Loa skriver:
Okay, det kan jeg så desværre på ingen måde være enig i....
Prisværdigt at hun spare kommunen for disse institutionsudgifter?? What? Det havde da været prisværdigt hvis hun selv betalte for de 7 børn hun selv har valgt at sætte i verden..... Jeg kan da på ingen måde se at det skal være nogen andres opgave at betale og sørge for ens børn...... Og mht. sygedage osv. så er det jo ligesom igen hendes eget valg at få de 7 børn.... Faktisk syntes jeg nærmere det er lidt trist at hun ikke er i stand til at varetage et job pga. hendes selvvalgte situation med mange børn....
Jeg mener bestemt at der skal være plads til mange forskellige typer familier, og også til dem der ønsker mange børn, men ikke hvis de ikke selv er i stand til at betale for dem.......
Jeg synes altså, at det er en ensidig tankegang, du er inde på. Og vi ser da helt sikker tingene meget forskelligt, sådan er det nu engang.
Du vil i princippet ikke betale til hendes 7 børn.
Okay men vi betaler altså alle sammen til hinandens velfærd over vores skat:
Eksempler:
"Min mand har ingen forældre, så han gider da ikke betale til at evt. dine eller andres forældre skal på plejehjem. Og ældrechecken kan man da bare droppe, alle ved da at de bliver gamle, så det må de da bare selv spare op til"
"Jeg arbejder tæt på hvor jeg bor, så jeg gider da ikke finansiere via befordringsfradrag at I andre har langt til arbejde."
"Jeg er ikke i a-kasse, hvorfor skal jeg så betale til, at andre skal have fradrag for at være medlem, det gider jeg da ikke betale til. Det er vel deres eget valg at forsikre sig"
"Helt ærligt jeg er aldrig syg - og går sjældent til læge, jeg gider da ikke betale til, at du måske lider af noget, hvor du jævnligt er nødt til at opsøge lægen."
"Jeg har ingen lån, så hvorfor skal naboen have lov at forgælde sig, og så oveni købet få betalt nogle af sine renteudgifter, det gider jeg da ikke betale til. De vælger da selv at lave gæld...."
Nej altså folk må da selv betale......men øøøøhhhhhh det gør de altså også - over skatten, som der så rigeligt af.
Jeg synes at du skulle se tingene i en større sammenhæng og ikke fokusere på en enkelt mor, som ikke gør som du.
Du bryder dig vel heller ikke om, at naboen evt. får 5,- kr. i befordringsfradrag, når du kun får 50 øre - og du har ovenikøbet længst til arbejde.........det er i overført betydning det som pt. er ved at ske forr f.eks 4 og 5 børnsfamilier.
Bliver du slet ikke forarget? eller er det fordi det ikke lige rammer dig.