Smilla tæsket i vuggestue...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2010

LinLin

Laulund87 skriver:

Du mener sikkert mig og jeg har altså skrevet at der er pædagoger de gør sit arbejde! Hvorfor føler du dig truffet??

Der er jo svært at se på det på en anden måde end hvad man har oplevet!

Der er jo forskel på at skrive "de pædagoger jeg har kendt til/oplevet gjorde sådan og sådan (eller gjorde IKKE )..." og at skrive "pædagoger gør..."

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2010

Svei

JordbærBlomst skriver:

Ja du har da ret.. det er ikke alle der egner sig til at være pædagog. Og det er desværre bare sørgeligt, især når man arbejder med mennesker.

Rigtig meget.....tror lidt på det min kære mor engang sagde...der er to slags mennesker der vælger at arbejde med andre mennesker-....der er dem der kan lide mennesker og så er der dem der kan lide magten....

Anmeld

14. juli 2010

LinLin

Eva. skriver:

Jeg må sige at jeg endnu ikke har oplevet det sted hvor jeg ikke mener et barn har det bedre derhjemme...jeg synes kvaliteten er alt for svag og ikke mindst alle de mennesker der kan slippe igennem uddannelsen, det er simpelthen ikke godt nok...og ja, det ødelægger det for alle de dygtige kompetente gogger der findes, men altså, hvem skal teste om de er dygtige eller ej, vores børn?

Ja det burde jo være seminariet og praktikinstitutionerne, der stod for det. Men er helt enig: der kommer nogle igennem der ikke burde!

Anmeld

14. juli 2010

Laulund87

Mor til David skriver:

Der er jo forskel på at skrive "de pædagoger jeg har kendt til/oplevet gjorde sådan og sådan (eller gjorde IKKE )..." og at skrive "pædagoger gør..."

Jeg har da hele tiden skrevet; der hvor jeg har været..Har ikke skrevet nogle steder at det er ALLE pædagoger.

Anmeld

14. juli 2010

Snefnug1984

Laulund87 skriver:

I selve arbejdet er jo ikke stor forskel? Eller hvad mener du?

Du synes ikke der er forskel på det job de 2 udfører??? Hvorfor i alverden skulle jeg så tage en 3½ årig uddannelse, hvis vi laver det samme? hehe

Mener blot, at nogle ikke skelner.. og der er jo en verden til forskel i forhold til hvem der har ansvaret i den sidste ende. I medierne generelt er de ikke særlig gode til at skelne.. i sagerne om overgreb på børn af mandlige medhjælperer, er disse medhjælpere OFTE blevet omtalt som PÆDAGOGER.. det er bare det jeg mener.. hvis I forstår

Anmeld

14. juli 2010

mor_sabina

Eva. skriver:

Jeg må sige at jeg endnu ikke har oplevet det sted hvor jeg ikke mener et barn har det bedre derhjemme...jeg synes kvaliteten er alt for svag og ikke mindst alle de mennesker der kan slippe igennem uddannelsen, det er simpelthen ikke godt nok...og ja, det ødelægger det for alle de dygtige kompetente gogger der findes, men altså, hvem skal teste om de er dygtige eller ej, vores børn?

Nu er jeg da nødt til lige at pointere (for ikke at blive alt for enige), at en stor del af skylden ligger i mulighederne i institutionerne. Det er jo ikke nemt, med den nomering og alle de opgaver der ligger på pædagogernes skuldrer ud over at aktivere vores børn, at gøre et ordentlig stykke arbejde. Men når det er sagt, så er det jo forældrenes arbejde at finde det sted, hvor man mener man kan stå inde for arbejdsgangen (man har jo mulighed for at tage hen på besøg og se på) og se om det passer i overensstemmelse men ens egen overbevisning.

Anmeld

14. juli 2010

Delilah

Mor til David skriver:

Har da set metalskovle i børnehaver...

Okay, det har jeg så ikke

Anmeld

14. juli 2010

Svei

Mor til David skriver:

Ja det burde jo være seminariet og praktikinstitutionerne, der stod for det. Men er helt enig: der kommer nogle igennem der ikke burde!

Men de skal jo overleve og det gøres ved at få flest muligt igennem...så selvom de dumpes i praksis, så får de endnu en chance eller består bare ved at seminariet overruler praktikstedets beslutning....må sige jeg efterhånden synes det m¨være småpinligt at sige man er pædagog...

Anmeld

14. juli 2010

Snefnug1984

Eva. skriver:

Rigtig meget.....tror lidt på det min kære mor engang sagde...der er to slags mennesker der vælger at arbejde med andre mennesker-....der er dem der kan lide mennesker og så er der dem der kan lide magten....

Godt sagt

Anmeld

14. juli 2010

Laulund87

JordbærBlomst skriver:

Du synes ikke der er forskel på det job de 2 udfører??? Hvorfor i alverden skulle jeg så tage en 3½ årig uddannelse, hvis vi laver det samme? hehe

Mener blot, at nogle ikke skelner.. og der er jo en verden til forskel i forhold til hvem der har ansvaret i den sidste ende. I medierne generelt er de ikke særlig gode til at skelne.. i sagerne om overgreb på børn af mandlige medhjælperer, er disse medhjælpere OFTE blevet omtalt som PÆDAGOGER.. det er bare det jeg mener.. hvis I forstår

Okay på den måde..Hmm nej mener faktisk ikke der er den store forskel i arbejdet. (Forbereder mig på hagl)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.