Loa skriver:
Der blev spurgt til hvordan jeg havde forestillet mig tingene skulle være ved f.eks. sygdom, hvis det var sådan at alt havde egen betaling...... Så det var mit svar......
Jeg har ingen problemer med at leve i dagens Danmark som det ser ud nu, men er bare træt at folk konstant brokker sig, fordi det offentlige ikke går ind og betaler, efterhånden alt for dem.......
Folk har det fint med forslag om de "rige" skal betale mere osv osv. men så snart det er de "alm" i samfundet der mister noget, så himler folk op.........
Men dette var jo også bare en debat, og folks holdninger blev luftet.... Regnede ikke med at blive ved til vi var enige......
Men ja, der må jo være flere derude med samme holdning som mig, som du selv siger..... Jeg er så åbenbart bare den eneste herinde på baby.dk 
Arrhh jeg syntes at kunne erindre at have faldet over andre med samme holdning.. 
Jeg er helt enige i at vi alle skal være med til at betale af kagen, og faktisk så syntes jeg ikke det var en dum ide at fastfryse at ydelsen stiger hos eksempelvis studerende, fordi det gør ikke såå meget i en su, men jeg syntes det skulle spredes over langt flere mennesker end det bliver nu, Pia K. sagde jo direkte i dag at de ønskede at ramme de somaliske familier med mange børn, og ja som jeg kan forstå det er der højst tale om under 100.000 familier hvis ikke mindre, så er en smule uforståelig over hendes tankegang.. men at man skær i ydelsen for alle, ja det må man så leve med, problemet er mere at det er enorm svært at tilpasse sig at få fjernet en ydelse helt istedet for at den bliver en smule mindre som min bliver, da jeg kun har et barn, men jeg ville ikke have kunne klare meget mere end de 5 % når jeg er studerende og enlig.. men kunne godt have tænkt mig at man holdte op med at bruge skattepengene på partiernes spindoktor, biler og andre frynsegoder når de nu engang tjener hvad de gør i regeringen..
Efterlønnen, jamen lad os indse det, der forsvinder på et tidspunkt, spørgsmålet er blot hvem der tager kampen op.. men der bør ifølge min mening stadig være mulighed for at blive førtidpensionist hvis man ikke kan holde til arbejdet længer (som efterlønnen jo egentlig oprindelig var tænkt som)..
og så tror jeg virkelig på at der kunne ske en stor effektivisering indenfor mange fag hvis man blot lyttede til de mennesker der går i det dagligt (eksempelvis kunne man sagtens spare mange penge på ældremaden og samtidig få langt bedre mad end de gør i dag, føj for noget mad) og ja mange andre steder i både ældreplejen, pædagogfaget og lærerfaget, så der kunne spares den vej igennem.. men det kræver også nogle gode ledere, og det er der indimellem mangel på indenfor de to fag..