Hvornår er abort okay???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2010

Pige2009

Maggieh skriver:

Synes overhovedet ikke abort er okej under alle omstændigheder !!

du dræber jo et andet menneske og det synes jeg er pisse egoistisk ! bare fordi man ikke lige gad beskytte sig. hvis man er klar til at have sex burde man også være klar på konsekvenserne!!!

selvfølgelig er det noget andet hvis man er blevet voldtaget eller noget lignende. jeg ville heller ikke selv have gået med et barn hvis det var jeg var blevet voldtaget. Men dem der bare bruger det istedet for at beskytte sig, det synes jeg viiiirkelig er nedern.

Man kan jo også risikere aldrig at blive gravid igen

plus hvis man ikke vil ha det selv, så kan man da lade en anden familie tage sig af det da der jo er flere der ikke kan få børn

Hvad så med dem der HAR brugt beskyttelse netop for at undgå at få børn, men hvor det så alligevel er gået galt? Det er vel netop det mest uselviske at få en abort, hvis men VED man ikke kan tilbyde et barn et godt liv...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2010

Pige2009

Jbk skriver:

Hvad man BURDE er jo ikke sådan virkeligheden nødvendigvis er....hvorfor skulle man være klar til at opdrage og tage vare på et andet menneske bare fordi man kan knalde...den forstår jeg ikke...at tage ansvar er da i høj grad at have så meget selvindsigt at man kan sige man ikke magter et barn og derved ikke ødelægge både barnets og evt også ens eget liv...synes virkelig det er trist hvis nogle mennesker får børn bare fordi de nu er gravide...at få et barn burde være noget overvejet og gennemtænkt, præcis som det at få en abort også er.

Er SÅ enig her. Med fare for at skære alle over en , så tror jeg også at det er sværere for folk som ikke har stået i en situation hvor abort har været på tale at forstå, hvordan man kan vælge således.

Anmeld

13. september 2010

Svei

Baagøe skriver:

Er SÅ enig her. Med fare for at skære alle over en , så tror jeg også at det er sværere for folk som ikke har stået i en situation hvor abort har været på tale at forstå, hvordan man kan vælge således.

Det tror jeg du har ret i...har en bekendt og hun var så meget imod aborter og kunne aldrig gøre det selv osv osv...så ender hun som uønsket gravid og skal igennem en abort...tror også hendes holdning har rykket sig en del...

Anmeld

13. september 2010

Laulund87

Baagøe skriver:

Hvad så med dem der HAR brugt beskyttelse netop for at undgå at få børn, men hvor det så alligevel er gået galt? Det er vel netop det mest uselviske at få en abort, hvis men VED man ikke kan tilbyde et barn et godt liv...

Helt enig! Jeg har selv stået i situationen. Har taget p-piller i 5 år uden problemer og så, på det værst tænkelige tidspunkt, bliver jeg gravid

Anmeld

13. september 2010

Bavianis

Bavianis skriver:

Hej Sussie.

Jeg har selv fået en provokeret abort i 5. måned. Dvs meget senere end 12. uge som du skriver aldrig er ok. Vores lille søn var meget ønsket, og ikke et uheld, men ved en scanning fandt man ud af at vandet sivede.

Vi fik da af vide, at der ville være 1% chance for at han ville overleve lang tid nok til at han ville blive en helt normal dreng. Samtidig fik vi af vide, at risikoen for at han ville blive dø ved fødslen var 50% og at der slutteligt var 49% risiko for, at han ville få et (kort) liv som meget, meget handicappet.

Vores søn var ved de sidste scanninger fuldstændig rask, handicapsene var nogle han ville udvikle i ugerne der ville gå, medmindre fødslen gik i gang af sig selv.

På en måde kan man sige at jeg har "dræbt" eller "slået min søn ihjel" som du skriver om abort. Det bliver jeg meget ked af at høre. Jeg føler netop at jeg har været uselvisk, og netop truffet mit valg ud fra min søns tarv, og ikke fortsat graviditeten, som ville udspringe af mit egoistiske ønske om at blive mor til ham.

Jeg føler mig dog ikke truffet ift denne diskussion, jeg er helt sikker på at vi traf det rigtige valg. Men det viser bare, at med et emne som abort, så kan man aldrig generalisere - for de situationer vi kommer ud fra varierer i det uendelige.

Kærlig hilsen Susanne 

- og igen: det var kun for at informere om, at man ikke kan skære over en kam - ikke for at provokere til en ophedet diskussion :-)

Anmeld

13. september 2010

klmf

SoffiLine skriver:

Normalvis er jeg også imod aborter, men da jeg selv stod i den situation hvor jeg ikke vidste hverken frem eller tilbage. Der valgte jeg en abort & det VAR det bedste. Spiste p-piller, men det var ikke nok. Jeg var 16 år & var havnet i noget rigtig snavs som jeg ikke har lyst til at komme ind på her.

Men valgte aborten fordi jeg ikke kunne ta vare på mig selv & da slet ikke et lille barn. Det følger mig stadig den dag idag & hold kæft hvor gør det ondt, men når jeg så tænker på at det var det bedste så lysner det hele en smule.

Jeg er idag 21 & venter barn.

FLOT at du kunne tage den beslutning som 16-årig; at stå ved, at det her er nok ikke det bedste hverken for mig eller et uskyldigt barn.

Anmeld

13. september 2010

klmf

Bavianis skriver:

Hej Sussie.

Jeg har selv fået en provokeret abort i 5. måned. Dvs meget senere end 12. uge som du skriver aldrig er ok. Vores lille søn var meget ønsket, og ikke et uheld, men ved en scanning fandt man ud af at vandet sivede.

Vi fik da af vide, at der ville være 1% chance for at han ville overleve lang tid nok til at han ville blive en helt normal dreng. Samtidig fik vi af vide, at risikoen for at han ville blive dø ved fødslen var 50% og at der slutteligt var 49% risiko for, at han ville få et (kort) liv som meget, meget handicappet.

Vores søn var ved de sidste scanninger fuldstændig rask, handicapsene var nogle han ville udvikle i ugerne der ville gå, medmindre fødslen gik i gang af sig selv.

På en måde kan man sige at jeg har "dræbt" eller "slået min søn ihjel" som du skriver om abort. Det bliver jeg meget ked af at høre. Jeg føler netop at jeg har været uselvisk, og netop truffet mit valg ud fra min søns tarv, og ikke fortsat graviditeten, som ville udspringe af mit egoistiske ønske om at blive mor til ham.

Jeg føler mig dog ikke truffet ift denne diskussion, jeg er helt sikker på at vi traf det rigtige valg. Men det viser bare, at med et emne som abort, så kan man aldrig generalisere - for de situationer vi kommer ud fra varierer i det uendelige.

Kærlig hilsen Susanne 

Ej, det var dog forfærdeligt Men kan godt forstå du valgte sådan. Lars og jeg havde en aftale om, at hvis vi til MD-skanningen kunne se, at bebsi manglede en arm eller havde hareskår eller sådan noget, så var det bare en ekstra udfordring for os. Men hvis der var noget alvorligt i vejen og de anbefalede en abort, så skulle vi overveje om vores egoistiske ønske om at blive forældre vejede tungere end barnets tarv. Så kan høre, at det er de samme tanker I har været igennem. Men derfra og så til at gøre det. Det gør ondt helt ind i sjælen at læse du har været det igennem - håber snart der er en lille ny dreng eller pige på vej til dig og din mand.

Knus Charlotte

Anmeld

13. september 2010

SoffiLine

lotchen skriver:

FLOT at du kunne tage den beslutning som 16-årig; at stå ved, at det her er nok ikke det bedste hverken for mig eller et uskyldigt barn.

Tusind tak for de pæne ord Lotchen 

Anmeld

13. september 2010

Bavianis

lotchen skriver:

Ej, det var dog forfærdeligt Men kan godt forstå du valgte sådan. Lars og jeg havde en aftale om, at hvis vi til MD-skanningen kunne se, at bebsi manglede en arm eller havde hareskår eller sådan noget, så var det bare en ekstra udfordring for os. Men hvis der var noget alvorligt i vejen og de anbefalede en abort, så skulle vi overveje om vores egoistiske ønske om at blive forældre vejede tungere end barnets tarv. Så kan høre, at det er de samme tanker I har været igennem. Men derfra og så til at gøre det. Det gør ondt helt ind i sjælen at læse du har været det igennem - håber snart der er en lille ny dreng eller pige på vej til dig og din mand.

Knus Charlotte

Tak skal du have, vi håber også snart at lykken tilsmiler os med et par streger;-)

Og det er slet ikke for at vade rundt i den ulykkelige historie, men blot for at fortælle, at det er umuligt at generalisere om, hvornår abort er ok, og hvornår den ikke er, da de situationer vi kommer ud for, og det vi oplever aldrig er det samme fra situation til situation.

Kh Susanne

Anmeld

13. september 2010

klmf

SoffiLine skriver:

Tusind tak for de pæne ord Lotchen 

Det er bare ikke alle 16-årige, der har selverkendelse nok til at se, hvis det ikke er tiden til et barn. Så det skal roses, synes jeg

- og nej, det var ikke en mening om, at alle 16-årige gravide burde få eller have fået en abort, just in case nogen læste det sådan

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.