Hvornår er abort okay???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2010

helora

KajaHH skriver:

Jeg mener at hvis man ikke selv vil tage ansvaret for barnet, så lad nogen af alle de par som ikke kan få børn, tage ansvaret for barnet, på denne måde undgår man abort, og man vil kunne glæde mange barnløse.

Grunden til jeg nok også ser så firkantet på det, er at jeg selv ikke har kunne få børn, forsøgte selv i 7 år, og da vi skulle starte i behandling vidste det sig jeg var 3 måneder henne.

Men ikke alle er så heldige,og derfor mener jeg at når man er blevet gravid og ikke selv ønsker barnet, så lad da dem som ønsker sig et barn tage sig af det, istedet for at lade et liv gå til spilde....

Jeg har også selv været igennem barnløshedsbehandling og har haft svært ved at se på, at andre blev gravide uden egentlig at ønske sig et barn. Og i den ideelle verden kunne det da være fint, hvis alle, der blev uønsket gravide, kunne overskue at gennemføre en graviditet og give barnet til nogle, der ønskede det.

Men jeg tror ikke man skal være blind for, at det har store personlige og sociale konsekvenser at gennemføre en graviditet, der i bund og grund ikke skulle have været. Og det mener jeg ikke man skal tvinge nogen til.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2010

KajaHH

helora skriver:

Jeg har også selv været igennem barnløshedsbehandling og har haft svært ved at se på, at andre blev gravide uden egentlig at ønske sig et barn. Og i den ideelle verden kunne det da være fint, hvis alle, der blev uønsket gravide, kunne overskue at gennemføre en graviditet og give barnet til nogle, der ønskede det.

Men jeg tror ikke man skal være blind for, at det har store personlige og sociale konsekvenser at gennemføre en graviditet, der i bund og grund ikke skulle have været. Og det mener jeg ikke man skal tvinge nogen til.

Jeg mener heller ikke man skal tvinge nogen og derfor mener jeg jo at fortrydelses pillen er fin,men jeg mener stadigvæk at der ikke er nogen grund til at lade et liv gå til spilde.

Anmeld

12. september 2010

Laulund87

Den med at hvis man er gammel nok til sex er man gammel nok til konsekvenserne, er bare det værste fis jeg længe har hørt!

Hvis man ikke kan tage sig af barnet, er det da langt det bedste at få en abort. Både for en selv og "barnet"!

Jeg har selv fået en abort for nylig(oprettede endda en anonym debat herinde om det)

Jeg blev gravid på p-piller og jeg har i forvejen en datter på 9 måneder, som er syg. Det ville være død uretfærdigt for ALLE parter at fuldføre den graviditet.

Jeg ville egentlig have holdt den anonym, men var bare nødt til at kommentere!

Jeg synes netop man tager ansvar ved at sige at man ikke kan klare det, det har jeg måttet sige til mig selv nogle gange.

Anmeld

12. september 2010

CarinaSB

jeg vil ikk sige at jeg er modstander af abort .. jeg syntes det er okay hvis man selv mener at man ikk kan klare opgaven som mor .Eller at barnet er så syg at det ikk ville være i stand til at kunne noget selv. Jeg ved at det er en super hård beslutning men nok engang imellem nødvendig ..  jeg har aldrig selv fået en abort men mistet et barn. Jeg viste ikk selv at jeg var gravid .. Men en dag jeg vågnede havde jeg ondt og der var blod i hele min seng og jeg var selv smurt ind i blod. da jeg kom på skadestuen kunne de konstatere det var en abort.  Og det jeg siger nu skal ikk tages som ja ved ikk hvordan jeg skal forklare det. Men jeg var glad for at jeg ikke selv skulle tage valget om en abort .. jeg var 20 år gammel, havde ingen penge, var hjemløs og havde ikk styr på mit liv .. Så jeg havde INTET at byde et barn .. 

Anmeld

12. september 2010

L.J.L

I mine øjne så skal man få en abort hvis barnet ikke er ønsket.

Jeg fik selv en abort da jeg var 26 år, og jeg havde været sammen med min nuværende mand i næsten et år. Men jeg var på P-piller og blev desværre gravid alligevel. Da jeg så de to streger gik jeg nærmest i chok og begyndte at stortude og ryste over hele kroppen. Bare den reaktion alene gjorde det rigtig nemt for mig at tage valget om abort. Men vi var også begge meget enige om at vi ikke skulle have børn endnu, vi ville gerne være kærester alene, i nogle år mere inden vi skulle have børn.

Og jeg har aldrig fortrudt min/vores beslutning. Jeg var bare ikke parat til at blive mor dengang.

Jeg har aldrig kunne forstå dem der mener at man dræber barnet hvis man får abort. Så tidligt i en graviditet er det jo ikke et barn endnu, men en lille-bitte prik i dit underliv, som med held kan udvikle sig til et barn hvis man lader det gro. MEN det er ikke et barn i uge 8 eks.

Blot min mening.

Anmeld

13. september 2010

Oliver,Troia&Wictor

Tak for alle jeres dejlige kommentare....

Hele mit liv har jeg været imod abort, men efter jeg selv har fået børn, har jeg set på det med nye øjne. Jeg har en søn på 21mdr og en datter på 7mdr,  min datter blev født 14uger for tidligt, og har fået at vide at risikoen for at føde før uge 26 næste gang er 75%, så det barn ville ikke ku overleve.... Min frygt er at jeg bliver gravid, og skal tage beslutningen om abort, for i min verden er det at tage livet fra en kommende baby, men igen igen, hvad er vværst at få en abort før det bliver et menneske eller et gravsted af en baby man har haft i armene???

Min anden mulighed er sterilation, men hvornår er det for tidligt? Jeg er 26år og er sikker på jeg ikke skal have flere børn og min mand vil heller ikke have flere, men tanken om at de andre bliver store og lysten kommer tilbage hva så?

er sådan i vildrede....

knus jeanett

Anmeld

13. september 2010

Millesmammi

jcmoller skriver:

Hele mit liv har jeg været imod abort, men efter jeg selv har fået børn, har jeg set på det med nye øjne. Jeg har en søn på 21mdr og en datter på 7mdr,  min datter blev født 14uger for tidligt, og har fået at vide at risikoen for at føde før uge 26 næste gang er 75%, så det barn ville ikke ku overleve.... Min frygt er at jeg bliver gravid, og skal tage beslutningen om abort, for i min verden er det at tage livet fra en kommende baby, men igen igen, hvad er vværst at få en abort før det bliver et menneske eller et gravsted af en baby man har haft i armene???

Min anden mulighed er sterilation, men hvornår er det for tidligt? Jeg er 26år og er sikker på jeg ikke skal have flere børn og min mand vil heller ikke have flere, men tanken om at de andre bliver store og lysten kommer tilbage hva så?

er sådan i vildrede....

knus jeanett

der hvor du siger 'tanken om at de andre bliver store og lysten kommer tilbage? hva så'

hvis det er sådan du tænker, så synes JEG ikke du skal blive sterealiseret, så tidligt - for tænk hvis du fortryder det .

det er bare min mening .

Anmeld

13. september 2010

NatasjaL

jcmoller skriver:

er sådan i vildrede....

knus jeanett

min mor blev det som 28 årig, det er nu 9 år siden. hun har fortrudt det  rigtig meget. hun begyndte at fortryde det da jeg fik børn.

Anmeld

13. september 2010

NatasjaL

jcmoller skriver:

er sådan i vildrede....

knus jeanett

min mor blev det som 28 årig, det er nu 9 år siden. hun har fortrudt det  rigtig meget. hun begyndte at fortryde det da jeg fik børn.

Anmeld

13. september 2010

Mikkel's mor <3

NatasjaL skriver:

hvorfor er det egenligt at alle kommentere at UNGE MØDRE ikke er klar til at få  børnene at så er en abort okay?!

en på 30 kan sku være lige så umoden som en på 18.

det kan gøre mig så arrig at det er UNGE der skal kommenteres hver gang der bliver disukteret noget. og nej er ikke sur, syns bare ikke det kan være rigtigt! da NOGLE af os sagtens kan være de bedste forældre for vores børn, og vores børn er helt igennem ØNSKE børn.

Helt enig !!
havde du ikke skrevet det, havde jeg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.