Hvem skal med/ var med til fødslen? (Urimelig svigermor!)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2010

Alberts/

Tine2104 skriver:

På samme måde vil jeg have min mor med

hihi syntes det er en super måde(;

for så har jeg hende lige ved hånden når jeg har  brug for hende, og luft når jeg ikke har brug hihi*(;

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2010

Lillefe

Tjuhl skriver:

du skal kun tage dem med, som du mener vil styrke dig under din fødsel - og det lyder ikke til at svigermor er på det hold så NEJ! hun skal da ikke med. og bare det, at hun på den måde meddeler, at det skal hun, viser at hun absolut IKKE skal med! føj altså

jeg skal føde herhjemme og vi har inviteret min mor med som praktisk gris under fødslen, så Søren kan få lov at være koncentreret sammen med mig om fødslen af vores barn, og så kan min mor rende rundt og hente håndklæder og varme vand og brygge kaffe og smøre spegepølsemadder imens

fuldstændig enig med dig Thjul! når man opføre sig sådan er det overhovedet ikke i orden.!

Anmeld

4. august 2010

LC

Det er så belastende når folk ikke kan forstå et nej, synes du skal holde meget på at det er dig der skal føde og dig der skal bestemme hvem der skal med. tror det er så vigtigt at du er tryk ved situationen, og ikke skal tænke på om der er nogle du egentelig ikke ønsker.

Jeg havd selv kun min mand med. Mine forældre bor for langt væk til at kunne nå at komme, de var heller ikke invtieret. og begge mine svigerforældre er desværre døde.

Men min mor er begyndt at spille mig og min mand ud mod hinanden. Jeg havde sagt at jeg ikke ville at de kom lige når jeg havde født, ville gerne have lidt ro, og kunne komme hjem, og så kunne vi se på det. Men min mand sagde at de godt måtte komme, det var efter jeg havde født og de stillede op hjemme hos os, og var der da vi kom hjem fra sygehuset, og forventede at skulle overnatte og vartes op.. laves mad til osv. Det orker man bare ikke lige efter en fødsel..

Og min mor er godt klar over at jeg havde sagt nej, men nu havde min mand jo sagt at de måtte komme og det passede dem kun lige at komme de dage...

også i mange andre situationer skal vi passe på om vi har sagt det samme til hende, for ellers få for det meste jeg afvide at jeg er dybt uretfærdig, når nu min mand har sagt at det er iorden... Han siger som regel bare at det måske er en mulighed, og min mor tolker at det er helt iorden og han vil meget gerne have det...

Men tror du skal være egoistisk og tænke på dig selv, og hvad du har det bedst med.

forklar evt. din svigermor at der er besøgs tider på sygehuset så selvom alle andre måske bor tættere på, så kan de først komme når besøgstiden starter, så der er ingen der kan se vidunderet før..

Anmeld

4. august 2010

Dot D

Tine2104 skriver:

Jeps, jeg kan love dig for, at jeg glemmer at ringe

Hun blev SÅ fornærmet, da jeg sagde, at vi IKKE ringer når jeg går i gang, men når William er kommet til verden. Det største problem for hende er, at hun synes, at hun har såååå langt til hospitalet (45km) og det tager hende 1½ time at komme med det offentlige - og at Robins (min kærestes) far kommer til at se den lille først, eftersom han bor tæt på os.

Det er konkurrence hele tiden , men kun fra hendes side og jeg er ved at blive sindssyg af hende ! ARGH!! Kan I gætte Jer til hvordan det bliver at planlægge barnedåb (der er allerede de første 10 problemer fra hendes side..)

Igen, hold hende udenfor, det er ikke hende, der skal bestemme, hvordan, I gør tingene - om det så er fødsel, barnedåb og senere børneopdragelse

Anmeld

4. august 2010

TineA

TbCp skriver:

Tjah... jeg forstår hende nu godt...

Hendes relation til barnet er jo den samme som din mors.

Men som skrevet før, så er det jo i sidste ende dig der bestemmer hvem du vil have med.

Det er rigtig nok, men det er bare noget andet, når det er ens egen datter, vil jeg mene.

Hun har selv to døtre, så hun skal nok komme til at opleve det.

Det er min krop, og derfor bestemmer jeg hvem der skal se mig

Anmeld

4. august 2010

TineA

Dot D skriver:

Igen, hold hende udenfor, det er ikke hende, der skal bestemme, hvordan, I gør tingene - om det så er fødsel, barnedåb og senere børneopdragelse

Ja, hvis bare det var så lidt.

Hun er allerede begyndt at brokke sig over barnedåben - vi forklarer hende, at vi gør det på vores måde , men konen nægter jo at acceptere et nej. For min skyld, kunne vi snildt skære hende fra og lægge hende på is i noget tid, men det er jo stadig min kærestes mor, så det kan jeg jo ikke tillade mig at forlange. DESVÆRRE!

Anmeld

4. august 2010

TineA

Tine2104 skriver:

Ja, hvis bare det var så lidt.

Hun er allerede begyndt at brokke sig over barnedåben - vi forklarer hende, at vi gør det på vores måde , men konen nægter jo at acceptere et nej. For min skyld, kunne vi snildt skære hende fra og lægge hende på is i noget tid, men det er jo stadig min kærestes mor, så det kan jeg jo ikke tillade mig at forlange. DESVÆRRE!

Var så LET , mente jeg

Anmeld

4. august 2010

TineA

Splejs skriver:

hihi syntes det er en super måde(;

for så har jeg hende lige ved hånden når jeg har  brug for hende, og luft når jeg ikke har brug hihi*(;

Lige præcis

Anmeld

4. august 2010

Minipigen

Jeg tror kun jeg vil have kæresten med..  men ved det ikke endnu... 

Anmeld

4. august 2010

Maddox

Jeg havde KUN min kæreste med til begge fødsler.. Jeg kunne overhovedet ikke se hvad andre skulle have at gøre der, hverken min egen mor eller svigermor. Vi ville have det så intimt som muligt - bare os to! (ja, og så selvfølgelig JM, som vi ikke kunne slippe for ) Det var/er jo trods alt vores børn og VORES oplevelse!

Vi ringede heller ikke til nogen, før jeg HAVDE født!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.