Tine2104 skriver:
Hej Piger..
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvem I tog/tager med til fødslen.
Jeg tager min kæreste og min mor med.
Den anden dag siger min kærestes mor så, at hun vil med til fødslen og jeg griner højt, fordi jeg jo regner med, at det er en joke - men nej. Hun bliver stikfornærmet og siger "Jamen, din mor skal da med!" JA , der er også MIN mor - du er ikke min mor og det er ikke din søn der skal føde.
Jeg synes, at det er virkelig urimeligt at hun bliver fornærmet over det! Og derefter vil hun have, at vi ringer så snart jeg går i fødsel - hvilket jeg hele tiden har sagt, at jeg ikke vil have - for det bliver det rene cirkus med hende rendende på hospitalet og jeg vil ikke have andre til at rende på gangene og "heppe" på mig.
Er jeg en total tarvelig "svigerdatter" ?
Det skal lige siges, at vores forhold (svigermors og mit og min kærestes og hendes) har været ret anstrengt de sidste 2 års tid, da hende og min kærestes far blev skilt og hun har været rigtig modbydelig overfor min kæreste - laaaang historie.
Glæder mig til at høre Jeres holdninger 
HELL NO!!! om jeg ville have min svigermor med, det er sku for intimt, jeg skulle ikke have andre end min mand med. Hellere ikke min egen mor.
Hun bliver da nødt til at slappe lidt af og så får hun et opkald når baby er kommet til verden, det må hun sku da respektere! Kender desværre godt situationen, her var det bare svigerfar der blev ved med at sige om han ikke skulle komme op på hospitalet så snart der var noget på færde, ikke for at være inde på stuen, men for at være den første på stedet for han kan ikke foredrage at andre får noget af vide før ham! Men der måtte jeg sætte ham på plads..
Det der gider jeg godt nok ikke høre på.. De må tage den med ro. Vi skrev rundt at folk hørte noget når alt var vel overstået, nogle havde ringet eller sms et alligevel
fatter simpelthen ikke at det er så svært at forstå, at man har brug for de øjeblikke alene og ikke med hele familie/svigermekanikken rendende..
Forstår godt dine frustrationer, tror bare du skal bede hende pænt om at slappe af og bare vær klar, for hun får et opkald når baby er kommet vel til verden og mor og barn, samt far har det godt.