Hvem skal med/ var med til fødslen? (Urimelig svigermor!)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2010

Mor-til-asta-09

Tine2104 skriver:

Hej Piger..

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvem I tog/tager med til fødslen.

Jeg tager min kæreste og min mor med.

Den anden dag siger min kærestes mor så, at hun vil med til fødslen og jeg griner højt, fordi jeg jo regner med, at det er en joke - men nej. Hun bliver stikfornærmet og siger "Jamen, din mor skal da med!" JA , der er også MIN mor - du er ikke min mor og det er ikke din søn der skal føde.

Jeg synes, at det er virkelig urimeligt at hun bliver fornærmet over det! Og derefter vil hun have, at vi ringer så snart jeg går i fødsel - hvilket jeg hele tiden har sagt, at jeg ikke vil have - for det bliver det rene cirkus med hende rendende på hospitalet og jeg vil ikke have andre til at rende på gangene og "heppe" på mig.

Er jeg en total tarvelig "svigerdatter" ?

Det skal lige siges, at vores forhold (svigermors og mit og min kærestes og hendes) har været ret anstrengt de sidste 2 års tid, da hende og min kærestes far blev skilt og hun har været rigtig modbydelig overfor min kæreste - laaaang historie.

Glæder mig til at høre Jeres holdninger

Jeg havde min mor og kæreste med...

Men der blev ringet til min svigermor da vandet gik, da min kæreste var mest tryg ved det. og egentlig også okay nok for mig. Men havde dog sagt at hun ikke skulle med til fødslen da det var grænseoverskridende for mig personligt.

Men kæresten fik det noget skidt til slut af fødslen, så det endte med at svigermot kom ind på stuen. Hun vartede mig nærmest op, så det var skønt.

Men synes da helt klart ikke din svigermor kan tillade sig at blive fornærmet over at hun ikke skal med, er jo noget helt andet. Hvorfor skal din svigermor stå og nærmest kigge dig mellem benene...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2010

TineA

Dot D skriver:

Det er nu stadigvæk jer der bestemmer hvordan barnedåben skal holdes, det kan da aldrig blive hende, med mindre hun betaler, så er det en helt anden sag, men hvis I selv betaler, er det da fuldkommen ligegyldigt, hvem hun er, hun kunne være dronningen af Saba, og stadigvæk er det altså JER der bestemmer. Håber I finder en god løsning for alle

Ja, hun betaler ikke en krone , så hun må bare acceptere tingene som de er og som de bliver, ellers kunne jeg godt glemme at sende en invitation til hende

Anmeld

4. august 2010

TineA

Tanja78 skriver:

Det skal også lige pointeres, at på gentofte må der ikke sidde pårørende og vente, den eneste der må se den nyfødte baby er søster eller bror og kun kort ellers må og skal folk rette sig efter besøgstiderne og det er de rigtig strikse med. Har selv lige født på Gentofte. Så det kan du jo eventuelt meddele hende!

IH , HVOR FEDT! Tak for info, den er rigtig god at have i baghånden til næste angreb

Anmeld

4. august 2010

XXSS

Tine2104 skriver:

IH , HVOR FEDT! Tak for info, den er rigtig god at have i baghånden til næste angreb

Jordmoderen sagde faktisk til os, at de ikke havde noget imod at smide folk ud så parrene ikke skulle stå som de onde.. så ved du det

Anmeld

4. august 2010

Ann.

Jeg havde min kæreste og min mor med. Min mor var stille og rolig og tilbød sig kun når jeg havde brug for hende.

Men næste gang vil jeg helt klart have min svigermor med - vi har det super godt sammen og det ville kun være super fedt.

Min kæreste kørte lastbil da jeg var gravid og fik først ferie da jeg var i uge 39. Så hun var stand-in hvis han ikke kunne nå at komme hjem. Han var dog hjemme da jeg først fødte 11 dage over tid.

Så min svigermor som rigtig gerne ville have været med - skal helt sikkert med næste gang hvis hun vil

Anmeld

4. august 2010

Ansemusen

Tanja78 skriver:

Det skal også lige pointeres, at på gentofte må der ikke sidde pårørende og vente, den eneste der må se den nyfødte baby er søster eller bror og kun kort ellers må og skal folk rette sig efter besøgstiderne og det er de rigtig strikse med. Har selv lige født på Gentofte. Så det kan du jo eventuelt meddele hende!

På fødestuen må man altså altid besøge lige efter fødslen så vidt jeg ved. Min veninde fødte på Gentofte og vi kom op på barselsstuen udenfor besøgstiden kl. 22. Så helt strikse er de vist ikke altid

Anmeld

4. august 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg havde Daniel og min mor med

Selvom jeg har et godt forhold til min svigermor skulle hun ikke med til min fødsel - og skal det heller ikke næste gang! Næh, nogle ting skal man altså holde for sig selv

Daniel og jeg var HELT enige om hvem der skulle med, så det var ikke et problem herhjemme....

Det er DIN fødsel og DIG der bestemmer hvem der skal med. Så må svigermutter være fornærmet!

Jeg endte med pks, men da vi troede jeg skulle føde vaginalt var det hele tiden vores plan at vente med at fortælle om fødslen til jeg HAVDE født... Vi orkede nemlig heller ikke at folk skulle komme rendende før vi var klar til besøg Da det blev pks fortalte vi dagen, men ikke tidspunktet (selvom vi godt vidste det blev kl.8)..

Knus Caroline

Anmeld

4. august 2010

XXSS

Ansemusen skriver:

På fødestuen må man altså altid besøge lige efter fødslen så vidt jeg ved. Min veninde fødte på Gentofte og vi kom op på barselsstuen udenfor besøgstiden kl. 22. Så helt strikse er de vist ikke altid

Det pointerede de bare og folk overholdte det. Jeg spurgte da også pænt om vi ikke kunne få lov til at invitere et par der ikke havde mulighed for at komme i besøgstiden og det måtte de gerne, fordi jeg spurgte. Men hvis man ikke ønsker at folk skal komme rendende så er det jo fint at man kan forholde sig til besøgstiderne og at de rent faktisk gerne smider dem ud når den er gået.

Anmeld

4. august 2010

Jibbe

Iiih hvorfor er det lige at de kan være sådan... min svigermor ville også med til fødslen, men vi sagde nej fra starten af og senere kom hun da også og sagde at hun da heller ikke ville have haft hendes svigermor med, så hun kunne godt forstå det.
Vores plan var så også først at ringe til folk når jeg HAVDE født og havde overskud til det, da jeg gerne ville "nå at samle benene" inden vi havde folk rendene.
Jeg fødte kl 2320 og de første gæster (farmor og farfar og morfar) kom dagen efter kl 15. Hvis jeg skulle gøre det anderledes skulle de først være kommet dagen efter for vi var alle tre så smadrede efter en lang fødsel. Og så så de da godt nok vores lille vidunder, men han er da sjovere nu!
Men gør som du selv føler bedst...

Anmeld

4. august 2010

Tina2

Nej, det bestemmer du da HELT selv!

Jeg havde min mand med begge gange og 2. gang også min veninde som er uddannet doula og læser til JM, men det var fordi jeg havde en hård 1. fødsel, så det var dejligt at ha' hende med.... Havde en utrolig dårlig JM 1. gang.....

Denne gang skal jeg kun ha' min mand med, skal føde hjemme og har ikke brug for andre....

Har ikke brug for nogen praktisk gris heller

Har en veninde som havde kæreste, mor, svigermor og moster med! Ahmen det fatter jeg slet ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.