Yrsa skriver:
Hvad jeg gjorde...det aner jeg ikke, det bliver da forhåbentlig ALDRIG aktuelt..eller jo, jeg mister jo 5000 kr i bfy.
Men altså, disse penge er jo nogen samfundet har valgt man skal have...jeg har dælme ikke valgt at blive enlig mor, det var det livet bød mig og det må jeg forholde mig til. Mit liv er indrettet efter de muligheder der er og var da jeg blev alene og lige præcis dette er jo hele problematikken i den her debat...at gå ind og ændre på noget som mange mennesker er afhængige af og som er regnet med i ens indkomst, om man vil det eller ej og man mener om det er ok med bfy eller ej, så den der. Du kan lige såvel sidde som enlig mor på et tidspunkt og så må man leve for alt man får og ikke som mange sige det lige er lidt luksushygge penge, omend jeg tror de fleste som lever med bfy i budgettet ville ønske de kunne snolde alle de penge op bare for sjov og hyggens skyld.
Hvad ville du gøre hvis du blev enlig mor? kunne jeg jo spørge dig om?
Det er det der er hele essensen i den her diskussion, man kan ikke lade være med at være helhedsorienteret og kun se det ud fra sin egen situation!
Det er det generelle billede der skal vises. Det er jo ikke kun dig og mig - den her pakke går udover. Men hvis vi snakker om råd til at få børn - så skal man jo i princippet tage sig alle de forbehold der kan ske løbende med i overvejelserne inden beslutningen om børn træder i kraft og det har hverken du eller jeg jo gjort!
Du skriver at de penge du får er noget samfundet har valgt - det samme er jo gældende for de andre ydelser - det er også noget samfundet har valgt, så der er principielt ikke den store forskel i det.
Men de der 5000 du mister er det hvis den nuværende plan træder i kraft? og hvilke pasningsmuligheder har du - eller får du betalt via kommunen? (ved ikke hvordan det forholde sig).
Men med den her tekst - det jeg prøver at sige, at uanset hvad, så bliver børnefamilierne ramt og lige såvel som din økonomi kan komme til at halte - så kan vi jo i sidste ende selv være nødsaget til at gå fra hus og hjem (især som markedet er nu - ret ustabilt også i forhold til jobsituationen)! Så på den måde vil vi begge blive tabere!
og vi har som hellere ikke råd til alle de sjove ting når først alle udgifter er trukket fra! på trods af at vi er to.
Selvfølgelig har du ikke valgt at blive single, og det må da hellere ikke være sjovt med 3 unger - det ville jeg da i hvert fald godt undslippe - men derfor kan man jo godt have nogle holdninger til at der er nogle ting der ikke er okay - og som i samme forløb måske kunne ændres. (her tænker jeg arbejdsmarkedet).