Hvem skal med/ var med til fødslen? (Urimelig svigermor!)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2010

slettet_7530

Tine2104 skriver:

Hej Piger..

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvem I tog/tager med til fødslen.

Jeg tager min kæreste og min mor med.

Den anden dag siger min kærestes mor så, at hun vil med til fødslen og jeg griner højt, fordi jeg jo regner med, at det er en joke - men nej. Hun bliver stikfornærmet og siger "Jamen, din mor skal da med!" JA , der er også MIN mor - du er ikke min mor og det er ikke din søn der skal føde.

Jeg synes, at det er virkelig urimeligt at hun bliver fornærmet over det! Og derefter vil hun have, at vi ringer så snart jeg går i fødsel - hvilket jeg hele tiden har sagt, at jeg ikke vil have - for det bliver det rene cirkus med hende rendende på hospitalet og jeg vil ikke have andre til at rende på gangene og "heppe" på mig.

Er jeg en total tarvelig "svigerdatter" ?

Det skal lige siges, at vores forhold (svigermors og mit og min kærestes og hendes) har været ret anstrengt de sidste 2 års tid, da hende og min kærestes far blev skilt og hun har været rigtig modbydelig overfor min kæreste - laaaang historie.

Glæder mig til at høre Jeres holdninger

Dig der skal føde, din krop din beslutning.

Selvfølgelig skal du ikke ringe så snart du er gået i fødsel, er hun for irriterende så sluk jeres mobiler de sidste dage optil termin

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2010

pusling30

Tine2104 skriver:

Hej Piger..

Den anden dag siger min kærestes mor så, at hun vil med til fødslen og jeg griner højt, fordi jeg jo regner med, at det er en joke - men nej. Hun bliver stikfornærmet og siger "Jamen, din mor skal da med!" JA , der er også MIN mor - du er ikke min mor og det er ikke din søn der skal føde.

Jeg synes, at det er virkelig urimeligt at hun bliver fornærmet over det! Og derefter vil hun have, at vi ringer så snart jeg går i fødsel - hvilket jeg hele tiden har sagt, at jeg ikke vil have - for det bliver det rene cirkus med hende rendende på hospitalet og jeg vil ikke have andre til at rende på gangene og "heppe" på mig.

Det skal lige siges, at vores forhold (svigermors og mit og min kærestes og hendes) har været ret anstrengt de sidste 2 års tid, da hende og min kærestes far blev skilt og hun har været rigtig modbydelig overfor min kæreste - laaaang historie.

Ved den 1 havde jeg min mor og søster med, min ex, ville ikke med.

ved nr 2 var kun min mor med og ved nr 3 var også kun min mor med. Jeg ville dog gerne have haft min far med, men han ville ikke for det overskred hans grænser.

Mvh Anja

Anmeld

6. august 2010

puttecolle

Tine2104 skriver:

Hej Piger..

hej...

jeg forstår godt hvad du mener her er det bare ikke min svigermor men min mor. fx. så vil jeg slet ikke ha min  mor med til nogen af mine fødsler for så ender jeg med at slå hende "ihjel" hvis du forstår.... og da jeg fødte nummer 1 blev hun så fornærmmet at hun fodlod mit hus og snakkede ikke til mig i flere uger... det er os der skal føde så det er også os der bestemmer hvem vi vil ha med. så jeg forstår bestemt godt din forstrasion (nok stavet forkert.)

men gøre det 120% klart over for hende at du hverken vil ha hende med til fødslen eller ha hende randene der ude og at i ikke ringer føre at i har fået ro med den lille og du har fået sovet lidt hvis du får brug for det.

jeg skal ha min mand og hans far og mor med, grunden til jeg vil ha hans far med er simpelhen fordi han har en meget beroligene efekt på mig også har han ikke så forbandet mange år tilbage og jeg vil gerne gi ham den oplevelse inden han slutter sine dage. men jeg har så også gjort klart over for folk at jeg SLET ikke vil ha besøg på sygehuset føre vi kommer hjem....

Nicole 33+5

Anmeld

6. august 2010

Heidi85

Jeg skal have min kærste med og måske min mor men intet er sikkert endnu

Anmeld

6. august 2010

BabyAnno2012

til min søns fødsels var min mor med og "min søns sæddonor" og denne gang vil jeg gerne dele oplevelsen med min forlovede og hans mor

har det lidt sådan at nu har min mor fået lov til at dele den glæde og så vil jeg også give min svigermor muligheden

Anmeld

6. august 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Vi føder jo hjemme, så jeg holder af at have en hjælper.

Sidst var Tom, min surrogatsøster (håndklædetjansen) og min jm her.

Denne gang skal vi være:

Tom, min veninde (håndklædetjansen), Idun, min anden veninde (til at tage sig af Idun) og JM.

Jeg har meget brug for at Tom er der for mig, og at håndklædetjansen tager sig af alt andet. Mad, håndklæder, at være kommentator osv.

Jeg ville ALDRIG hverken have mor, svigermor eller 'stedmor' med til fødslen. Det er ikke et sted for mødre. Efter min mening. De skal komme bagefter og betragte barnebarnet. Og ikke se deres datter/svigerdatter i smerte.

Anmeld

6. august 2010

mor-til-vanessa

jeg synes slet ikke det er tarveligt af dig, det er din fødsels og DIG der bestemmer.

jeg havde min datters far og min mor med. min mor var med fordi min datters far ikke snakker dansk, så hun var med i tilfælde af der gik noget galt ( så hun kunne oversætte, hvis jordemoderen ikke havde tid )

min mor gik og lidt i vejen for min datters far. da jeg havde født ville vi være være alene og bad min mor om at gå. tror hun tog det pænt nok, hun sagde i hver fald ikke noget.

så det er DIG der BESTEMMER, så skid hul i at din svigermor bliver fornærmet. du kan jo ikke ligge og presse hvis du ikke føler dig tilpas med hun er der

knus liv

Anmeld

6. august 2010

LIZO

nu ville jeg kun ha lars med til fødslen. men havde planer om hvis nu lars var i jylland ( han kører tog) og ikke bare lige kunne kommer så ville jeg ha både min mor og svigermor. elsker min svigermor. og stoler på dem begge 2.  men det er så super vigtig at man har et godt forholde til dem der skal med til fødslen. og man ikke føler de overskrider ens grænser. det er så VIGTIGT..

jeg har begge gange blevet sat i gang så har vidst hvornår de små kom. men ingen har vidst noget.. dog her sidste gang fik lars søster det afvide dagen før, for hun skulle ha liam imens.   ved min mor ved at blive sindsyg da jeg ventet liam.. hun fik afvide kl 12 at jeg var på sygehuset og vandet var blevet taget og vi slukket vores mobil. hun kunne slet ikke konsentret sig om noget efter det. og det blev en lang dag for hende. liam er født kl 19.30..

med min søster viste jeg hun var på sygehuset.. og fik bare og kigget på min mobil hele dagen.. så nogle gange er det bare godt at lade vær med at sige noget

held og lykke med den kommende fødsel

Anmeld

6. august 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg fødte som Zafir også hjemme men har var det min mor som havde rollen som praktiske gris / til at underholde jm som ikke skulle så meget på banen. Det endte dog med at hun måtte hjælpe til med at holde mine ben, hjælpe mig op at stå osv, og jeg var SÅ glad for at hun var der til at hjælpe, og jeg føler helt klart at det var mig, Niklas og mor der klarede ærterne mens jm bare observerede og kom med forsigtige forslag. Helt perfekt, som vi ville have det.

Men jeg havde aldrig bedt svigermor om at være med!!! Så tætte er vi bare ikke og bliver det aldrig, selvom hun er ufattelig sød!

Jeg synes du skal springe op og falde ned på hvad din svigermor gør og siger, - det sidste du har brug for er mere drama omkring din fødsel og barnets første tid. Da har man bare brug for harmoni og ro, både indeni og omkring sig.

Og tillykke forresten

Anmeld

6. august 2010

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

det er dig som skal føde og derfor også dig der bestemmer.

jeg havde min forlovet og søns far med, og min mor.

jeg havde også givet min svigermor tilbudet, da hun også betyder meget for mig, men hun valgte at blive hjemme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.