Hvilke gruppe mennesker har mange børn og rammes....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2010

Lady Marion <3

Brams skriver:

Synes vi skal afskaffe børnechecken og i stedet gøre alle pasningstilbud gratis!!

Hørt   Det ville give mig 4000 mere pr md ... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2010

XXSS

Yrsa skriver:

Hvis det bare var så let så var hele integrationsproblematikken jo løst...det tror jeg bare ikke på at det er.

Og nej, jeg synes ikke pasning skal være gratis...det er et valg at få sine børn passet og det mener jeg faktisk man skal holde fast ved.

Og igen, så ville jeg ikke kunne eksistere hvis jeg mistede alle de børnepenge jeg får, desværre... eller ville jeg nok lige, men mine børn ville tabe og stå udenfor kammerater i forhold til de muligheder de har eller nok nærmere pludselig ikke har...

Men en god ide synes jeg, det er min mening!

og ja det er valg at få sine børn passet (inst.udgift), men det er jo også et valg at få sine børn sat til verden (børnecheck).

Hvis ikke jeg fik passet mit barn og så kunne jeg jo ikke have en indtjening på arbejdsmarkedet udover kontakthjælp - så megen hjælp ville det ikke være på samfundet.

Jeg er glad for mit inst. barn og for at have et job, så på den måde hænger det jo godt sammen, at det økonomisk kan blive hårdere i denne tid - det er jo så bare et irritationsmoment, som vi må tage på det tidspunkt.

Anmeld

28. maj 2010

Svei

og mig det samme bare med minus foran.. og så ville man da i hvert fald ramme en gruppe mennesker der ikke har meget i forvejen...de enlige og de lavtlønnede...

Og så er det jo ikke de mindste børn der er de dyreste...de skal trodst alt ikke passet til de er 18 år..

Muffi . skriver:

Hørt   Det ville give mig 4000 mere pr md ... 

Anmeld

28. maj 2010

klmf

Brams skriver:

Synes vi skal afskaffe børnechecken og i stedet gøre alle pasningstilbud gratis!!

Det var da noget man kunne tænke over.

- hvis økonomisk trængte familier kunne få hjælp ved siden af, for der er nogen, der stadig har brug for mere, selvom pasning er gratis. 

Anmeld

28. maj 2010

Svei

Tanja78 skriver:

Men en god ide synes jeg, det er min mening!

og ja det er valg at få sine børn passet (inst.udgift), men det er jo også et valg at få sine børn sat til verden (børnecheck).

Hvis ikke jeg fik passet mit barn og så kunne jeg jo ikke have en indtjening på arbejdsmarkedet udover kontakthjælp - så megen hjælp ville det ikke være på samfundet.

Jeg er glad for mit inst. barn og for at have et job, så på den måde hænger det jo godt sammen, at det økonomisk kan blive hårdere i denne tid - det er jo så bare et irritationsmoment, som vi må tage på det tidspunkt.

Men der er mennesker der finder alternativ pasning og så er det jo også sådan at børn ikke passes til de er 18 år og de bliver ikke billigere når de er færdig ude i pasningen.. som 9 årige er de jo færdige i det system og så kommer udgiften...men dit argument kan jo vendes. har du råd til at få børn må du jo medregne pasning og dette er ikke samfundets problem.

I hvert fald rammer du kun de svage med din løsning og det er børnene der betaler prisen..

Anmeld

28. maj 2010

Svei

lotchen skriver:

Det var da noget man kunne tænke over.

- hvis økonomisk trængte familier kunne få hjælp ved siden af, for der er nogen, der stadig har brug for mere, selvom pasning er gratis. 

Lige netop der svagheden er...for alle de lavtlønnede og enlige de rammes virkelig hvis man fjernede de tilskud man nu engang kan få.

Anmeld

28. maj 2010

XXSS

Yrsa skriver:

Men der er mennesker der finder alternativ pasning og så er det jo også sådan at børn ikke passes til de er 18 år og de bliver ikke billigere når de er færdig ude i pasningen.. som 9 årige er de jo færdige i det system og så kommer udgiften...men dit argument kan jo vendes. har du råd til at få børn må du jo medregne pasning og dette er ikke samfundets problem.

I hvert fald rammer du kun de svage med din løsning og det er børnene der betaler prisen..

Jeg er ikke enig! men det bliver vi heldigvis hellere ikke

Det er situationsbestemt og alternativ pasning koster også, så det er ikke ideelt for mig. Men som jeg synes at kunne huske så får du 14000 til børnene i børnecheck, hvis ikke du fik den - hvad gjorde du så?? (rent retorisk spørgsmål)! 

Man skal selvfølgelig se det fra et helhedsorienteret synspunkt og det kan være ganske svært hvis man selv sidder i saksen.

Jeg mener generelt at de svageste selvfølgelig er dem der økonomisk ikke kan få det til at løbe rundt. Men med hensyn til integrationen ville det måske få nogle op fra stolene og ud og søge arbejde, hvor det førhen/i dag godt kan være svært at komme i gang med at søge job, fordi at man "sidder fast" i systemet og egentlig har det godt med det. Det er bare mit argument.

Anmeld

28. maj 2010

XXSS

Lige det der med råd til at få børn - det er jo ikke kun i forhold til inst. udgifter - det drejer sig jo også om børnechecken, som du og jeg begge er en del af - ej at forglemme!

Anmeld

28. maj 2010

Pige2009

Brams skriver:

Enig Så er det måske også nemmere for indvandrere at blive integreret i det danske samfund, hvis de går i DI...

Anmeld

28. maj 2010

Svei

Tanja78 skriver:

Jeg er ikke enig! men det bliver vi heldigvis hellere ikke

Det er situationsbestemt og alternativ pasning koster også, så det er ikke ideelt for mig. Men som jeg synes at kunne huske så får du 14000 til børnene i børnecheck, hvis ikke du fik den - hvad gjorde du så?? (rent retorisk spørgsmål)! 

Man skal selvfølgelig se det fra et helhedsorienteret synspunkt og det kan være ganske svært hvis man selv sidder i saksen.

Jeg mener generelt at de svageste selvfølgelig er dem der økonomisk ikke kan få det til at løbe rundt. Men med hensyn til integrationen ville det måske få nogle op fra stolene og ud og søge arbejde, hvor det førhen/i dag godt kan være svært at komme i gang med at søge job, fordi at man "sidder fast" i systemet og egentlig har det godt med det. Det er bare mit argument.

Hvad jeg gjorde...det aner jeg ikke, det bliver da forhåbentlig ALDRIG aktuelt..eller jo, jeg mister jo 5000 kr i bfy.

Men altså, disse penge er jo nogen samfundet har valgt man skal have...jeg har dælme ikke valgt at blive enlig mor, det var det livet bød mig og det må jeg forholde mig til. Mit liv er indrettet efter de muligheder der er og var da jeg blev alene og lige præcis dette er jo hele problematikken i den her debat...at gå ind og ændre på noget som mange mennesker er afhængige af og som er regnet med i ens indkomst, om man vil det eller ej og man mener om det er ok med bfy eller ej, så den der. Du kan lige såvel sidde som enlig mor på et tidspunkt og så må man leve for alt man får og ikke som mange sige det lige er lidt luksushygge penge, omend jeg tror de fleste som lever med bfy i budgettet ville ønske de kunne snolde alle de penge op bare for sjov og hyggens skyld.

Hvad ville du gøre hvis du blev enlig mor? kunne jeg jo spørge dig om?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.