En gang "Hvad børn dog siger!"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. september 2010

3xM

manden sad en gang og hældte brun sov ud af sovsekanden og 6 årige marcus udbryder " aaaajjjj det ligner en hund der sk..."

og jeg havde ryddet hans værelse op og bad ham se godt på det " jamen jeg er jo i skole-så er dit ansvar"

en dag overhører jeg denne samtale mellem marcus og manden :

K kom vi skal lige rydde op

ok siger Marcus vil du ikke lige tage den der..

k aaaj du har selv ryddet ud, hvortil marcus svarer jamen du sagde VI skulle rydde op...

he he he k svarede lige så kvikt jeg omformulere lige -DU skal rydde op

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2010

TbCp

Liva har besøgt oldefarmor, sammen med farmor og farfar, her i weekenden. Vi henter hende igår og på vej hjem i bilen fortæller hun at hun fik "fåkager" hos oldefarmor. Jeg gentager "småkager" men Liva bliver ved at sige "fåkager" så jeg deler ordet og siger tydeligt SMÅ KAGER..... så lyder det fra bagsædet "nej mor STORE kager"

En anden god. Liva snakker meget om spøgelser for tiden, men hendes ord for spøgelser er bøsser..... Hun var så med mig og dagplejeungerne i skoven og snakkede om at spøgelserne spiser de små unger ..... Hele vejen hjem sad hun så og sagde "bøsserne spiser de små unger"..... Håber ikke hun siger den slags i børnehaven for så må de da tro vi er nogle meget fordomsfulde forældre

Anmeld

27. september 2010

TbCp

På besøg hos mormor og bedstefar.
Mormor siger skrapt: "Molly (deres hund) kan du så lade være at tigge ved bordet og gå over i din kasse!!!"
Liva råber: "Neeeeej mormor! Det er min bedste ven!"

Anmeld

27. september 2010

Melbek

LOL... Hvor er det bare skønt med børn Glæder mig til, min pige kommer med de gode og sikkert også tiltider pinlige guldkorn

Min nevø er rigtig god til guldkorn og er kommet i "hvorfor" alderen. Den jeg husker bedst, har jeg fået fortalt, men kan lige forstille mig det:

Jonas (2&frac12 står i køkkenet og skal have et glas mælk. Uden grund, står han meget optaget i, at hælde en halv liter mælk ud på gulvet og bagefter stirre op på sin mor, (som ikke var hurtig nok til at forhindre det) og siger: "Hvorfor nassa (som han kalder sig selv) hælde mælk på gulvet?" ...ja, den kunne mor ikke forklare!

Anmeld

28. september 2010

Dot D

En dag jeg sidder på toilettet, kommer Sophie ud til mig og siger: hvad skall vi have til aftensmad mor? Jeg siger: boller i karry som i går. Sophie vender mig ryggen g begynder at gå, mens hun siger: Ej mor, det kan du altså gøre bedre en lille tillægssætning kom bagefter, feks pandekager eller risengrød, hi hi hi hi hi

Anmeld

28. september 2010

SussieThyssen

mariamiss6 skriver:

Ved ikke om man kan kalde det et guldkorn. Men da Bastian var mellem 1 og 2 år, og faktisk ikke havde et sprog af rigtige ord, fandt han tit på nogle lyde, som han så gentog for sig selv en milliard gange hurtigt efter hinanden. Dette kunne være når han løb og legede, når han sad i bilen, eller i indkøbsvognen.....

I en meget lang periode løb han forpustet rundt og sagde goblegoblegoblegoblegoblegoble..... Og den her stakkels mor have blot et billede af vandmænd på hjernen de fleste dage (goble er vandmand på engelsk )

Nåh, men det er jo i sig selv ikke så galt....

Først da han en dag i indkøbsvogen sad og råbte "fissefissefissefissefisse" holdt jeg op med at tage ham med ud at handle

Skal lige pointeres at fisse for ham bare var en lyd der MÅTTE gentages, og altså ikke et ord han har lært af os men bare en lyd, i stil med goble dog var det alligevel lidt svært at bortforklare med sine blussende kinder, når man står i SuperBrugsen med en vogn der har top på

Gud pige..der havde du nær slået gamle Sussie ihjel af bar grin.

Det er simpelthen en af de bedste jeg har hørt længe

(og tørrer lattertårerne af)

Anmeld

28. september 2010

Gyllibik

Fantastisk morgen grin. Glæder mig til vores søn en dag kan give os sådanne grin her hjemme.

Selv har jeg en rigtig god en fra børnehaven.

Jeg var vikar i en børnehave i en længere periode, og da maven begynder at blive tydelig kom alle spørgsmålene om baby.

En pige: Spiser baby i din mave.

Mig: Ja, den spiser, sove og leger i min mave til den kommer ud.

Pigen: Kommer den ud af din mave snart.

Mig: Ja.

Så bryder en af drengene ind.

Ihhhh  du lyver, den kommer ud af din tissekone.

Hva siger man så

Anmeld

28. september 2010

Fru Dinesen

Har lige et par stykke med drengene i min familie 

Min skønne nevø som bliver 8 i dag, var den gang han var 4 utrolig nysgerrig. Og det var rigtig slemt, når det galt hvordan folk så ud som han mødte på gaden.

Så min søster havde sat den regl op at man ik pejede, eller talte om folk, mens de var ude, men de kunne tale om det når de kom hjem, for at undgå meget pinlige siturationer. 

Så en dag er vi alle 3 uge og køre bus, og en dame kommer ind, som ikke ser så heldig ud. I det samme udbrøder min lille nevø åhhhh, se hende der Moraaaa, hende skal vi tale om når vi kommer hjem . Behøver jeg at sige at min søster kunne ha kravlet ind i et mussehul , og moster her måtte styre sin meget store ind i kroppen latter. 

Min egen søn Marcus 

Marcus 3 år :

Lille søster Amalie ligger på sit lege tæppe og pluder. Marcus kigger meget underligt på hende og siger Moraa jeg tror måske det er der forkerte barn vi har fået med hjem , jeg siger hvorfor tror du det skat, Marcus : jeg syndes jeg kan høre hun ikke taler rigtig dansk.  

Marcus 5 år:

Nu er det sådan jeg er gravid igen og vi skal ha en pige mere 

Vi vælger og fortælle vores unger det for de har noget at forholde sig til 

Marcus bliver bare så ked af det for han ville jo ha en lillebror , hvor til jeg siger jammen skat det er jo ik noget Mor og far bestemmer, og det er der jo ik noget at gøre ved. 

Dagen efter skal marcus i børnehave , pædagogen trine har hørt vi skal til kønsscanning og spørg Marcus : Nåååå Marcus hvad skal Mor så ha for en Baby , hvor til Marcus svare en pigee men jaaa det er der jo ik noget at gøre ved .... trine måtte lige en tur på personalestuen og grine færdig. 

Anmeld

28. september 2010

SussieThyssen

Fru Dinesen skriver:

Har lige et par stykke med drengene i min familie 

Min skønne nevø som bliver 8 i dag, var den gang han var 4 utrolig nysgerrig. Og det var rigtig slemt, når det galt hvordan folk så ud som han mødte på gaden.

Så min søster havde sat den regl op at man ik pejede, eller talte om folk, mens de var ude, men de kunne tale om det når de kom hjem, for at undgå meget pinlige siturationer. 

Så en dag er vi alle 3 uge og køre bus, og en dame kommer ind, som ikke ser så heldig ud. I det samme udbrøder min lille nevø åhhhh, se hende der Moraaaa, hende skal vi tale om når vi kommer hjem . Behøver jeg at sige at min søster kunne ha kravlet ind i et mussehul , og moster her måtte styre sin meget store ind i kroppen latter. 

Min egen søn Marcus 

Marcus 3 år :

Lille søster Amalie ligger på sit lege tæppe og pluder. Marcus kigger meget underligt på hende og siger Moraa jeg tror måske det er der forkerte barn vi har fået med hjem , jeg siger hvorfor tror du det skat, Marcus : jeg syndes jeg kan høre hun ikke taler rigtig dansk.  

Marcus 5 år:

Nu er det sådan jeg er gravid igen og vi skal ha en pige mere 

Vi vælger og fortælle vores unger det for de har noget at forholde sig til 

Marcus bliver bare så ked af det for han ville jo ha en lillebror , hvor til jeg siger jammen skat det er jo ik noget Mor og far bestemmer, og det er der jo ik noget at gøre ved. 

Dagen efter skal marcus i børnehave , pædagogen trine har hørt vi skal til kønsscanning og spørg Marcus : Nåååå Marcus hvad skal Mor så ha for en Baby , hvor til Marcus svare en pigee men jaaa det er der jo ik noget at gøre ved .... trine måtte lige en tur på personalestuen og grine færdig. 

LOOL..det er da en guldklump du har i den søn

Den der med at pege på folk og sige den slags, har jeg også budt min mor. Og hvad gør man når man ikke må pege med fingeren? Man peger da bare med albuen og sir: Ooorv se hende der mor, hende skal vi ordenligt snakke om når vi kommer hjem!

Anmeld

28. september 2010

SussieThyssen

Charlotte var 4 år, og det var ved at være jul. Vi boede på den tid hjemme hos min far og mor, og i mit barndomshjem var julen året højdepunkt, hvad den også stadig er....heldigvis.
Min far julede over hele huset og brugte bl.a. en store trappestige til at kunne klatre op i de 3 m høje vinduer og hænge julepynt op i udskæringerne i gardinerne.
Dertil skal lige tilføjes, at i vores familie, har vi altid haft et meget naturligt forhold til liv og død.
Mormor kom ind i stuen og fandt Charlotte oppe på øverste trin på stigen.
- Nej men Charlotte dog, kan du så komme ned. Tænk hvis du falder ned og brækker noget!
Charlotte så meget tænksom ud.
- Ja, så kommer jeg på sygehuset.
- Ja og det ville da ikke være så godt her til jul, svarede mormor.
Charlotte tænkte videre.
- Jeg kan også brække halsen.
- Uha, det var dog en forfærdelig tanke, siger mormor så.
- Jeg kunne også brække halsen, sagde den unge skønjomfru, og fortsatte:
- Og så vil jeg ikke få nogen julegaver.
Hun kravlede ned af stigen og vendte sig mod sin mormor:
- Nå hva' mormor. Jeg kan da altid få en blomst til at lægge oven på jorden!

Rebecka var 5 år, da vi sad og lyttede til et nyhedmagasin i radioen. Det var noget om enlige, som man fandt døde efter lang tid, og hvor ingen havde reageret på at de var væk. Og så var der en historie om en gammel mand som man først havde fundet død efter han havde ligget alene i sin lejlighed uden tilsyn.
Da indslaget var slut sagde Rebecka med store sørgmodige øjne:
- Mor, når jeg engang dør, så vil jeg altså være en engel og så kan jeg være hos alle de gamle og alene mennesker og holde dem i hånden når de skal dø, så de ikke er alene mere.
Hun er allerede en engel i levende live, skal jeg lige tilføje.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.