Yrsa skriver:
Men der er mennesker der finder alternativ pasning og så er det jo også sådan at børn ikke passes til de er 18 år og de bliver ikke billigere når de er færdig ude i pasningen..
som 9 årige er de jo færdige i det system og så kommer udgiften...men dit argument kan jo vendes. har du råd til at få børn må du jo medregne pasning og dette er ikke samfundets problem.
I hvert fald rammer du kun de svage med din løsning og det er børnene der betaler prisen..
Jeg er ikke enig! men det bliver vi heldigvis hellere ikke 
Det er situationsbestemt og alternativ pasning koster også, så det er ikke ideelt for mig. Men som jeg synes at kunne huske så får du 14000 til børnene i børnecheck, hvis ikke du fik den - hvad gjorde du så?? (rent retorisk spørgsmål)!
Man skal selvfølgelig se det fra et helhedsorienteret synspunkt og det kan være ganske svært hvis man selv sidder i saksen.
Jeg mener generelt at de svageste selvfølgelig er dem der økonomisk ikke kan få det til at løbe rundt. Men med hensyn til integrationen ville det måske få nogle op fra stolene og ud og søge arbejde, hvor det førhen/i dag godt kan være svært at komme i gang med at søge job, fordi at man "sidder fast" i systemet og egentlig har det godt med det. Det er bare mit argument. 
Anmeld