Hvem skal med/ var med til fødslen? (Urimelig svigermor!)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2010

Delilah

ALtså jeg vil give dig ret i at hun ikke har nogen ret til at kræve at komme med til fødslen overhovedet! Det er en meget privat og intim ting og du skal slet ikke presses ud i noget du ikke vil!

Jeg syntes til gengæld godt du kan informere hende om at fødslen går igang, eventuelt bede hende om at holde sig væk indtil du har født? Det kan jo være rart at vide at hendes barnebarn er på vej. Men hvis hun er typen der ikke kan respektere dine ønsker så kan du jo være nødsaget til først at fortælle hende det efter barnet er født. Igen kan vi jo ikke have at du skal stresses til din fødsel af en svigermor der ikke kan respektere dig. Det er DIG der skal føde, og du skal bare sørge for dig selv og dit barn den dag. Så kommer alle andre længere nede i rækken.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2010

Delilah

Desuden tager jeg min mor med Hun har været med til andres fødsler før og hun er rigtig god til at holde hovedet koldt i stressede situationer. Og det er jo lige hvad jeg har brug for!

Anmeld

4. august 2010

TineA

Delilah skriver:

ALtså jeg vil give dig ret i at hun ikke har nogen ret til at kræve at komme med til fødslen overhovedet! Det er en meget privat og intim ting og du skal slet ikke presses ud i noget du ikke vil!

Jeg syntes til gengæld godt du kan informere hende om at fødslen går igang, eventuelt bede hende om at holde sig væk indtil du har født? Det kan jo være rart at vide at hendes barnebarn er på vej. Men hvis hun er typen der ikke kan respektere dine ønsker så kan du jo være nødsaget til først at fortælle hende det efter barnet er født. Igen kan vi jo ikke have at du skal stresses til din fødsel af en svigermor der ikke kan respektere dig. Det er DIG der skal føde, og du skal bare sørge for dig selv og dit barn den dag. Så kommer alle andre længere nede i rækken.

Jeg VED, at hvis vi ringer når jeg går i fødsel, så står hun på Gentofte 1½ time - jeg ved det. Uanset om vi vil det eller ej.

Så hun får besked, når det er ovre

Anmeld

4. august 2010

Ansemusen

Havde selv lidt problemer med svigermor omkring min fødsel. Hun snakkede heldigvis ikke om at deltage i selve showet, det skulle kun min kæreste!!!! Det er SÅ vigtigt at man er tryg i den situation, så derfor må og SKAL du holde på dit nej, hvilket jeg også kan høre at duj gør. Vi havde sagt at ingen skulle sidde og vente ude foran. Min svigermor skriver så til mig, at Rasmus, min kæreste, har lovet at ringe når jeg går i fødsel og så ville hun lige så stille køre mod hospitalet. Jeg skriver så en rigtig pænt formuleret besked tilbage om, at vi ikke vil have at nogen skal sidde og vente ude foran, da vi jo ikke har prøvet at få et barn før og derfor ikke ved hvor lang tid vi har brug for alene med den lille bagefter. At det kunne være alt fra en halv time til et par timer. Lægger meget vægt på at skrive de ting som de kan i stedet for at fokusere på hvad de ikke kan, som fx. at de er de første vi ringer til og de første sammen med mine forældre, som må komme osv.
Svigermor vælger så ikke at svære på min besked og ringer i stedet til Rasmus og er ked af det.
Jeg blev faktisk rigtig gal, fordi jeg ikke havde brug for at føle skyld omkring min egen fødsel, og det at vi gene ville være lidt alene og nyde den eventuelle rus, som vi forestillede os der ville komme, når barnet kom ud. Det skulle ikke sløres af at folk pludselig kom rendende!
Hun accepterede det dog pænt, bortset fra at jeg aldrig fik et svar på min besked.
Det endte med at der ingen kom før mange timer senere. TIlgengæld kom der 12 voksne plus børn på én gang om eftermiddagen, og det kan altså ikke anbefales! Pludselig sad jeg der om aftenen, da folk var gået og havde kun ammet én gang en times tid efter fødslen, som var 10.37. Og jeg sad og så på mit barn og følte bare tristhed og fremmedgjorthed. Det er SÅ vigtigt at have tid med barnet alene og have ro omkring sig! Så hvis jeg skulle have gjort noget om, skulle det være INGEN BESØG FØRSTE DAG!!!

Held og lykke med fødslen - husk at den er din og din alene (og selvfølgelig også tildels din kærestes )!

Anmeld

4. august 2010

Ansemusen

Delilah skriver:

Ja det gjorde vi nemlig også. Vi sagde da der begyndte at komme veer og da vi tog tilbage til hospitalet, men havde samtidig gjort MEGET klart at VI gav beked når vi var klar til besøg. Det blev overholdt!

Anmeld

4. august 2010

TineA

Ansemusen skriver:

Havde selv lidt problemer med svigermor omkring min fødsel. Hun snakkede heldigvis ikke om at deltage i selve showet, det skulle kun min kæreste!!!! Det er SÅ vigtigt at man er tryg i den situation, så derfor må og SKAL du holde på dit nej, hvilket jeg også kan høre at duj gør. Vi havde sagt at ingen skulle sidde og vente ude foran. Min svigermor skriver så til mig, at Rasmus, min kæreste, har lovet at ringe når jeg går i fødsel og så ville hun lige så stille køre mod hospitalet. Jeg skriver så en rigtig pænt formuleret besked tilbage om, at vi ikke vil have at nogen skal sidde og vente ude foran, da vi jo ikke har prøvet at få et barn før og derfor ikke ved hvor lang tid vi har brug for alene med den lille bagefter. At det kunne være alt fra en halv time til et par timer. Lægger meget vægt på at skrive de ting som de kan i stedet for at fokusere på hvad de ikke kan, som fx. at de er de første vi ringer til og de første sammen med mine forældre, som må komme osv.
Svigermor vælger så ikke at svære på min besked og ringer i stedet til Rasmus og er ked af det.
Jeg blev faktisk rigtig gal, fordi jeg ikke havde brug for at føle skyld omkring min egen fødsel, og det at vi gene ville være lidt alene og nyde den eventuelle rus, som vi forestillede os der ville komme, når barnet kom ud. Det skulle ikke sløres af at folk pludselig kom rendende!
Hun accepterede det dog pænt, bortset fra at jeg aldrig fik et svar på min besked.
Det endte med at der ingen kom før mange timer senere. TIlgengæld kom der 12 voksne plus børn på én gang om eftermiddagen, og det kan altså ikke anbefales! Pludselig sad jeg der om aftenen, da folk var gået og havde kun ammet én gang en times tid efter fødslen, som var 10.37. Og jeg sad og så på mit barn og følte bare tristhed og fremmedgjorthed. Det er SÅ vigtigt at have tid med barnet alene og have ro omkring sig! Så hvis jeg skulle have gjort noget om, skulle det være INGEN BESØG FØRSTE DAG!!!

Held og lykke med fødslen - husk at den er din og din alene (og selvfølgelig også tildels din kærestes )!

Ih, hvor er det strengt af hende at blive sur på dig over, at du ikke vil have hende siddende på gangen og vente.

Jeg forstår simpelthen ikke at folk kan være så egoistiske.

Jeg er rígtig glad for, at du skriver om besøgene på hospitalet, for det har jeg nemlig også selv tænkt meget på. Man har jo ingen idé om hvordan man har det bagefter (udover, at man jo nok er meget træt) og man vil gerne lige være sammen med det lille ny vidunder inden h*n skal gå på runde hos 12 forskellige mennesker.. Jeg har også sagt, at vi selv ringer når vi føler, at vi er klar til besøg - det blev hun selvfølgelig også fornærmet over..

Anmeld

4. august 2010

XXSS

Det skal også lige pointeres, at på gentofte må der ikke sidde pårørende og vente, den eneste der må se den nyfødte baby er søster eller bror og kun kort ellers må og skal folk rette sig efter besøgstiderne og det er de rigtig strikse med. Har selv lige født på Gentofte. Så det kan du jo eventuelt meddele hende!

Anmeld

4. august 2010

Dot D

Tine2104 skriver:

Ja, hvis bare det var så lidt.

Hun er allerede begyndt at brokke sig over barnedåben - vi forklarer hende, at vi gør det på vores måde , men konen nægter jo at acceptere et nej. For min skyld, kunne vi snildt skære hende fra og lægge hende på is i noget tid, men det er jo stadig min kærestes mor, så det kan jeg jo ikke tillade mig at forlange. DESVÆRRE!

Det er nu stadigvæk jer der bestemmer hvordan barnedåben skal holdes, det kan da aldrig blive hende, med mindre hun betaler, så er det en helt anden sag, men hvis I selv betaler, er det da fuldkommen ligegyldigt, hvem hun er, hun kunne være dronningen af Saba, og stadigvæk er det altså JER der bestemmer. Håber I finder en god løsning for alle

Anmeld

4. august 2010

Sakris

Tine2104 skriver:

Hej Piger..

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvem I tog/tager med til fødslen.

Jeg tager min kæreste og min mor med.

Den anden dag siger min kærestes mor så, at hun vil med til fødslen og jeg griner højt, fordi jeg jo regner med, at det er en joke - men nej. Hun bliver stikfornærmet og siger "Jamen, din mor skal da med!" JA , der er også MIN mor - du er ikke min mor og det er ikke din søn der skal føde.

Jeg synes, at det er virkelig urimeligt at hun bliver fornærmet over det! Og derefter vil hun have, at vi ringer så snart jeg går i fødsel - hvilket jeg hele tiden har sagt, at jeg ikke vil have - for det bliver det rene cirkus med hende rendende på hospitalet og jeg vil ikke have andre til at rende på gangene og "heppe" på mig.

Er jeg en total tarvelig "svigerdatter" ?

Det skal lige siges, at vores forhold (svigermors og mit og min kærestes og hendes) har været ret anstrengt de sidste 2 års tid, da hende og min kærestes far blev skilt og hun har været rigtig modbydelig overfor min kæreste - laaaang historie.

Glæder mig til at høre Jeres holdninger

Ingen adgang til min fødsel, det er helt sikkert.

KUN min kæreste kommer med!

Kan ligesom Solajma ikke se hvad andre skulle have at gøre der. Det må være den fødenes valg. Det er jo ikke en cirkusforestilling, men skal være en god oplevelse for den kommende mor og far. (og hvis hun har to døtre skal hendes tid da nok komme, hvor hun kan være støtten under en fødsel.)

Gudskelov har vores familier stor forståelse. Så alt efter hvordan det engang kommer til at gå med fødslen ringer vi både før og efter.

Anmeld

4. august 2010

TineA

Tjuhl skriver:

du skal kun tage dem med, som du mener vil styrke dig under din fødsel - og det lyder ikke til at svigermor er på det hold så NEJ! hun skal da ikke med. og bare det, at hun på den måde meddeler, at det skal hun, viser at hun absolut IKKE skal med! føj altså

jeg skal føde herhjemme og vi har inviteret min mor med som praktisk gris under fødslen, så Søren kan få lov at være koncentreret sammen med mig om fødslen af vores barn, og så kan min mor rende rundt og hente håndklæder og varme vand og brygge kaffe og smøre spegepølsemadder imens

Du har så ret, hun er ikke med på det hold

Elsker at din mor skal rende med spegepølsemadder - mon man kan få det på Gentofte Hospital

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.