ansigter ordentligt.
Mærkeligt for min egnen far havde skæg, og jeg har altid elsket mænd med skæg. Jeg har det stadig sådan lidt "Hmmm!" når jeg ser en julemand, og helt ærligt...Jeg synes et eller andet sted at de er væmmelige. 

Anmeld

29. september 2010

Maise

Min venindes datter klapper af sin mor der danser til musik. jeg hvisker hende i øret " klap højere" og hun kigger på mig ( med det der blik-gør jeg det rigtigt??) og løfter armene over hovedet og klapper hænderne der. såååå sødt.

Anmeld

30. september 2010

Lullaby

Bella, man må ikke have sko på i McDonalds legerum". "Hvorfor ikke, mor?" "Fordi det står der på skiltet Bella: "Jamen jeg kan jo ikke læse?!"

Anmeld

8. oktober 2010

hen86

Hej alle sammen

sikke en dejlig tråd. ja min lille pige er jo ikke stor nok til guldkorn endnu men har da nogle fra min egen barndom:

ved ikke helt hvor gammel jeg var men min mor og far sidder og får mig til at sige en masse ord:

Mor og far: kan du sige blomster?

mig:blosser

mor og far: kan du sige bolsjer?

mig: blosser

mor og far: kan dusige kartofler?

mig: NEJ!! (ærlig snak!)

min søster er 8 år yngre end mig, tror hun har været omkring 7 år. en dag skændtes vi om et eller andet og min søster TRAMPER ud af stuen og op af trappen, et par trin oppe vender hun sig om, kigger enormt strngt på mig og siger:

nu er det nok og ved ved du hva!!??!  du skal ikke opføre dig som om jeg er din storesøster!!! øøøøhm?? okay hihi

Anmeld

8. oktober 2010

Miss.Sunshine

jeg kan også komme med en

godt nok ikke fra mit barn,men alligevel

Mormor: Nå Thomas,kan du så få spist din morgenmad!

Thomas: Hvorfor det mormor?

Mormor: så du kan blive stor og stærk!

Thomas: Vil du så ikke ha noget vand mormor?

Mormor: Hvorfor det?

Thomas: så du kan vande alle dine rynker ud!

hihihihi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.