Hvem skal med/ var med til fødslen? (Urimelig svigermor!)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2010

NessaXenia

når den tid kommer at jeg skal føde, så skal jeg have min lillesøster og min kæreste med, og ingen andre på nuværende mavefornemmesle, selvom min mor nok vil tigge og be om at komme med.

Men da jeg er så genert som jeg er, og ikke har vist mig uden tøj på foran hende siden jeg var en lille pige på 12 år så ville det være meget grænseoverskridende for mig at lægge der spitternøgen foran hende.

Derimod min lillesøster som samtidíg er min bedsteveninde er et must for mig at have med, ligsom kæresten, da de virkelig forstår mig, og er meget tæt på mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2010

XXSS

Tine2104 skriver:

Ja, men jeg ved, at den ikke fiser ind - hun nægter at acceptere et nej!

Min kæreste gør alt, men hun vil ikke lytte..

belastende type! så må hun jo bare lære det på den hårde måde.

Anmeld

4. august 2010

TbCp

Jeg må indrømme at jeg godt kan forstå din svigermor... det er også hendes barnebarn og det er hendes søn der skal være far... ligesom det er din mors barnebarn og hendes datter der skal være mor.

MEN... det er jo under alle omstændigheder dig selv der vælger hvem der skal med.

Jeg havde kun min mand med, ville slet ikke have andre skulle se mig i den situation.

Anmeld

4. august 2010

loppen82

Da min den 1 blev født var min mor og faren til barnet med. Hans mor var SLET ikke i tankerne.

Da min nr 2 blev født var det kun faren der var med. Havde ringet og bedt min mor komme, men hun var bange for ik at ku nå det. Ringede kl.22.00 og Amalie kom til verden kl.00.58. Men da jeg dengang boede i Horsens og hun i Odense så kom hun desværre ik med, manglede hende. Var tæt på at ringe til kærestens mor, men hun er dagplejemor og ville ik melde sig syg.

Da nr 3 blev født gik det så stærkt (10 min), min mor var ved at gå da jeg holdt i hende, så hun var med og MEGET stolt for hun fik lov at klippe navlestrengen. Min kæreste var os med.

men det er helt dit valg hvem du vil havde med og ka hun ik forstå det må hun jo lære det på den hårde måde. Du er slet ikke urimelig.

Anmeld

4. august 2010

TineA

Tanja78 skriver:

belastende type! så må hun jo bare lære det på den hårde måde.

Præcis!

Anmeld

4. august 2010

Alberts/

jeg skal have min søster med, og min mor halvt med, altså hun skal være der engang imellem, lidt på stuen og lidt på gangen(;

Anmeld

4. august 2010

TineA

TbCp skriver:

Jeg må indrømme at jeg godt kan forstå din svigermor... det er også hendes barnebarn og det er hendes søn der skal være far... ligesom det er din mors barnebarn og hendes datter der skal være mor.

MEN... det er jo under alle omstændigheder dig selv der vælger hvem der skal med.

Jeg havde kun min mand med, ville slet ikke have andre skulle se mig i den situation.

Men hun kommer jo til at se ham uanset hvad - om hun skal se ham som den første, den anden eller tredje kan vel være hamrende ligegyldigt - bare hun kommer til at se ham.

Anmeld

4. august 2010

TineA

Splejs skriver:

jeg skal have min søster med, og min mor halvt med, altså hun skal være der engang imellem, lidt på stuen og lidt på gangen(;

På samme måde vil jeg have min mor med

Anmeld

4. august 2010

TbCp

Tine2104 skriver:

Men hun kommer jo til at se ham uanset hvad - om hun skal se ham som den første, den anden eller tredje kan vel være hamrende ligegyldigt - bare hun kommer til at se ham.

Tjah... jeg forstår hende nu godt...

Hendes relation til barnet er jo den samme som din mors.

Men som skrevet før, så er det jo i sidste ende dig der bestemmer hvem du vil have med.

Anmeld

4. august 2010

oo

du skal kun tage dem med, som du mener vil styrke dig under din fødsel - og det lyder ikke til at svigermor er på det hold så NEJ! hun skal da ikke med. og bare det, at hun på den måde meddeler, at det skal hun, viser at hun absolut IKKE skal med! føj altså

jeg skal føde herhjemme og vi har inviteret min mor med som praktisk gris under fødslen, så Søren kan få lov at være koncentreret sammen med mig om fødslen af vores barn, og så kan min mor rende rundt og hente håndklæder og varme vand og brygge kaffe og smøre spegepølsemadder imens

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.