Hvilke gruppe mennesker har mange børn og rammes....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2010

MoarTil4

Hvem rammes - tjah nogen vil nok forsøge at undgå at blive ramt på pengepungen og så lander regningen et andet sted.

Så senest som idag hørtes en kommentar fra en mor. Denne mor var gift og havde 3 små børn og bor i lejebolig. De bliver forholdsvis hårdt ramt på pengepungen med de nye besparelse i BFY.

Hendes løsningsforslag, som var under overvejelse, var, at hun og manden overvejede at lade sig "skille". Så kunne hun får forhøjet ydelser, og det ville udligne tabet.

Mon ikke at der er mange som måske kan lade sig friste?

Det er absolut ikke i orden, efter  min mening, og jeg vil slet ikke opfordre til denne løsning - men jeg kunne blive nervøs for at mange vil ty til sådanne løsninger. Og så er vi jo lige vidt. Intet vil være sparet og så stiger institutionstaksterne sikkert igen........

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2010

Svei

MetteMorTil3 skriver:

Hvem rammes - tjah nogen vil nok forsøge at undgå at blive ramt på pengepungen og så lander regningen et andet sted.

Så senest som idag hørtes en kommentar fra en mor. Denne mor var gift og havde 3 små børn og bor i lejebolig. De bliver forholdsvis hårdt ramt på pengepungen med de nye besparelse i BFY.

Hendes løsningsforslag, som var under overvejelse, var, at hun og manden overvejede at lade sig "skille". Så kunne hun får forhøjet ydelser, og det ville udligne tabet.

Mon ikke at der er mange som måske kan lade sig friste?

Det er absolut ikke i orden, efter  min mening, og jeg vil slet ikke opfordre til denne løsning - men jeg kunne blive nervøs for at mange vil ty til sådanne løsninger. Og så er vi jo lige vidt. Intet vil være sparet og så stiger institutionstaksterne sikkert igen........

Nej, mon dog...det koster da i hvert fald det de tjener og mere til ved at have to boliger...så det tror jeg som ikke at der er nogen der vil gøre. Altså, så har de da ikke regnet rigtigt på det.

Anmeld

31. maj 2010

Sara.

Yrsa skriver:

Nej, mon dog...det koster da i hvert fald det de tjener og mere til ved at have to boliger...så det tror jeg som ikke at der er nogen der vil gøre. Altså, så har de da ikke regnet rigtigt på det.

Jeg snakkede med min veninde som er enlig mor på su... om hvad hun har og får af penge.... og så snakkede vi med min mand.... og hvis vi lod os skille (men boede i samme opgang i hver vores lejlighed hvor vi bor nu) ville vi med min forhøjede su osv fordi jeg ville stå som enlig ha omkring 4000 kr mere om mdr efter alt er betalt.....

Dette er dog slet ikke noget vi vil gøre. Synes det er meget forkert og synd for vores børn hvis vi valgte det pga penge....

Men vi ville få flere penge.....

Anmeld

31. maj 2010

MoarTil4

Yrsa skriver:

det kræver jo blot en anden folkeregisteradresse og separationspapirer, så kører det for familien. Altså en proforma-skildsmisse.

Der i forvejen masser af sådanne eksempler i kontantshjælpssystemet, og kommunen finder sjældent frem til "snyderne".

DESVÆRRE har jeg set en del eksempler, da jeg selv har arbejdet indenfor systemet. Folk er vildt kreative, kan jeg godt fortælle dig.

Anmeld

31. maj 2010

Loa

MetteMorTil3 skriver:

enig

den menige dansker har så travlt med at dømme og afgøre hvad andre familier bør gøre og ikke gøre. Hvem siger at den danske model med karriere, stress og grænseløse børn er den bedste?

Danmark har en intolerant kurs overfor det eller den, som ikke retter sig ind efter strømmen.

Denne tråd er blevet lidt en debat omkring fremmede / indvandre og deres levevis. Måske er Pia K indirekte ved at lefle lidt for sine vælgere...... øv

det handler vel om at mange af os helt "almindelige" familier som har mere end 2 børn (eller tvillingebørn) faktisk mister en del penge i fremtiden - for vores vedkommende bliver det ca. 2000 kr. pr. måned.

Forstår bare ikke hvordan det skulle fungere, hvis alle valgte at få 7 børn og gå hjemme og leve af offentlige ydelser.........?

Syntes tilgengæld det er mega træls hele tiden at læse at folk sviner Pia K til, pga. dette med BFY, men de glemmer at der altså også er temmelige mange i dette samfund der er enige med hende, og også accepterer dette løsningsforslag.

Men det er måske kun de højt uddannede der vælger at knokle for at give deres familie en masse muligheder, der ikke brokker sig......

Anmeld

31. maj 2010

ekzunz

Loa skriver:

Men det er måske kun de højt uddannede der vælger at knokle for at give deres familie en masse muligheder, der ikke brokker sig......

Underforstået at os med mange børn er dårligt uddannede brokkehoveder eller????

Anmeld

31. maj 2010

Svei

MetteMorTil3 skriver:

det kræver jo blot en anden folkeregisteradresse og separationspapirer, så kører det for familien. Altså en proforma-skildsmisse.

Der i forvejen masser af sådanne eksempler i kontantshjælpssystemet, og kommunen finder sjældent frem til "snyderne".

DESVÆRRE har jeg set en del eksempler, da jeg selv har arbejdet indenfor systemet. Folk er vildt kreative, kan jeg godt fortælle dig.

Som bliver boende sammen....utroligt de tør og vil være det bekendt...føj for pokker.

Anmeld

31. maj 2010

Svei

Loa skriver:

Forstår bare ikke hvordan det skulle fungere, hvis alle valgte at få 7 børn og gå hjemme og leve af offentlige ydelser.........?

Syntes tilgengæld det er mega træls hele tiden at læse at folk sviner Pia K til, pga. dette med BFY, men de glemmer at der altså også er temmelige mange i dette samfund der er enige med hende, og også accepterer dette løsningsforslag.

Men Pia indrømmede da det var skævt det første udkast....endvidere så kan jeg ikke forstå at du mener og tror at mennesker med mange børn går hjemme...synes godt nok der luftes ikke så heldige fordomme her...

Anmeld

31. maj 2010

Svei

lærkes_mor skriver:

Jeg snakkede med min veninde som er enlig mor på su... om hvad hun har og får af penge.... og så snakkede vi med min mand.... og hvis vi lod os skille (men boede i samme opgang i hver vores lejlighed hvor vi bor nu) ville vi med min forhøjede su osv fordi jeg ville stå som enlig ha omkring 4000 kr mere om mdr efter alt er betalt.....

Dette er dog slet ikke noget vi vil gøre. Synes det er meget forkert og synd for vores børn hvis vi valgte det pga penge....

Men vi ville få flere penge.....

Jeg er frisk på at bytte...hvis jeg kunne få en mand at dele byrden med, muligheden for at arbejde ved siden af og et knus og kram ind imellem. Jeg synes det er sørgeligt at man i et forhold sammenligner sig med enlige især fordi det altså også ville koste penge for den anden part at bo i lejlighed, betale til den anden, indskud, vand, varme el osv..

Anmeld

31. maj 2010

Loa

Znuzke skriver:

Underforstået at os med mange børn er dårligt uddannede brokkehoveder eller????

Man kan åbenbart tolke tingene som man vil.......

Men nej.... Syntes bare sjovt nok kun man læser at det er dem som gerne vil gå hjemme eller arbejde mindre end fuldtid der brokker sig over løsningen....

Eller kommer med forslag til at det er indtægts bestemt...... Det tolker jeg da bare lidt som om at dem der gider/vælger at arbejde meget skal straffes/betale for dem som hellere vil arbejde mindre eller have mange børn....... Det forstår jeg bare ikke......

Måske er det fordi jeg ikke selv er i situationen, men som udgangspunkt forstår jeg bare ikke man vælger at få så mange børn at man kun kan klare den med hjælp fra børnechecken....... (Ja ja jeg ved godt der er undtagelser, og folk der ikke selv har valgt situationen)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.