Hvornår er abort okay???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2010

klmf

Bavianis skriver:

Tak skal du have, vi håber også snart at lykken tilsmiler os med et par streger;-)

Og det er slet ikke for at vade rundt i den ulykkelige historie, men blot for at fortælle, at det er umuligt at generalisere om, hvornår abort er ok, og hvornår den ikke er, da de situationer vi kommer ud for, og det vi oplever aldrig er det samme fra situation til situation.

Kh Susanne

Lige præcis! Det er lidt den samme debat som aktiv dødshjælp, som jeg stadig kæmper med at finde mit ståsted i. Enhver situation er forskellig og skal vurderes som sin egen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2010

Pige2009

Laulund87 skriver:

Den med at hvis man er gammel nok til sex er man gammel nok til konsekvenserne, er bare det værste fis jeg længe har hørt!

Hvis man ikke kan tage sig af barnet, er det da langt det bedste at få en abort. Både for en selv og "barnet"!

Jeg har selv fået en abort for nylig(oprettede endda en anonym debat herinde om det)

Jeg blev gravid på p-piller og jeg har i forvejen en datter på 9 måneder, som er syg. Det ville være død uretfærdigt for ALLE parter at fuldføre den graviditet.

Jeg ville egentlig have holdt den anonym, men var bare nødt til at kommentere!

Jeg synes netop man tager ansvar ved at sige at man ikke kan klare det, det har jeg måttet sige til mig selv nogle gange.

Jeg er bare så enig med dig - det kræver virkelig en god portion indsigt at tage beslutningen om abort Det er ikke særlig nemt... Jeg ville ønske der var et par mænd der ville komme på banen herinde...

Anmeld

13. september 2010

Bavianis

lotchen skriver:

Lige præcis! Det er lidt den samme debat som aktiv dødshjælp, som jeg stadig kæmper med at finde mit ståsted i. Enhver situation er forskellig og skal vurderes som sin egen.

Præcis - sådan har jeg det nemlig også med debatten om dødstraf  Når nogen spørger mig hvad jeg mener om dette kan jeg ikke svare - kun at jeg mener at det ville blive uendeligt svært at lovgive omkring det, da der er så mange faktorer involveret i spørgsmålet.

Det er dog noget andet med abort, her synes jeg lovgivningen er passende.

Anmeld

13. september 2010

Laulund87

Baagøe skriver:

Jeg er bare så enig med dig - det kræver virkelig en god portion indsigt at tage beslutningen om abort Det er ikke særlig nemt... Jeg ville ønske der var et par mænd der ville komme på banen herinde...

Ja det gør det. Det er så nemt at sidde og sige at man slår et barn ihjel! Det er altså ikke bare sort/hvidt. 

Anmeld

13. september 2010

Bavianis

Laulund87 skriver:

Ja det gør det. Det er så nemt at sidde og sige at man slår et barn ihjel! Det er altså ikke bare sort/hvidt. 

Præcis. Jf bl.a. min historie.

Anmeld

13. september 2010

klmf

Bavianis skriver:

Præcis - sådan har jeg det nemlig også med debatten om dødstraf  Når nogen spørger mig hvad jeg mener om dette kan jeg ikke svare - kun at jeg mener at det ville blive uendeligt svært at lovgive omkring det, da der er så mange faktorer involveret i spørgsmålet.

Det er dog noget andet med abort, her synes jeg lovgivningen er passende.

Jeg er også enig i 12-ugers grænsen og at man derefter skal søge dispensation.

Uh dødsstraf, det er næsten endnu værre end aktiv dødshjælp Der prøver man i det mindste at lindre, ved dødsstraf er det udelukkende STRAF. Men spændende emner...

Ih altså, savner helt at være studerende igen, når der kommer sådan nogle spændende debatter

Anmeld

13. september 2010

Laulund87

Bavianis skriver:

Præcis. Jf bl.a. min historie.

Jeg kender godt lidt til din historie. Så dig også i fjernsynet.

Jeg kan sagtens forstå i valgte som i gjorde. Man skal jo også tænke på fremtiden og barnets tarv, syg eller ej

Altså hvis det bare ikke passer ind at få barnet, er det da mere et ansvar at vælge det fra, end at give det et liv der ikke er værdigt.

Anmeld

13. september 2010

Bavianis

lotchen skriver:

Jeg er også enig i 12-ugers grænsen og at man derefter skal søge dispensation.

Uh dødsstraf, det er næsten endnu værre end aktiv dødshjælp Der prøver man i det mindste at lindre, ved dødsstraf er det udelukkende STRAF. Men spændende emner...

Ih altså, savner helt at være studerende igen, når der kommer sådan nogle spændende debatter

ARGH! Jeg mente AKTIV DØDSHJÆLP!!!

Jeg er IKKE i tvivl om dødsstraf - det går jeg IKKE ind for! Det var en fejl! Jeg mente aktiv dødshjælp!

Haha - det er kke sådan når man sidder og stener...

Anmeld

13. september 2010

Pige2009

Jbk skriver:

Det tror jeg du har ret i...har en bekendt og hun var så meget imod aborter og kunne aldrig gøre det selv osv osv...så ender hun som uønsket gravid og skal igennem en abort...tror også hendes holdning har rykket sig en del...

Jeg har altid været pro og jeg var en del igennem inden jeg fik Laura - vil dog ikke komme nærmere ind på det her, men jeg vil sige det således, at alle og enhver ikke bare får dispensation til at få foretaget abort efter 12. uge...

Har desuden en i familien som brugte abort som prævention, hvilket jeg synes er dybt forkasteligt!

Anmeld

13. september 2010

Pige2009

Laulund87 skriver:

Helt enig! Jeg har selv stået i situationen. Har taget p-piller i 5 år uden problemer og så, på det værst tænkelige tidspunkt, bliver jeg gravid

Det vigtigste er, at du selv føler man traf det rette valg...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.