Hvornår er abort okay???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2010

Chri9000

Profilbillede for Chri9000
NO skriver:

Når barnet ikke er ønsket 

Eller man ikke føler man kan tage vare på et andet menneske.

Haps! Lige mine ord 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2010

oo

NO skriver:

Når barnet ikke er ønsket 

Eller man ikke føler man kan tage vare på et andet menneske.

helt enig!

Anmeld

13. september 2010

NatasjaL

Jennifer skriver:

Helt enig !!
havde du ikke skrevet det, havde jeg.

Anmeld

13. september 2010

Pia.

Jamen i bund og grund syntes jeg slet ikke abort er en god løsning - men den kan for nogen blive den eneste løsning - og der kan være mange grunde bag... Men jeg er modstander af abort i det omfang det ikke bare er noget man skal bruge bare lige fordi... - Uheldet og ulykken kan ske for alle, tro mig... Men man bør virkelig overveje om man tager det rigtige valg...

Knus Pia.

Anmeld

13. september 2010

SoffiLine

Normalvis er jeg også imod aborter, men da jeg selv stod i den situation hvor jeg ikke vidste hverken frem eller tilbage. Der valgte jeg en abort & det VAR det bedste. Spiste p-piller, men det var ikke nok. Jeg var 16 år & var havnet i noget rigtig snavs som jeg ikke har lyst til at komme ind på her.

Men valgte aborten fordi jeg ikke kunne ta vare på mig selv & da slet ikke et lille barn. Det følger mig stadig den dag idag & hold kæft hvor gør det ondt, men når jeg så tænker på at det var det bedste så lysner det hele en smule.

Jeg er idag 21 & venter barn.

Anmeld

13. september 2010

JonTri

Synes det er individuelt om nogen har brug for abort. Jeg ville være grædefærdig hvis jeg følte jeg skulle vælge mellem baby og abort og håber aldrig jeg skal vælge.

Omvendt mener jeg at de der bruger abort som prævention, skal tvinges til at overveje anden prævention - ved evt at sætte brugerbetaling på efter x antal allerede udførte aborter. Min veninde arbejdede på gynækologisk operationsgang og så alle stamkunderne sidde på rad og række for at få en abort... Fuldstændig upåvirkede. Det er en operation, der skal tages alvorligt og en operation er aldrig risikofri...

/Rikke 

Anmeld

13. september 2010

Mikkel's mor <3

FruRafn skriver:

Nævner udelukkende din alder, fordi den måde du formulerer dig på og argumenterer på, bekræfter at du ikke selv er voksen endnu. For så ville du nok se tingene anderledes.

Man 'tager' ikke bare en abort, når man er mere end 12 uger henne. Der skal man have speciel tilladelse, og der skal være en gyldig grund, som f.eks. downs syndrom, eller andre sygdomme/defekter hos fosteret.

Så tag og hids dig ned og prøv at sæt dig lidt bedre ind i reglerne. Abort er aldrig en let løsning, da det jo er en svær proces for alle kvinder, men også nødvendig nogle gange.

Kan så lige informere dig om at jeg har en veninde på 17, som ca er 18 uger henne nu, hun har søgt om at få det fjernet. og fandme ikke om hun har fået svaret JA?! jeg er dybt rystet over det, barnet fejler INTET og heller ikke hende, hun vil bare ikke være mor endnu, og kæresten er gået fra hende..

så jo det sker at det bliver gjort efter de 12 uger. uden grund.

Anmeld

13. september 2010

Svei

Kan så lige informere dig om at jeg har en veninde på 17, som ca er 18 uger henne nu, hun har søgt om at få det fjernet. og fandme ikke om hun har fået svaret JA?! jeg er dybt rystet over det, barnet fejler INTET og heller ikke hende, hun vil bare ikke være mor endnu, og kæresten er gået fra hende..

så jo det sker at det bliver gjort efter de 12 uger. uden grund.

Men der er nogle der har vurderet det er bedst for mor og barn. Så jeg kan ikke hidse mig op over det. Vi kender jo sjældent og heldigvis ikke hele sandheden.

Anmeld

13. september 2010

Pige2009

Jbk skriver:

Når man ikke ønsker et barn...alle børn bør være ønskede og ikke bare komme til verden fordi nu blev mor gravid.,....ville nødig tilbage til de ikke så gode gamle dage....

Så det er jo op til den enkelte at bestemme hvornår de mener en abort er det rette valg.

Jeg er helt enig her Det er svært at sige, men må være op til den enkelte at vurdere, hvad der er bedst for hende/ham og ikke mindst et barn.

Man skal tage udgangspunkt i den enkelte situation og vurdere der ud fra. Det er ikke for sjov, at der gives dispensation efter 12 uge...

Anmeld

13. september 2010

Bavianis

SussieThyssen skriver:

Generelt er min mening, at abort ALDRIG er okay!

Men der er visse undtagelser.
Hvis pigen er alt for ung, og det vil ødelægge hendes liv!
Hvis der er fare for moderens helbred!
Hvis man inden uge 12 kan påvise fosterskader!
Hvis hun er blevet voldtaget!

Ellers er abort for mig ingen undskyldning what so ever, og ALDRIG senere end 12 uge.
Jeg har selv fået 2 provokerede aborter pga overhængende fare for mit liv, men jeg har også brugt hele resten af mit liv indtil nu på at have dårlig samvittighed. Og selvom jeg har fået 2 dejlige børn som kompensation, så ligger den der lille tanke i mit baghovede, at jeg har taget livet at 2 små børn.

Skal lige sige at de 2 aborter IKKE var indtruffet pga a sjusk, men fordi en daværende kæreste simpelthen gjorde mig gravid, for at holde på mig, selvom han vidste at jeg ikke måtte blive det, da jeg havde haft 3 store flænger i livmoderen, og de skulle have 5 år til at hele i efter ordre fra lægerne. Men han prikkede simpelthen hul i kondomerne.
Det er det tætteste jeg nogen sinde har været på at slå et andet menneske ihjel, da jeg fandt ud af hvad han havde gjort.

Ellers så mener jeg at sene aborter burde forbydes, så enkelt er det.
Kærligst
Sussie

Hej Sussie.

Jeg har selv fået en provokeret abort i 5. måned. Dvs meget senere end 12. uge som du skriver aldrig er ok. Vores lille søn var meget ønsket, og ikke et uheld, men ved en scanning fandt man ud af at vandet sivede.

Vi fik da af vide, at der ville være 1% chance for at han ville overleve lang tid nok til at han ville blive en helt normal dreng. Samtidig fik vi af vide, at risikoen for at han ville blive dø ved fødslen var 50% og at der slutteligt var 49% risiko for, at han ville få et (kort) liv som meget, meget handicappet.

Vores søn var ved de sidste scanninger fuldstændig rask, handicapsene var nogle han ville udvikle i ugerne der ville gå, medmindre fødslen gik i gang af sig selv.

På en måde kan man sige at jeg har "dræbt" eller "slået min søn ihjel" som du skriver om abort. Det bliver jeg meget ked af at høre. Jeg føler netop at jeg har været uselvisk, og netop truffet mit valg ud fra min søns tarv, og ikke fortsat graviditeten, som ville udspringe af mit egoistiske ønske om at blive mor til ham.

Jeg føler mig dog ikke truffet ift denne diskussion, jeg er helt sikker på at vi traf det rigtige valg. Men det viser bare, at med et emne som abort, så kan man aldrig generalisere - for de situationer vi kommer ud fra varierer i det uendelige.

Kærlig hilsen Susanne 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.