Hvornår er abort okay???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18.634 visninger
226 svar
0 synes godt om
12. september 2010

Oliver,Troia&Wictor

Lad os få nogle meninger på  bordet....

HVORNÅR ER ABORT OKAY?

Hvad mener du?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2010

N1

Når barnet ikke er ønsket 

Eller man ikke føler man kan tage vare på et andet menneske.

Anmeld

12. september 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

jcmoller skriver:

Lad os få nogle meninger på  bordet....

HVORNÅR ER ABORT OKAY?

Hvad mener du?

Synes det er svært at sige præcis hvornår det er ok eller ikke er ok.

Kommer vel an på den enkelte situation tænker jeg.

Er ikke modstander af abort. Så vælger at stole på, at de som for foretaget en abort,  kan finde ud af at vælge det rigtige for dem selv.

Anmeld

12. september 2010

Svei

Når man ikke ønsker et barn...alle børn bør være ønskede og ikke bare komme til verden fordi nu blev mor gravid.,....ville nødig tilbage til de ikke så gode gamle dage....

Så det er jo op til den enkelte at bestemme hvornår de mener en abort er det rette valg.

Anmeld

12. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Når man ikke ønsker et barn...alle børn bør være ønskede og ikke bare komme til verden fordi nu blev mor gravid.,....ville nødig tilbage til de ikke så gode gamle dage....

Så det er jo op til den enkelte at bestemme hvornår de mener en abort er det rette valg.

Enig!! Helt helt enig!!! Et embryo er endnu ikke et "lille menneske" eller et "liv" i mine øjne, det er simpelthen bare en celleklump med mindre bevidsthed end en skimmelsvamp. Så jeg er voldsomt pro-choise! Håber dog absolut ikke at jeg får brug for at træffe det valg nogensinde, men det er mere pga indgrebet.

Anmeld

12. september 2010

Sofia

Svært at sige hvornår det er okay og hvornår det ikke er. Og det kan man jo heller ikke rigtig gøre sig til dommer over - MEN jeg arbejdede en gang sammen med en dame på ca. 30 år, vi arbejdede kun sammen i 9 måneder, men i løbet af de 9 måneder fik hun 3 aborter, pga. uønskede graviditeter. Hende og manden var åbenbart meget uheldige eller sløsede. Men altså, der var jeg lidt rystet, og synes ikke helt det kan passe, man skal have så mange aborter indenfor så kort tid! Abort skal bare ikke blive en løsning man bruger, nærmest prævention. Men ellers synes jeg det er helt op til den enkelte, om man føler man har overskud, kærlighed osv. til barnet, alle børn bør være ønskede! Men er personligt nok lidt tilhænger af: Man fortryder kun de børn man ikke fik, aldrig dem man fik!

Anmeld

12. september 2010

Mette 28

Ja måske er jeg lidt hård, men er man gammel nok til at lave det så skal man også kunne tage det ansvar, ellers må man beskytte sig, og tænk sig lidt om, der er dem der konsekvent ikke vil bruge beskyttelse og dem er jeg bare så meget imod.. Men så omvendt er der dem der beskytter sig og et eller andet går helt galt så er det en helt anden ting.. Jeg er hverken for eller imod, det kommer helt an på situationen hvordan det er sket.. der er også ved voldtægt hvor det er helt i orden eller hvor NF viser at noget er helt galt.. Håber ikke det virker forvirrende 

Anmeld

12. september 2010

SussieThyssen

Generelt er min mening, at abort ALDRIG er okay!

Men der er visse undtagelser.
Hvis pigen er alt for ung, og det vil ødelægge hendes liv!
Hvis der er fare for moderens helbred!
Hvis man inden uge 12 kan påvise fosterskader!
Hvis hun er blevet voldtaget!

Ellers er abort for mig ingen undskyldning what so ever, og ALDRIG senere end 12 uge.
Jeg har selv fået 2 provokerede aborter pga overhængende fare for mit liv, men jeg har også brugt hele resten af mit liv indtil nu på at have dårlig samvittighed. Og selvom jeg har fået 2 dejlige børn som kompensation, så ligger den der lille tanke i mit baghovede, at jeg har taget livet at 2 små børn.

Skal lige sige at de 2 aborter IKKE var indtruffet pga a sjusk, men fordi en daværende kæreste simpelthen gjorde mig gravid, for at holde på mig, selvom han vidste at jeg ikke måtte blive det, da jeg havde haft 3 store flænger i livmoderen, og de skulle have 5 år til at hele i efter ordre fra lægerne. Men han prikkede simpelthen hul i kondomerne.
Det er det tætteste jeg nogen sinde har været på at slå et andet menneske ihjel, da jeg fandt ud af hvad han havde gjort.

Ellers så mener jeg at sene aborter burde forbydes, så enkelt er det.
Kærligst
Sussie

Anmeld

12. september 2010

Svei

Sofia skriver:

Svært at sige hvornår det er okay og hvornår det ikke er. Og det kan man jo heller ikke rigtig gøre sig til dommer over - MEN jeg arbejdede en gang sammen med en dame på ca. 30 år, vi arbejdede kun sammen i 9 måneder, men i løbet af de 9 måneder fik hun 3 aborter, pga. uønskede graviditeter. Hende og manden var åbenbart meget uheldige eller sløsede. Men altså, der var jeg lidt rystet, og synes ikke helt det kan passe, man skal have så mange aborter indenfor så kort tid! Abort skal bare ikke blive en løsning man bruger, nærmest prævention. Men ellers synes jeg det er helt op til den enkelte, om man føler man har overskud, kærlighed osv. til barnet, alle børn bør være ønskede! Men er personligt nok lidt tilhænger af: Man fortryder kun de børn man ikke fik, aldrig dem man fik!

Men vend den om...hvis en kvinde på den alder er så sløset og ligeglad, er det så ikke bedre hun slet ikek får børn..

Og den der med man ikke fortryder de børn man får men kun dem man ikek får, den er jeg slet ikke enig i...det er bare tabu at melde ud at man måske ikke skulle have fået et eller flere af sine unger...

J

Anmeld

12. september 2010

Sofia

jbk skriver:

Men vend den om...hvis en kvinde på den alder er så sløset og ligeglad, er det så ikke bedre hun slet ikek får børn..

Og den der med man ikke fortryder de børn man får men kun dem man ikek får, den er jeg slet ikke enig i...det er bare tabu at melde ud at man måske ikke skulle have fået et eller flere af sine unger...

J

Jo det kan du have ret i - men var nu stadig rystet over alle de aborter!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.