Hvem skal med/ var med til fødslen? (Urimelig svigermor!)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2010

misslea

Personligt vil jeg kun have min mand med - kan slet ikke overskue, hvis der skal være for mange mennesker omkring mig!!! Har så lavet en aftale med min søster, at hvis jeg får brug for hende, så er hun klar til at rykke ud!!! HAHA... det blir kun aktuelt, hvis min mand dejser om   

Men nej - DU skal afgøre, hvem der skal med til DIN fødsel!! Det er en meget intim og personlig begivenhed, og det er helt fair, at du ikke ønsker, at din svigermor skal være en del af det!!!

Mange hilsner fra Lea 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2010

TineA

Dot D skriver:

Jeg synes helt klart, du selv skal bestemme. Derudover havde jeg kun min mand med, kunne slet ikke forestille mig at skulle have flere med. Men sig fra til hende, og sørg for at "glemme" at ringe når det hele går igang

Jeps, jeg kan love dig for, at jeg glemmer at ringe

Hun blev SÅ fornærmet, da jeg sagde, at vi IKKE ringer når jeg går i gang, men når William er kommet til verden. Det største problem for hende er, at hun synes, at hun har såååå langt til hospitalet (45km) og det tager hende 1½ time at komme med det offentlige - og at Robins (min kærestes) far kommer til at se den lille først, eftersom han bor tæt på os.

Det er konkurrence hele tiden , men kun fra hendes side og jeg er ved at blive sindssyg af hende ! ARGH!! Kan I gætte Jer til hvordan det bliver at planlægge barnedåb (der er allerede de første 10 problemer fra hendes side..)

Anmeld

4. august 2010

TineA

misslea skriver:

Personligt vil jeg kun have min mand med - kan slet ikke overskue, hvis der skal være for mange mennesker omkring mig!!! Har så lavet en aftale med min søster, at hvis jeg får brug for hende, så er hun klar til at rykke ud!!! HAHA... det blir kun aktuelt, hvis min mand dejser om  

Men nej - DU skal afgøre, hvem der skal med til DIN fødsel!! Det er en meget intim og personlig begivenhed, og det er helt fair, at du ikke ønsker, at din svigermor skal være en del af det!!!

Mange hilsner fra Lea 

Tak, godt vi er enige

Min mor er helt indforstået med, at jeg kommer til at kaste hende ind og ud af fødestuen - det er ikke alt jeg synes hun skal se

Men ja, jeg synes 2 er (mere end) rigeligt at have med til fødslen!

Noget helt andet - så tror jeg, at jeg så dig i sidste uge på en legeplads ved Lergravsparken - kan det passe?

Anmeld

4. august 2010

Lillefe

Da jeg skulle have Nadia havde jeg min kæreste og mor med, det skal lige siges min mor også er uddannet sygeplejeske så det er selvfølgelig ekstra rart at have hende med Jeg ville aldrig i min vildeste fantasi drømme om at have haft min svigermor med (hun levede dengang). Jeg spurgte hende ikke, men sagde da til min kæreste at det kunne jeg simpelthen ikke det er alt for privat da det er mine kønsdele hun skal stå og nedstirre eller hvorden man kan sige det.. så jeg forstår dig fuldt ud. Din svigermor bør respektere det er din krop der bliver lagt til, og det er privat på den måde.

Jeg ville ikke have noget i mod hun kom ind lige efter jeg havde født. Men ikke under hele forløbet. nej tak

Anmeld

4. august 2010

TineA

Tanja78 skriver:

HELL NO!!! om jeg ville have min svigermor med, det er sku for intimt, jeg skulle ikke have andre end min mand med. Hellere ikke min egen mor.

Hun bliver da nødt til at slappe lidt af og så får hun et opkald når baby er kommet til verden, det må hun sku da respektere! Kender desværre godt situationen, her var det bare svigerfar der blev ved med at sige om han ikke skulle komme op på hospitalet så snart der var noget på færde, ikke for at være inde på stuen, men for at være den første på stedet for han kan ikke foredrage at andre får noget af vide før ham! Men der måtte jeg sætte ham på plads..

Det der gider jeg godt nok ikke høre på.. De må tage den med ro. Vi skrev rundt at folk hørte noget når alt var vel overstået, nogle havde ringet eller sms et alligevel  fatter simpelthen ikke at det er så svært at forstå, at man har brug for de øjeblikke alene og ikke med hele familie/svigermekanikken rendende..

Forstår godt dine frustrationer, tror bare du skal bede hende pænt om at slappe af og bare vær klar, for hun får et opkald når baby er kommet vel til verden og mor og barn, samt far har det godt.

Lige præcis - det er sådan jeg har gjort, og ærligt, så gider jeg da ikke tage mig af, at hun skal blive fornærmet.

Det bliver bare et mareridt når vi er kommet hjem fra hospitalet - jeg VED, at hun vil ringe i tide og utide og tilbyde sin hjælp, men jeg kan bare ikke magte hende.

Desværre vil hun ikke forstå et nej, så vi må jo bare ignorere hende .. Tungt!

Men jeg er glad for, at vi er enige

Anmeld

4. august 2010

misslea

Tine2104 skriver:

Tak, godt vi er enige

Min mor er helt indforstået med, at jeg kommer til at kaste hende ind og ud af fødestuen - det er ikke alt jeg synes hun skal se

Men ja, jeg synes 2 er (mere end) rigeligt at have med til fødslen!

Noget helt andet - så tror jeg, at jeg så dig i sidste uge på en legeplads ved Lergravsparken - kan det passe?

heheh... hvor sjovt - ja det kan sagtens passe....!! Jeg arbejder i en børnehave lige ved siden af

Nu er jeg godt nok gået på barsel fra i mandags... men i sidste uge, var jeg i det område..!! Tænk du kunne genkende mig...

Anmeld

4. august 2010

TineA

Ja, det var nok i onsdags eller torsdags og du var der med en masse skønne unger, og jeg syntes godt nok, at jeg genkendte dig fra et eller andet sted - men hvor det var, det kunne jeg ikke huske. Det kom jeg da så i tanke om senere

Anmeld

4. august 2010

XXSS

Tine2104 skriver:

Lige præcis - det er sådan jeg har gjort, og ærligt, så gider jeg da ikke tage mig af, at hun skal blive fornærmet.

Det bliver bare et mareridt når vi er kommet hjem fra hospitalet - jeg VED, at hun vil ringe i tide og utide og tilbyde sin hjælp, men jeg kan bare ikke magte hende.

Desværre vil hun ikke forstå et nej, så vi må jo bare ignorere hende .. Tungt!

Men jeg er glad for, at vi er enige

Øv den situation har jeg også stået i det.. Det er sku belastende og man har bare ikke overskud til det! KLAP HESTEN MUTTER!

Så er der hvis ikke andet at sige, medmindre man skal rive hovederne af hinanden. Jeg har en sød svigermor intet der - men første gang havde hun også sådan lidt travlt med det ene og det andet og det fik jeg sagt til hende, at hun skulle droppe alt om, for det blev når jeg var klar og ikke en skid før.. Og det er lige som om at den fes lidt ind - nu er hun meget påpasselig med at presse for meget på..

Det skal jo ikke altid være på de voksnes præmisser, men det glemmer de altså lidt en gang imellem. Du må bare sætte stolen for døren hårdt og kontant så  Men hvad med kæresten kan han ikke give hende en peptalk?

Anmeld

4. august 2010

bagger26

Jeg havde min svigermor med til begge mine fødsler.

Er SÅ glad for, at jeg har givet hende oplevelsen at se begge hendes børnebørn komme til verden, og hun er LYKKELIG fordi hun har været med. Min kæreste er hendes eneste barn, så det er ikke noget hun ellers vil få muligheden for, hun har jo ikke en datter hun kan tage med.

Det har været mig der har inviteret hende, hun har ikke selv spurgt, hun har bare været lykkelig over at få lov.

Men det er suverænt dig der bestemmer hvad du vil have, det er din krop der skal ligge og føde, derfor at du bestemmer du mest, mener jeg i hvert fald. Så hvis du ikke har lyst skal du ikke gøre det..

Men jeg har aldrig fortrudt at min svigermor var med.

Anmeld

4. august 2010

TineA

Tanja78 skriver:

Øv den situation har jeg også stået i det.. Det er sku belastende og man har bare ikke overskud til det! KLAP HESTEN MUTTER!

Så er der hvis ikke andet at sige, medmindre man skal rive hovederne af hinanden. Jeg har en sød svigermor intet der - men første gang havde hun også sådan lidt travlt med det ene og det andet og det fik jeg sagt til hende, at hun skulle droppe alt om, for det blev når jeg var klar og ikke en skid før.. Og det er lige som om at den fes lidt ind - nu er hun meget påpasselig med at presse for meget på..

Det skal jo ikke altid være på de voksnes præmisser, men det glemmer de altså lidt en gang imellem. Du må bare sætte stolen for døren hårdt og kontant så  Men hvad med kæresten kan han ikke give hende en peptalk?

Ja, men jeg ved, at den ikke fiser ind - hun nægter at acceptere et nej!

Min kæreste gør alt, men hun vil ikke lytte..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.