Det er så belastende når folk ikke kan forstå et nej, synes du skal holde meget på at det er dig der skal føde og dig der skal bestemme hvem der skal med. tror det er så vigtigt at du er tryk ved situationen, og ikke skal tænke på om der er nogle du egentelig ikke ønsker.
Jeg havd selv kun min mand med. Mine forældre bor for langt væk til at kunne nå at komme, de var heller ikke invtieret. og begge mine svigerforældre er desværre døde.
Men min mor er begyndt at spille mig og min mand ud mod hinanden. Jeg havde sagt at jeg ikke ville at de kom lige når jeg havde født, ville gerne have lidt ro, og kunne komme hjem, og så kunne vi se på det. Men min mand sagde at de godt måtte komme, det var efter jeg havde født og de stillede op hjemme hos os, og var der da vi kom hjem fra sygehuset, og forventede at skulle overnatte og vartes op.. laves mad til osv. Det orker man bare ikke lige efter en fødsel..
Og min mor er godt klar over at jeg havde sagt nej, men nu havde min mand jo sagt at de måtte komme og det passede dem kun lige at komme de dage...
også i mange andre situationer skal vi passe på om vi har sagt det samme til hende, for ellers få for det meste jeg afvide at jeg er dybt uretfærdig, når nu min mand har sagt at det er iorden... Han siger som regel bare at det måske er en mulighed, og min mor tolker at det er helt iorden og han vil meget gerne have det...
Men tror du skal være egoistisk og tænke på dig selv, og hvad du har det bedst med.
forklar evt. din svigermor at der er besøgs tider på sygehuset så selvom alle andre måske bor tættere på, så kan de først komme når besøgstiden starter, så der er ingen der kan se vidunderet før..
Anmeld