Hvornår er abort okay???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2010

Laulund87

Jbk skriver:

Der var engang en meget speciel kvinde der sagde til mig, at hver enkelt abort de svæver rundt i universet og venter bare på at blive en graviditet igen. Det tror jeg er rigtigt...

Nårh

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2010

Pige2009

Bavianis skriver:

Hvor er du sød - og jeg er også sikker på at jeg bliver en vildt god mor, haha! Glæder mig ihvertfald meget!

Selvfølgelig gør du det

Anmeld

13. september 2010

Oliver,Troia&Wictor

Jennifer skriver:

Kan så lige informere dig om at jeg har en veninde på 17, som ca er 18 uger henne nu, hun har søgt om at få det fjernet. og fandme ikke om hun har fået svaret JA?! jeg er dybt rystet over det, barnet fejler INTET og heller ikke hende, hun vil bare ikke være mor endnu, og kæresten er gået fra hende..

så jo det sker at det bliver gjort efter de 12 uger. uden grund.

Taler lige ud af posen.... Hvis hun får en abort 18uger henne i graviditeten er squ en so!- Så slår hu men direkte et barn ihjel....

beklager ordvalget men sådan noget kan gøre mig noget så ked af det og gal, har selv haft 3 ufrivillige aborter og første skulle de suger barnet ud  bare i 9uge, min verden ramlede fuldstændig, for der havde jeg fået scannings billeder af det bette pus og pludselig var der ikk hjerteblik, og det var kun i 9uge så tænk jer i 18uge... havde jeg ikke stået med min graviditetstest med 2 blå streger en mdr. efter og dermed fået min søn, var jeg ikke kommet mig så hurtig over det, emn jeg tænker stadig hvert år d.23 august at jeg nu kunne have haft et barn der blev et år ældre, men igen så havde jeg ikke  haft min dejlige dreng der bliver to i december...

Anmeld

13. september 2010

1977

Profilbillede for 1977

Så længe det er før de 12 uger - så er det okay når kvinden beslutter sig for det.

Anmeld

13. september 2010

Magsen

Baagøe skriver:

Hvad så med dem der HAR brugt beskyttelse netop for at undgå at få børn, men hvor det så alligevel er gået galt? Det er vel netop det mest uselviske at få en abort, hvis men VED man ikke kan tilbyde et barn et godt liv...

der er der så også tale om noget andet, nogle folk er bare meget uheldige men synes da heller ikke det er okej hvis det sker flere gange.. fordi så må det da være fordi man ikke passer nok på ...

et barn der er bortadopteret kan også have et godt liv (:

Anmeld

13. september 2010

Magsen

Risen skriver:

Er faktisk modstander af abort, specielt efter jeg har fået min datter. Nu ved jeg hvad man ville gå glip af. :/ hvis en 15 årig pige skulle blive gravid og ikke ønskede barnet på grund af det "ville ødelægge" hendes liv, så er jeg sikker på der sidder tonsvis af fantastiske familier som ønsker det barn mere end noget andet. 

Det eneste tidspunkt jeg egentlig synes abort er ok, er ved sygdom som gør at livet ikke kan nydes. Måske abstrakt sagt. 

fiiinaly en der er enig med mig

Anmeld

13. september 2010

JVIHJSH

Maggieh skriver:

Synes overhovedet ikke abort er okej under alle omstændigheder !!

du dræber jo et andet menneske og det synes jeg er pisse egoistisk ! bare fordi man ikke lige gad beskytte sig. hvis man er klar til at have sex burde man også være klar på konsekvenserne!!!

selvfølgelig er det noget andet hvis man er blevet voldtaget eller noget lignende. jeg ville heller ikke selv have gået med et barn hvis det var jeg var blevet voldtaget. Men dem der bare bruger det istedet for at beskytte sig, det synes jeg viiiirkelig er nedern.

Man kan jo også risikere aldrig at blive gravid igen

plus hvis man ikke vil ha det selv, så kan man da lade en anden familie tage sig af det da der jo er flere der ikke kan få børn

Du er skide dobbeltmoralsk i din kommentar her. Først siger du at det er egoistisk og at du slår et menneske ihjel og bagefter siger du at det er en SELVFØLGE at det er iorden hvis man bliver voldtaget? Vil det sige at voldtægt giver en ret til at slå et menneske ihjel? Fordi du er blevet udsat for noget slemt må du gøre noget endnu værre? Eller er det fordi du aldrig ville kunne holde af barnet fordi det vil minde dig om voldtægten? Men så vil jeg lige citere dig igen "plus hvis man ikke vil ha det selv, så kan man da lade en anden familie tage sig af det da der jo er flere der ikke kan få børn".

Helt ærligt så er det op til personen der er gravid om hun vil have abort eller ej. Syntes ikke det er amoralsk eller at det er "mord". Jeg syntes dog bare ikke at folk skal bruge det som prævention.

Anmeld

13. september 2010

Laulund87

JVIHJSH skriver:

Du er skide dobbeltmoralsk i din kommentar her. Først siger du at det er egoistisk og at du slår et menneske ihjel og bagefter siger du at det er en SELVFØLGE at det er iorden hvis man bliver voldtaget? Vil det sige at voldtægt giver en ret til at slå et menneske ihjel? Fordi du er blevet udsat for noget slemt må du gøre noget endnu værre? Eller er det fordi du aldrig ville kunne holde af barnet fordi det vil minde dig om voldtægten? Men så vil jeg lige citere dig igen "plus hvis man ikke vil ha det selv, så kan man da lade en anden familie tage sig af det da der jo er flere der ikke kan få børn".

Helt ærligt så er det op til personen der er gravid om hun vil have abort eller ej. Syntes ikke det er amoralsk eller at det er "mord". Jeg syntes dog bare ikke at folk skal bruge det som prævention.

Anmeld

13. september 2010

Ann.

Jeg synes faktisk det er okay når man ikke er i stand til at give barnet de basale ting her i livet: tryghed, tillid, respekt og hvad nu ellers et barn har behov for, for at fungere her i verden.

Et barn uden nogen form for tillid til omverdenen og unden tryghed .. Hvordan ville det ikke være for det enkelte barn der er blevet sat i verden fordi at mor og far ikke overvejede grundigt nok, hvad det vil sige at blive forældre? Fordi at de blev grådige og egoistiske, og bare ville "lege" lykkelig familie?

Så heller en abort - det andet ville jeg aldrig byde et barn.

Anmeld

13. september 2010

Magsen

JVIHJSH skriver:

jaaaa .. jeg synes det er egoistisk hvis man gør det bare fordi man ikke lige passet på som jeg ved der er mange der gør. Jeg har måske ikke lige beskrevet det så godt i det første jeg har skrevet, men var nu også lidt irreteret, det har nok også noget med det at gøre at jeg selv er gravid og kan slet ikke sætte mig ind i hvordan man kan tage en abort i øjeblikket..

øhh nej det ikke det jeg siger. mener bare det er noget HELT ANDET hvis man er blevet voldtaget og blevet gravid da man overhovedet ikke ku gøre for det selv ..

har jo heller ikke sagt til nogen at de skal lade være med at gøre det.. nu må du sku lige slappe lidt af frøken rapkæft, altså det er jo en debat hvor man skal sige sin mening og jeg har sagt min mening det er ikke noget der behøves at diskuteres du er da velkommen til at have din egen mening !!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.