Hvornår er abort okay???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2010

klmf

Bavianis skriver:

ARGH! Jeg mente AKTIV DØDSHJÆLP!!!

Jeg er IKKE i tvivl om dødsstraf - det går jeg IKKE ind for! Det var en fejl! Jeg mente aktiv dødshjælp!

Haha - det er kke sådan når man sidder og stener...

HA HA, sådan der Susanne!!

Ej, jeg ved nu ikke, kan godt forstå ofrenes familier i nogle tilfælde, men er bare imod tanken om at tage et liv på bestilling. Tænk på dem, der skal være bødler

Nå, vi må hellere holde os til et emne ad gangen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2010

Pige2009

Laulund87 skriver:

Ja det gør det. Det er så nemt at sidde og sige at man slår et barn ihjel! Det er altså ikke bare sort/hvidt. 

Nemlig - det er helt individuelt, og det er jo i grunden godt.

Anmeld

13. september 2010

Laulund87

Baagøe skriver:

Det vigtigste er, at du selv føler man traf det rette valg...

Ja! 

Anmeld

13. september 2010

Pige2009

Bavianis skriver:

Hej Sussie.

Jeg har selv fået en provokeret abort i 5. måned. Dvs meget senere end 12. uge som du skriver aldrig er ok. Vores lille søn var meget ønsket, og ikke et uheld, men ved en scanning fandt man ud af at vandet sivede.

Vi fik da af vide, at der ville være 1% chance for at han ville overleve lang tid nok til at han ville blive en helt normal dreng. Samtidig fik vi af vide, at risikoen for at han ville blive dø ved fødslen var 50% og at der slutteligt var 49% risiko for, at han ville få et (kort) liv som meget, meget handicappet.

Vores søn var ved de sidste scanninger fuldstændig rask, handicapsene var nogle han ville udvikle i ugerne der ville gå, medmindre fødslen gik i gang af sig selv.

På en måde kan man sige at jeg har "dræbt" eller "slået min søn ihjel" som du skriver om abort. Det bliver jeg meget ked af at høre. Jeg føler netop at jeg har været uselvisk, og netop truffet mit valg ud fra min søns tarv, og ikke fortsat graviditeten, som ville udspringe af mit egoistiske ønske om at blive mor til ham.

Jeg føler mig dog ikke truffet ift denne diskussion, jeg er helt sikker på at vi traf det rigtige valg. Men det viser bare, at med et emne som abort, så kan man aldrig generalisere - for de situationer vi kommer ud fra varierer i det uendelige.

Kærlig hilsen Susanne 

Åååhh, Susanne. Jeg får helt tårer i øjnene når jeg tænker tilbage på jeres situation - I får helt sikkert en lækker baby meget snart, og h*n for de dejligste forældre

Anmeld

13. september 2010

SussieThyssen

Bavianis skriver:

Hej Sussie.

Jeg har selv fået en provokeret abort i 5. måned. Dvs meget senere end 12. uge som du skriver aldrig er ok. Vores lille søn var meget ønsket, og ikke et uheld, men ved en scanning fandt man ud af at vandet sivede.

Vi fik da af vide, at der ville være 1% chance for at han ville overleve lang tid nok til at han ville blive en helt normal dreng. Samtidig fik vi af vide, at risikoen for at han ville blive dø ved fødslen var 50% og at der slutteligt var 49% risiko for, at han ville få et (kort) liv som meget, meget handicappet.

Vores søn var ved de sidste scanninger fuldstændig rask, handicapsene var nogle han ville udvikle i ugerne der ville gå, medmindre fødslen gik i gang af sig selv.

På en måde kan man sige at jeg har "dræbt" eller "slået min søn ihjel" som du skriver om abort. Det bliver jeg meget ked af at høre. Jeg føler netop at jeg har været uselvisk, og netop truffet mit valg ud fra min søns tarv, og ikke fortsat graviditeten, som ville udspringe af mit egoistiske ønske om at blive mor til ham.

Jeg føler mig dog ikke truffet ift denne diskussion, jeg er helt sikker på at vi traf det rigtige valg. Men det viser bare, at med et emne som abort, så kan man aldrig generalisere - for de situationer vi kommer ud fra varierer i det uendelige.

Kærlig hilsen Susanne 

Hej søde ven.
Åhh hvor jeg føler med dig..og jeg ved hvor forfærdeligt du har haft det.
Og ja, naturligvis har du helt ret
Jeg skulle naturligvis nok have uddybet lidt hvad jeg mente med, at sene aborter aldrig er acceptable, men havde jeg stået i din situation, så havde jeg aldrig kunnet vælge den sene abort. Men sådan er vi jo netop så forskellige.
Men, som jeg også har givet udtryk for flere gange gennem hele debatten her, så har vi det heldigvis sådan, at den enkelte kan vælge netop det, som de føler er bedst for dem, og fordi jeg har en holdning til tingene, er det ikke ensbetydende med at naboen har den samme.

Anmeld

13. september 2010

SoffiLine

lotchen skriver:

Det er bare ikke alle 16-årige, der har selverkendelse nok til at se, hvis det ikke er tiden til et barn. Så det skal roses, synes jeg

- og nej, det var ikke en mening om, at alle 16-årige gravide burde få eller have fået en abort, just in case nogen læste det sådan

Men hold da kæft det varmer! Det følger mig stadig den dag idag, så mange år efter! Men det jeg jeg var endt i dengang gjorde at jeg viste jeg skulle ha en abort - Men tanken om at den lille spire nu er en smuk stjerne får alligevel smilet frem.

Endnu en gang tak for de pæne & varme ord!

Anmeld

13. september 2010

klmf

SoffiLine skriver:

Men hold da kæft det varmer! Det følger mig stadig den dag idag, så mange år efter! Men det jeg jeg var endt i dengang gjorde at jeg viste jeg skulle ha en abort - Men tanken om at den lille spire nu er en smuk stjerne får alligevel smilet frem.

Anmeld

13. september 2010

Svei

SoffiLine skriver:

Der var engang en meget speciel kvinde der sagde til mig, at hver enkelt abort de svæver rundt i universet og venter bare på at blive en graviditet igen. Det tror jeg er rigtigt...

Anmeld

13. september 2010

Bavianis

Baagøe skriver:

Åååhh, Susanne. Jeg får helt tårer i øjnene når jeg tænker tilbage på jeres situation - I får helt sikkert en lækker baby meget snart, og h*n for de dejligste forældre

Hvor er du sød - og jeg er også sikker på at jeg bliver en vildt god mor, haha! Glæder mig ihvertfald meget!

Anmeld

13. september 2010

SoffiLine

Jbk skriver:

Der var engang en meget speciel kvinde der sagde til mig, at hver enkelt abort de svæver rundt i universet og venter bare på at blive en graviditet igen. Det tror jeg er rigtigt...

Det tror jeg bestemt også på er rigtigt!  Og ved at den lille baby jeg ikke kunne ta mig af, en dag får en mor & far der KAN!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.