En gang "Hvad børn dog siger!"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. september 2010

minviktor

min venindes dreng på fem år kom ind igår og spurgte sødt om han måtte få et stykke chokolade så svarede hun nej og så spurgte han om han måtte en kage så svarede hun igen nej , så kom det fra ham hvad så med en lille bitte kage?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2010

4kløver

Har mange sjove.. men den der er kommet inde for den sidste tid var min søn på 12.. vi sidder og snakker om vis der kommer en til. Hvor manden så siger..

Ja det tager ikke længe for mor at føde og så er vi hjemme igen inden 5timer. Hvor han så svare.. Du ved da ikke om der er kø

Anmeld

27. september 2010

SussieThyssen

minviktor skriver:

min venindes dreng på fem år kom ind igår og spurgte sødt om han måtte få et stykke chokolade så svarede hun nej og så spurgte han om han måtte en kage så svarede hun igen nej , så kom det fra ham hvad så med en lille bitte kage?

Ja, det er jo næsten ikke til at modstå.

Børns opfattelse af ting kan være ganske underholdende.
Charlotte havde revet hul i sin nye trøje som farmor havde strikket.
da jeg påpegede dette tilfælde af vandalisme, sagde hun:
- Åhr hvad, det er da kun et halvt hul!

Jeg har tit spekuleret over forskelden på halve og hele huller LOL

Anmeld

27. september 2010

SussieThyssen

4kløver skriver:

Har mange sjove.. men den der er kommet inde for den sidste tid var min søn på 12.. vi sidder og snakker om vis der kommer en til. Hvor manden så siger..

Ja det tager ikke længe for mor at føde og så er vi hjemme igen inden 5timer. Hvor han så svare.. Du ved da ikke om der er kø

ROFLMAO
Kvik knægt

Anmeld

27. september 2010

JulieE

Kom lige i tanke om en mere... Da min dattervar 2 år sad hun sammen med storebror i bilen og snakkede.

Så siger Line: Når mig bliver stor, så mig være mor!!

Hvor til storebror svarer: Ja, så skal du bestemme om dine børn skal drikke mælk til maden

Anmeld

27. september 2010

SussieThyssen

JulieE skriver:

Kom lige i tanke om en mere... Da min dattervar 2 år sad hun sammen med storebror i bilen og snakkede.

Så siger Line: Når mig bliver stor, så mig være mor!!

Hvor til storebror svarer: Ja, så skal du bestemme om dine børn skal drikke mælk til maden

Hehe ja DET har stor betydning LOL

Anmeld

27. september 2010

mariamiss6

Min store søn Bastian på godt 3 år, har lige haft en periode hvor han stod op af sengen og vadede ned ad trappen mindst 20 gange på en aften (inden han overhovedet faldt i søvn).

En af dagene han var gået ned ad trappen for 117. gang, sagde jeg til ham----->

Mor: Ved du hvad Bastian, nu gider jeg simpelthen ikke mere rende op og ned ad trappen med dig. Du er en stor dreng, og da du selv kom ned, kan du også selv gå op igen - godnat.
Bastian (bryder hulkende sammen): Jamen mor, jeg har jo ikke nogen fødder.
Mor: ork, jo du har da... (tæt på det forbudte fnis)
Bastian: Jamen ikke så mange da....
Mor: Du har i hvert fald nok til at gå op ad trappen selv - godnat!

Jeg måtte godt nok fnise lidt nede i stuen. Og han bruger den stadig jævnligt, når der er noget han ikke selv gider gå til (heldigvis har han lært at blive i sin seng)

En anden dag, med samme scenario, hvor moren igen har ramt det røde felt på arrighedsskalaen, og i grunden er løbet tør for pædagogiske og tålmodig-forælder ressourcer....
Jeg sagde til Bastian, at nu gad jeg faktisk slet ikke følge ham i seng mere, så nu kunne han jo passende blive på trappen og sove, hvis det var det han ville.... Jeg sagde godnat, og slukkede lyset i gangen, hvor efter jeg gik i stuen for at køle HELT ned igen. Heldigvis virkede det, og Bastian gik i seng med det samme, og blev der ind til næste morgen...

Men Bastian er altså rigtig hurtig, og kan på ingen tid lære at bruge diverse konsekvenser - givet til ham - mod mig, sådan at de ikke længere har en virkning på ham, men bare lader moderen stå måbende, og igen uden gode tricks og idéer.
Så da han dagen efter igen stod op, troede moren nok hun var smart....

Mor: Bastian, du skal simpelthen gå i seng nu. Jeg gider ikke det her show hver eneste aften. jeg bliver snart rigtig gal på dig.
Bastian: Nej mor! Jeg vil bare gerne sove her på trappen....

Hvorefter barnet, uden at fortrække en mine, lagde sig til rette på trappetrinet, og sagde godnat...

Hvad gør en klog mor så?????

Anmeld

27. september 2010

mariamiss6

Ved ikke om man kan kalde det et guldkorn. Men da Bastian var mellem 1 og 2 år, og faktisk ikke havde et sprog af rigtige ord, fandt han tit på nogle lyde, som han så gentog for sig selv en milliard gange hurtigt efter hinanden. Dette kunne være når han løb og legede, når han sad i bilen, eller i indkøbsvognen.....

I en meget lang periode løb han forpustet rundt og sagde goblegoblegoblegoblegoblegoble..... Og den her stakkels mor have blot et billede af vandmænd på hjernen de fleste dage (goble er vandmand på engelsk )

Nåh, men det er jo i sig selv ikke så galt....

Først da han en dag i indkøbsvogen sad og råbte "fissefissefissefissefisse" holdt jeg op med at tage ham med ud at handle

Skal lige pointeres at fisse for ham bare var en lyd der MÅTTE gentages, og altså ikke et ord han har lært af os men bare en lyd, i stil med goble dog var det alligevel lidt svært at bortforklare med sine blussende kinder, når man står i SuperBrugsen med en vogn der har top på

Anmeld

27. september 2010

charlottekri

har også en sjov lille en fra lørdag morgen

mor har nok lidt morgenånde efter en par øl aftenen før...

vi ligger i sengen og putter, og maja ligger ved far.

Far: vil du ikke ligge ved mor lidt? (hun møver rundt)

Maja:  Nej, mor lugter

Far: jamen hvad lugter mor af?

Maja: pøller...

behøver jeg sige at vi begge skraldgrinede??

Anmeld

27. september 2010

piadas

God ide med denne tråd - altid dejligt med et godt grin

Jeg har også en god én:

En af de første gange, jeg skulle skifte vores datter efter hun var blevet født, tog jeg en stol hen til puslebordet, så vores søn på godt 3 år også kunne være med. Da jeg fik bleen af hende, kiggede han først på hende og derefter på mig, hvortil han spurgte gravalvorligt: "Mor, hvorfor er hendes tissemand gået i stykker"?

Hold kæft jeg grinede - det er over 6 år siden nu, men jeg glemmer det aldrig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.