Hvem skal med/ var med til fødslen? (Urimelig svigermor!)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2010

Margorie

Hihi for dælen de svigermødre der.. Jeg forstår dig udemærket.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2010

luckas-mor

Tine2104 skriver:

Hej Piger..

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvem I tog/tager med til fødslen.

Jeg tager min kæreste og min mor med.

Den anden dag siger min kærestes mor så, at hun vil med til fødslen og jeg griner højt, fordi jeg jo regner med, at det er en joke - men nej. Hun bliver stikfornærmet og siger "Jamen, din mor skal da med!" JA , der er også MIN mor - du er ikke min mor og det er ikke din søn der skal føde.

Jeg synes, at det er virkelig urimeligt at hun bliver fornærmet over det! Og derefter vil hun have, at vi ringer så snart jeg går i fødsel - hvilket jeg hele tiden har sagt, at jeg ikke vil have - for det bliver det rene cirkus med hende rendende på hospitalet og jeg vil ikke have andre til at rende på gangene og "heppe" på mig.

Er jeg en total tarvelig "svigerdatter" ?

Det skal lige siges, at vores forhold (svigermors og mit og min kærestes og hendes) har været ret anstrengt de sidste 2 års tid, da hende og min kærestes far blev skilt og hun har været rigtig modbydelig overfor min kæreste - laaaang historie.

Glæder mig til at høre Jeres holdninger

hej..

du skal ikke ha andre end dem du selv vil ha skal med..

jeg havde min søster og min kæreste med, og da det først var lige ved a være kunne jeg slet ikke overskue at der skulle være andre derinde så de blev pænt bedt om at gå udenfor og vente..

Anmeld

8. august 2010

Ansemusen

mariaogmarcus skriver:

her er det min kæreste der ikke er BF, må indrømme jeg syntes nu hvor det nærmere sig jeg har dårlig samvittighed over for den ufødte at jeg i denne situation vælger hans far fra...

men på anden side ligger han jo også som selv redt...

Nu ved jeg ikke hvad din mand har gjort, men jeg ville overveje det en gang mere hvis jeg var dig  Det kan jo aldrig gøres om, at han ikke var med til sit eget barns fødsel, og jeg tror altså på, at det for mange er en god ting at have sammen, også så faren ser hvordan det hele foregår og hvor smertefuldt og hårdt det er. Jeg ville slet slet ikke kunne håndtere, at gå med den oplevelse uden at min kæreste kunne sætte sig bare lidt ind i det. Er stadig lidt frustreret over at han aldrig selv skal prøve det på egen krop så vi HELT kan dele det.
Men jeg var lykkelig for min kærestes tilstedeværelse og han var den bedste støtte jeg kunne have forestillet mig

Anmeld

8. august 2010

NinaNymannMadsen

jeg havde min kæreste og svigermor med.

min mor ville ikke selv med da hun ikke ville se mig havde ondt og ikke kunne gøre noget ved det. og det respektere jeg.

valgte min svigermor da vi har et godt forhold, og hun har selv prøvet det 2 gange (den ene gang med tvilliger) og så har hun været med hendes datter til 3 kejsersnit. og kan en masse fif til hvad man kan gøre for at lindre smerter uden smertestillende (hvilket jeg slet ikke ville have, ente dog med at få de der bi'stik)

Anmeld

8. august 2010

3xM

Ansemusen skriver:

Nu ved jeg ikke hvad din mand har gjort, men jeg ville overveje det en gang mere hvis jeg var dig  Det kan jo aldrig gøres om, at han ikke var med til sit eget barns fødsel, og jeg tror altså på, at det for mange er en god ting at have sammen, også så faren ser hvordan det hele foregår og hvor smertefuldt og hårdt det er. Jeg ville slet slet ikke kunne håndtere, at gå med den oplevelse uden at min kæreste kunne sætte sig bare lidt ind i det. Er stadig lidt frustreret over at han aldrig selv skal prøve det på egen krop så vi HELT kan dele det.
Men jeg var lykkelig for min kærestes tilstedeværelse og han var den bedste støtte jeg kunne have forestillet mig

barnets far valgte såmænd "kun " at have en affære tilmed uden at beskytte sig selv og dermed udsætte mig og barnet for evt. smitsomme sygedommme og det er den kvinde han idag er sammen med...

min kæreste mødte jeg i 19 uge og vi bor sammen nu og det er ham der har været støtten i over ½ af graviditeten...

Anmeld

8. august 2010

lisbethita

Tine2104 skriver:

Hej Piger..

Den anden dag siger min kærestes mor så, at hun vil med til fødslen og jeg griner højt, fordi jeg jo regner med, at det er en joke - men nej. Hun bliver stikfornærmet og siger "Jamen, din mor skal da med!" JA , der er også MIN mor - du er ikke min mor og det er ikke din søn der skal føde.

Jeg synes, at det er virkelig urimeligt at hun bliver fornærmet over det! Og derefter vil hun have, at vi ringer så snart jeg går i fødsel - hvilket jeg hele tiden har sagt, at jeg ikke vil have - for det bliver det rene cirkus med hende rendende på hospitalet og jeg vil ikke have andre til at rende på gangene og "heppe" på mig.

Det skal lige siges, at vores forhold (svigermors og mit og min kærestes og hendes) har været ret anstrengt de sidste 2 års tid, da hende og min kærestes far blev skilt og hun har været rigtig modbydelig overfor min kæreste - laaaang historie.

Hejsa :-)

Altså nu havde jeg min mor og min kæreste med til fødslen. Men rigtigt mange synes det var SÅ MÆRKELIGT, at jeg ville have min mor med. Men det ville jeg bare rigtigt gerne og var rigtigt glad for det. Mht. svigermor, så har hun INGENTING at skulle have sagt. Du har helt ret - fordi jeg tror de færreste vil have deres svigermor med til deres fødsel også selvom jeg har verdens bedste svigermor, fordi det har jeg! Jeg synes hun går langt over en streg ved at blive fornærmet ved det. 

Det er ikke dig, den er gal med! Det må hun selv rode med! Det er stort, at du tillader din mor at komme med. Det gjorde jeg jo og var super glad for det som sagt. 

Held og lykke med fødslen :-)

Anmeld

8. august 2010

Ox.

Det er helt op til dig selv!

Jeg havde min mor og min kæreste med, havde også tilbudt min svigermor da vi har et rigtig godt forhold til hinanden, men hun er ikke god til sygehuse osv, så hun kom med det samme efter jeg havde født

Anmeld

8. august 2010

Ansemusen

mariaogmarcus skriver:

barnets far valgte såmænd "kun " at have en affære tilmed uden at beskytte sig selv og dermed udsætte mig og barnet for evt. smitsomme sygedommme og det er den kvinde han idag er sammen med...

min kæreste mødte jeg i 19 uge og vi bor sammen nu og det er ham der har været støtten i over ½ af graviditeten...

Nåh på den måde! Jamen så misforstod jeg det fuldstændigt   Forstod det som at du stadig var sammen med faren og ikke ville have ham med til fødslen  Skal din nuværende kæreste så med som støtte?

Anmeld

8. august 2010

3xM

Ansemusen skriver:

Nåh på den måde! Jamen så misforstod jeg det fuldstændigt   Forstod det som at du stadig var sammen med faren og ikke ville have ham med til fødslen  Skal din nuværende kæreste så med som støtte?

ja det skal han...tror på han trods alt giver mig den bedste støtte og glæder sig lige så meget til den lille kommer...

men man tænker selvf. på om den lille en dag vil bebrejde at hans far ikke fik lov... ?

Anmeld

9. august 2010

maria87

Tine2104 skriver:

Hej Piger..

Jeg har oss ''lovet'' min svigermor at hun må komme med til min næste fødsel, men det Kommer hun ikk alligevel fordi her de sidste 2 år har hun virkelig vist mig sit sande jeg, og den er grim

Jeg er SÅ glad for at hun endelig har vist mig hvem hun er, så jeg inden jeg bliver gravid med Nr 2, ved at hun IKKE skal med, og det vil hun da helt sikkert blive super tosset over, men er da ligeglad, hun sagde til mig for 2 år siden, ej altså, jeg vil sgu da godt se dig føde...

har tænkt mine tanker om hvad hun egentlig mente med det , som hun sagde det, hun sagde det som om , haha jeg vil da pive osv osv...

Ha... skal sgu kun have manden med ligesom jeg kun havde til vores søns fødsel, evt. min storesøster hvis hun ''tør'' Komme med denne gang så hun kan opleve det....

men så os kun min mand og min kære storesøster ...

og hvis hun vil det ved jeg da os at svigermonsteren vil blive SÅ fornærmet...

men det er vores fødsler, os der bestemmer, basta !

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.