Hvem skal med/ var med til fødslen? (Urimelig svigermor!)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2010

quity

Først så er du IKKE urimelig.Hold på dit.

Dernæst til min første fødsel skulle jeg have haft en veninde med, men da jegringede til hendes arbejde, fik jeg den besked at hun var taget hjem pgasygdom. Jeg ringer så tilhende, hun ligger med 40 i feber og halsbetændelse. Så jeg klarededen fødsel alene.

Min anden fødsels skulle denne veninde ogsåmed, men hun havde glemt at slå lydløs fra hendes mobil, så hun så først mine smsér og opkald efter tøsepigen var født. Men Jeg havde dog en dejlig kollega med. Hun havde altid ønsket at opleve en fødsel, så det skulle hun da ha lov til. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg havde min mand med begge gange og jeg kunne IKKE forestille mig, at der skulle have været andre med

For mig er det noget privat mellem min mand og mig, og hverken min mor, svigermor, søster, svigerinde eller andre. Jeg har et godt forhold til min familien, men lige der sætter jeg grænsen. Det er blevet meget moderne at man man skal have en hær med af folk og det forstår jeg ikke - men heldigvis er vi jo så forskellige

Anmeld

5. august 2010

Thalia

Jeg har kun min mand med når jeg føder.

Jeg føder ret hurtigt, og hvis man ser bort fra at jeg skriger som en stukket gris når jeg presser, så trækker jeg mig faktisk mest ind i mig selv når jeg føder.

Jeg har både født med skiftende personale, studerende og en enkelt gang hvor det kun var JM, manden og jeg der var på stuen, og sidstnævnte er klart det bedste. Jeg har meget svært ved at samle mig om JM's instrukser og min egen vejrtrækning hvis der sker for meget om mig.

Når det er sagt, så ville jeg nemt kunne have min svigermor med til en fødsel hvis jeg fx skulle føde tvillinger eller på anden måde havde særlige forhold. Min svigermor er et super fantastisk menneske, og jeg ville være meget tryg ved at have hende med tror jeg.

Anmeld

5. august 2010

Thalia

Jeg har kun min mand med når jeg føder.

Jeg føder ret hurtigt, og hvis man ser bort fra at jeg skriger som en stukket gris når jeg presser, så trækker jeg mig faktisk mest ind i mig selv når jeg føder.

Jeg har både født med skiftende personale, studerende og en enkelt gang hvor det kun var JM, manden og jeg der var på stuen, og sidstnævnte er klart det bedste. Jeg har meget svært ved at samle mig om JM's instrukser og min egen vejrtrækning hvis der sker for meget om mig.

Når det er sagt, så ville jeg nemt kunne have min svigermor med til en fødsel hvis jeg fx skulle føde tvillinger eller på anden måde havde særlige forhold. Min svigermor er et super fantastisk menneske, og jeg ville være meget tryg ved at have hende med tror jeg.

Anmeld

5. august 2010

klmf

MIn holdning ville være helt klar: JEG vælger, hvem jeg har med til fødslen og resten får det først at vide, når baby er vel ude og mor og far har haft en chance for at sige goddag, mor blive syet, komme i tøjet og andre bagateller Ville blive helt vanvittig af at have sådan en krampe rendende. Mine to svigermødre (mor + fars kæreste) kunne heldigvis ikke drømme om overhovedet at SPØRGE om hverken det ene eller det andet

Anmeld

5. august 2010

line melias mor

jeg havde min mor og kæreste med. her anden gang skal min stedfar og svigermor med. ville så gerne have haft dem med sidst men min stedfar arbejde i kina på det tidspunkt og min svigermor stod i skilsmisse og boede i nordjylland.

jeg syntes det er dejligt at min svigermor vil med jeg spurgte hende dog selv. føler hun også skal opleve det. jeg elsker min svigermor så får mig er det med glæde. hvis jeg havde haft et anstrengt forhold til min svigermor og følte jeg ikke ønskede hun skulle med ville jeg også sige kan nok ikke sætte mig ind i det

Anmeld

5. august 2010

klmf

MoarHvidovre skriver:

Jeg havde min mand med begge gange og jeg kunne IKKE forestille mig, at der skulle have været andre med

For mig er det noget privat mellem min mand og mig, og hverken min mor, svigermor, søster, svigerinde eller andre. Jeg har et godt forhold til min familien, men lige der sætter jeg grænsen. Det er blevet meget moderne at man man skal have en hær med af folk og det forstår jeg ikke - men heldigvis er vi jo så forskellige

Havde også kun min kæreste med og ville ikke have det anderledes. Har brug for ARBEJDSRO Kan heller ikke se det sjove i sådan et heppekor, men godt vi alle er forskellige

Anmeld

5. august 2010

3xM

her er det min kæreste der ikke er BF, må indrømme jeg syntes nu hvor det nærmere sig jeg har dårlig samvittighed over for den ufødte at jeg i denne situation vælger hans far fra...

men på anden side ligger han jo også som selv redt...

Anmeld

6. august 2010

2721

Din krop DIN beslutning. Jeg fatter simpelthen ikke hvorfor nogle mødre/svigermødre mener de har sådane rettigheder. det er nu engang ikke deres barn! det er da se da fint hvis man har så afslappet et forhold men ellers  BAG OFF. Kan bare så meget nikke genkendene til sådan en svigermor DESVÆRRE. Jeg kan faktisk ikke snuppe min mere grundet opførsel under OG efter min graviditet DESVÆRRE.

Anmeld

6. august 2010

Hvem?

Tine2104 skriver:

Hej Piger..

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvem I tog/tager med til fødslen.

Jeg tager min kæreste og min mor med.

Den anden dag siger min kærestes mor så, at hun vil med til fødslen og jeg griner højt, fordi jeg jo regner med, at det er en joke - men nej. Hun bliver stikfornærmet og siger "Jamen, din mor skal da med!" JA , der er også MIN mor - du er ikke min mor og det er ikke din søn der skal føde.

Jeg synes, at det er virkelig urimeligt at hun bliver fornærmet over det! Og derefter vil hun have, at vi ringer så snart jeg går i fødsel - hvilket jeg hele tiden har sagt, at jeg ikke vil have - for det bliver det rene cirkus med hende rendende på hospitalet og jeg vil ikke have andre til at rende på gangene og "heppe" på mig.

Er jeg en total tarvelig "svigerdatter" ?

Det skal lige siges, at vores forhold (svigermors og mit og min kærestes og hendes) har været ret anstrengt de sidste 2 års tid, da hende og min kærestes far blev skilt og hun har været rigtig modbydelig overfor min kæreste - laaaang historie.

Glæder mig til at høre Jeres holdninger

Du bestemmer hvem du vil have med, jeg havde kun min mand med, da jeg mente at det var noget kun vi skulle have sammen og jeg var glad for jeg kun havde ham med.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.