Havde selv lidt problemer med svigermor omkring min fødsel. Hun snakkede heldigvis ikke om at deltage i selve showet, det skulle kun min kæreste!!!! Det er SÅ vigtigt at man er tryg i den situation, så derfor må og SKAL du holde på dit nej, hvilket jeg også kan høre at duj gør. Vi havde sagt at ingen skulle sidde og vente ude foran. Min svigermor skriver så til mig, at Rasmus, min kæreste, har lovet at ringe når jeg går i fødsel og så ville hun lige så stille køre mod hospitalet. Jeg skriver så en rigtig pænt formuleret besked tilbage om, at vi ikke vil have at nogen skal sidde og vente ude foran, da vi jo ikke har prøvet at få et barn før og derfor ikke ved hvor lang tid vi har brug for alene med den lille bagefter. At det kunne være alt fra en halv time til et par timer. Lægger meget vægt på at skrive de ting som de kan i stedet for at fokusere på hvad de ikke kan, som fx. at de er de første vi ringer til og de første sammen med mine forældre, som må komme osv.
Svigermor vælger så ikke at svære på min besked og ringer i stedet til Rasmus og er ked af det.
Jeg blev faktisk rigtig gal, fordi jeg ikke havde brug for at føle skyld omkring min egen fødsel, og det at vi gene ville være lidt alene og nyde den eventuelle rus, som vi forestillede os der ville komme, når barnet kom ud. Det skulle ikke sløres af at folk pludselig kom rendende!
Hun accepterede det dog pænt, bortset fra at jeg aldrig fik et svar på min besked.
Det endte med at der ingen kom før mange timer senere. TIlgengæld kom der 12 voksne plus børn på én gang om eftermiddagen, og det kan altså ikke anbefales! Pludselig sad jeg der om aftenen, da folk var gået og havde kun ammet én gang en times tid efter fødslen, som var 10.37. Og jeg sad og så på mit barn og følte bare tristhed og fremmedgjorthed. Det er SÅ vigtigt at have tid med barnet alene og have ro omkring sig! Så hvis jeg skulle have gjort noget om, skulle det være INGEN BESØG FØRSTE DAG!!!
Held og lykke med fødslen - husk at den er din og din alene (og selvfølgelig også tildels din kærestes
)!
Anmeld