Hvornår er abort okay???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2010

ekzunz

wamse skriver:

Et abort er altid okay, for så er barnet jo ikke ønsket og ingen børn burde blive født som uønskede.

Det er mit ansvar og ret, selv at bestemme hvornår en abort er den rette løsning i mit liv.

Jeg har selv fået foretaget 2 aborter i mit liv og har aldrig fortrudt et sekund at jeg fik det foretaget.

Nemlig! Vi er helt enige - og jeg er også enig med Eva hele vejen igennem.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2010

Maja88

Jeg synes som regel ikke at abort er en løsning hvis det da kan undgås.

Men nu kommer jeg nok til at modsige mig selv lidt. men sys det er ok hvis man for eksempel til MD for at vide barnet er en total grøntsag eller mangler organer. Det er fordi jeg selv arbejder på en special inst. og har set skyggesiden. så at sige.

Anmeld

12. september 2010

Risen

Er faktisk modstander af abort, specielt efter jeg har fået min datter. Nu ved jeg hvad man ville gå glip af. :/ hvis en 15 årig pige skulle blive gravid og ikke ønskede barnet på grund af det "ville ødelægge" hendes liv, så er jeg sikker på der sidder tonsvis af fantastiske familier som ønsker det barn mere end noget andet. 

Det eneste tidspunkt jeg egentlig synes abort er ok, er ved sygdom som gør at livet ikke kan nydes. Måske abstrakt sagt. 

Anmeld

12. september 2010

aarhusmor

SussieThyssen skriver:

Generelt er min mening, at abort ALDRIG er okay!

Men der er visse undtagelser.
Hvis pigen er alt for ung, og det vil ødelægge hendes liv!
Hvis der er fare for moderens helbred!
Hvis man inden uge 12 kan påvise fosterskader!
Hvis hun er blevet voldtaget!

Ellers er abort for mig ingen undskyldning what so ever, og ALDRIG senere end 12 uge.
Jeg har selv fået 2 provokerede aborter pga overhængende fare for mit liv, men jeg har også brugt hele resten af mit liv indtil nu på at have dårlig samvittighed. Og selvom jeg har fået 2 dejlige børn som kompensation, så ligger den der lille tanke i mit baghovede, at jeg har taget livet at 2 små børn.

Skal lige sige at de 2 aborter IKKE var indtruffet pga a sjusk, men fordi en daværende kæreste simpelthen gjorde mig gravid, for at holde på mig, selvom han vidste at jeg ikke måtte blive det, da jeg havde haft 3 store flænger i livmoderen, og de skulle have 5 år til at hele i efter ordre fra lægerne. Men han prikkede simpelthen hul i kondomerne.
Det er det tætteste jeg nogen sinde har været på at slå et andet menneske ihjel, da jeg fandt ud af hvad han havde gjort.

Ellers så mener jeg at sene aborter burde forbydes, så enkelt er det.
Kærligst
Sussie

Er 100% enig

Anmeld

12. september 2010

Risen

Maja88 skriver:

Jeg synes som regel ikke at abort er en løsning hvis det da kan undgås.

Men nu kommer jeg nok til at modsige mig selv lidt. men sys det er ok hvis man for eksempel til MD for at vide barnet er en total grøntsag eller mangler organer. Det er fordi jeg selv arbejder på en special inst. og har set skyggesiden. så at sige.

Jeps lige mine ord 

Anmeld

12. september 2010

KajaHH

Jeg mener at hvis man ikke selv vil tage ansvaret for barnet, så lad nogen af alle de par som ikke kan få børn, tage ansvaret for barnet, på denne måde undgår man abort, og man vil kunne glæde mange barnløse.

Grunden til jeg nok også ser så firkantet på det, er at jeg selv ikke har kunne få børn, forsøgte selv i 7 år, og da vi skulle starte i behandling vidste det sig jeg var 3 måneder henne.

Men ikke alle er så heldige,og derfor mener jeg at når man er blevet gravid og ikke selv ønsker barnet, så lad da dem som ønsker sig et barn tage sig af det, istedet for at lade et liv gå til spilde....

Anmeld

12. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
KajaHH skriver:

Jeg mener at hvis man ikke selv vil tage ansvaret for barnet, så lad nogen af alle de par som ikke kan få børn, tage ansvaret for barnet, på denne måde undgår man abort, og man vil kunne glæde mange barnløse.

Grunden til jeg nok også ser så firkantet på det, er at jeg selv ikke har kunne få børn, forsøgte selv i 7 år, og da vi skulle starte i behandling vidste det sig jeg var 3 måneder henne.

Men ikke alle er så heldige,og derfor mener jeg at når man er blevet gravid og ikke selv ønsker barnet, så lad da dem som ønsker sig et barn tage sig af det, istedet for at lade et liv gå til spilde....

Ej, hvor vildt!!! Den hstorie vil jeg gerne høre - den lange udgave altså

Anmeld

12. september 2010

KajaHH

Rosa, nu skal jeg lige være med, hvilken histore vil du gerne høre den lange udgave af???

Anmeld

12. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
KajaHH skriver:

Rosa, nu skal jeg lige være med, hvilken histore vil du gerne høre den lange udgave af???

Om jeres "barnløsheds"forløb og da du så endelig fandt ud af at du var gravid Eeeelsker historier med happy ending!

Anmeld

12. september 2010

helora

Mette 26 skriver:

Børn i 12-13 års alderen er slet ikke gammel nok til det hvis de ikke forstår at der kan komme konsekvenser ud af det..  

Jeg er helt enig med dig i, at det er alt for tidligt at have sex, men det er der ikke desto mindre mange unge der har. Og vi bliver jo nødt til at tage udgangspunkt i, hvordan verden reelt ser ud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.