Hvilke gruppe mennesker har mange børn og rammes....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juni 2010

MoarTil4

Loa skriver:

Der blev spurgt til hvordan jeg havde forestillet mig tingene skulle være ved f.eks. sygdom, hvis det var sådan at alt havde egen betaling...... Så det var mit svar......

Jeg har ingen problemer med at leve i dagens Danmark som det ser ud nu, men er bare træt at folk konstant brokker sig, fordi det offentlige ikke går ind og betaler, efterhånden alt for dem.......

Folk har det fint med forslag om de "rige" skal betale mere osv osv. men så snart det er de "alm" i samfundet der mister noget, så himler folk op.........

Men dette var jo også bare en debat, og folks holdninger blev luftet.... Regnede ikke med at blive ved til vi var enige......

Men ja, der må jo være flere derude med samme holdning som mig, som du selv siger..... Jeg er så åbenbart bare den eneste herinde på baby.dk

Jeg må lige knytte en kommentar til dit indlæg.

Jeg mener altså ikke at det er de almindelige mennesker, som i denne omgang bliver ramt - f.eks med BFY.

Det er netop pointen - det er ikke den gennemsnitlige danske børnefamilie med 1 eller 2 børn som bliver ramt - ja de skal betale 5% af BFY. Okay - men forklar mig hvor f.eks at vores familie skal af med  ca. 21,5%????????? Hvorfor denne forskel????

Og famiilien fra Ærø, som PIA K yndede at svine til fra sin talerstol, de mister en endnu større procentdel af deres BFY - dobbelt op af vores vil jeg tro, da vi i 2011 har 4 børn mod deres 8 børn.

Det er da stadig ikke rimeligt - og eftersom af det er en meget lille del af de danske børnefamilier som reelt har mere end 4 børn ( ca max 20.000 ud af 615.000 familier) og derover, så er det langt fra de "almindelige" som rammes.

Du siger, at I nok er mange med din holdning ------ jeg tror at de fleste er ved at vågne op fra deres drømmeverden disse dage - det viser da ihvertfald meningsmålinger.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2010

MoarTil4

Perl skriver:

Sprøgsmålet er så om det kunne betale sig at have en forsikring det er jo ikke til at vide, kunne jo være sådan en ville være dyrere, hvis man skulle have forsikring på den slags..

jeg er overbevist om at sådanne sundhedsforsikring ville være "møj" dyre - der er jo nogen som skal tjene penge på det.

Nej jeg er ikke tilhænger at sådant en samfund, hvor vi skal forsikre os mod alt - og det er jo heller ikke alle, som er så heldige at komme fra "gode" kår, så vi ville få et meget ujævnt Danmark, hvor den enkelte skulle have nærmest superkræfter for at kæmpe sig ud af en uheldig "arv og miljø"-situation.

Vi skal være glade for velfærdsdanmark, men også passe på de små gruppe i samfundet, som nemt bliver overset og "kanøflet".

Anmeld

4. juni 2010

Lillefe

MetteMorTil3 skriver:

jeg er overbevist om at sådanne sundhedsforsikring ville være "møj" dyre - der er jo nogen som skal tjene penge på det.

Nej jeg er ikke tilhænger at sådant en samfund, hvor vi skal forsikre os mod alt - og det er jo heller ikke alle, som er så heldige at komme fra "gode" kår, så vi ville få et meget ujævnt Danmark, hvor den enkelte skulle have nærmest superkræfter for at kæmpe sig ud af en uheldig "arv og miljø"-situation.

Vi skal være glade for velfærdsdanmark, men også passe på de små gruppe i samfundet, som nemt bliver overset og "kanøflet".

Enig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.