Hvilke gruppe mennesker har mange børn og rammes....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2010

Svei

Tanja78 skriver:

mange er på kontanthjælp og man kan tydeligvis mærke atr ungerne er frustrerede over at være hjemme fordi de keder sig og så laver de ballade i stedet for. Så værdier ja, men ud og være sammen med andre det skal de, hvis der skal ske en positiv opvejning..

Men dit argument for gratis pasning var at denne gruppes børn kom ud og blev integreret...men de har gratis pasning, så det er jo ikke et problem med betaling.

Nu er værdier og kultur jo forskellige og hvad der er dine er ikke mine eller naboens nødvendigvis...man må altså udvise respekt for at vi ikke alle vægter og vælger som du og jeg.

Kunne jeg have gået hjemme med mine unger, så havde jeg gjort det og jeg mener virkelig at det havde været det bedste for mine børn...så jeg synes simpelthen ikke man kan tillade sig at afgøre hvad der er bedst for den enkelte familie...

Integrationen skal prioriteres for det rykker og så tror jeg simpelthen ikke på vores regering gør noget godt for integrationen...hvor ville jeg føle mig uvelkommen hvis jeg var udlænding i danmark som det er nu.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2010

XXSS

Yrsa skriver:

Men dit argument for gratis pasning var at denne gruppes børn kom ud og blev integreret...men de har gratis pasning, så det er jo ikke et problem med betaling.

Nu er værdier og kultur jo forskellige og hvad der er dine er ikke mine eller naboens nødvendigvis...man må altså udvise respekt for at vi ikke alle vægter og vælger som du og jeg.

Kunne jeg have gået hjemme med mine unger, så havde jeg gjort det og jeg mener virkelig at det havde været det bedste for mine børn...så jeg synes simpelthen ikke man kan tillade sig at afgøre hvad der er bedst for den enkelte familie...

Integrationen skal prioriteres for det rykker og så tror jeg simpelthen ikke på vores regering gør noget godt for integrationen...hvor ville jeg føle mig uvelkommen hvis jeg var udlænding i danmark som det er nu.

Det var ikke mig der snakkede gratis pasning. jeg snakkede bare kontanthjælp. Du skrev at der var forskellige alternative, men jo ikke nogle som er gratis for mig.

Over all. vi har forskellige synspunkter og sådan er det bare. Heldigvis ellers ville det sku være for kedeligt at være dansker.

Anmeld

28. maj 2010

Svei

Tanja78 skriver:

Det var ikke mig der snakkede gratis pasning. jeg snakkede bare kontanthjælp. Du skrev at der var forskellige alternative, men jo ikke nogle som er gratis for mig.

Over all. vi har forskellige synspunkter og sådan er det bare. Heldigvis ellers ville det sku være for kedeligt at være dansker.

Ok..syntes du skrev at gratis pasning fra for bfy...og jo, der er altså alternativer for mennesker...nogle arbejder forskudt, andre har bedsteforældre, privat pasning osv osv..

Anmeld

28. maj 2010

Tina

Tanja78 skriver:

Selvfølgelig skal de da have lov til det både danske og udenlandske, men som Yrsa og jeg diskuterede så er der jo sådan nogle forbehold man skal tage med sig (hvis man ser det på den måde) i sine overvejelser om at få børn inde man får dem og det økonomisk er en mulighed at gå hjemme og samtidig at have så mange børn uden at skulle være proppet med tilskud fra samfundet.

Det er jo kulturen der gør at de er "vant" til at få mange børn, det er jo de færreste danske familier der har så mange (ved godt at der nok er nogle men over all).

Mener ikke at det at få mange børn er en dårlig ting ved andres kultur eller at samfundet skal bestemme at 2,6 børn er det der er normalt i danmark og dermed det samfundet ønsker at bidrage til.

Tror heller ikke at det er en beslutning der vil fører til særlig meget mere integration. Tror derimod at flere børn vil komme til at føle sig meget fattige og sat uden for det danske samfund.

Anmeld

28. maj 2010

XXSS

Yrsa skriver:

Ok..syntes du skrev at gratis pasning fra for bfy...og jo, der er altså alternativer for mennesker...nogle arbejder forskudt, andre har bedsteforældre, privat pasning osv osv..

Ikke en mulighed her  Har en mand der kører fra 10-20/21 aften, og bedsteforældre der alle arbejde (fam.i jylland) så nej desværre.

Nu må vi bare krydse fingre for at de laver en god handlingsplan for os alle.

God aften de damer

Anmeld

28. maj 2010

XXSS

Tina skriver:

Mener ikke at det at få mange børn er en dårlig ting ved andres kultur eller at samfundet skal bestemme at 2,6 børn er det der er normalt i danmark og dermed det samfundet ønsker at bidrage til.

Tror heller ikke at det er en beslutning der vil fører til særlig meget mere integration. Tror derimod at flere børn vil komme til at føle sig meget fattige og sat uden for det danske samfund.

Tja, men det er jo en reel tanke! Nu ser vi hvad der sker - hvorfor skulle integrationen også  blive bedre når den i forvejen halter.

Vi må krydse fingre for at vi kan beholde bare lidt af de penge de stiller til rådighed i dag.

God aften

Anmeld

28. maj 2010

XXSS

Tina skriver:

men jeg mener stadig ikke at man bare kan få børn på samlebånd og stadig forvente at samfundet betaler! det er en holdning, som jeg synes er holdbar.

God aften

Anmeld

28. maj 2010

Tina

Tanja78 skriver:

men jeg mener stadig ikke at man bare kan få børn på samlebånd og stadig forvente at samfundet betaler! det er en holdning, som jeg synes er holdbar.

God aften

Det er også helt i orden, enig kan man jo ikke altid være

- og også god aften til dig.

Anmeld

28. maj 2010

MoarTil4

Tina skriver:

Giver dig helt ret. Det er dybt uretfærdigt dette forslag. Synes slet ikke de skal røre børnepengene, men når de nu gør det, kan de da i det mindste fordele udgiften på alle der har børn, istedet for blot at ramme den del, der har mere end to børn.

Tror helt klart også Pia har en finger med i det spil.

Der udover forstår jeg ikke, hvorfor det er så frygteligt, at der er nogle mødre, der gerne vil gå hjemme og passe deres børn. Synes man skal finde en anden måde at integrere folk på, end ved at tvinge dem til at sende deres børn i institution fra 8-16 hver dag.

jeg må desværre give dig ret.

jeg tror også at der en ekstra agenda udover at spare penge - nemlig at ramme udlændinge med mange børn.

De glemmer bare at de også rammer os andre.

Jeg tror heldigvis godt at de fleste kan gennemskue den skjulte agenda - det er ikke svært for mig at se den.....

Så stem nu noget andet end Pia K.

Anmeld

28. maj 2010

MoarTil4

Yrsa skriver:

enig

den menige dansker har så travlt med at dømme og afgøre hvad andre familier bør gøre og ikke gøre. Hvem siger at den danske model med karriere, stress og grænseløse børn er den bedste?

Danmark har en intolerant kurs overfor det eller den, som ikke retter sig ind efter strømmen.

Denne tråd er blevet lidt en debat omkring fremmede / indvandre og deres levevis. Måske er Pia K indirekte ved at lefle lidt for sine vælgere...... øv

det handler vel om at mange af os helt "almindelige" familier som har mere end 2 børn (eller tvillingebørn) faktisk mister en del penge i fremtiden - for vores vedkommende bliver det ca. 2000 kr. pr. måned.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.