Loa skriver:
Forstår bare ikke hvordan det skulle fungere, hvis alle valgte at få 7 børn og gå hjemme og leve af offentlige ydelser.........?
Syntes tilgengæld det er mega træls hele tiden at læse at folk sviner Pia K til, pga. dette med BFY, men de glemmer at der altså også er temmelige mange i dette samfund der er enige med hende, og også accepterer dette løsningsforslag.
Men det er måske kun de højt uddannede der vælger at knokle for at give deres familie en masse muligheder, der ikke brokker sig......
Uuuuuuenig :-)
Jeg har regnet PIA k´s fine spareplan efter ved at trække tal i statestikker om børnefamilier osv og regne gennemsnit-BFY ud for alle børn. Det er selvfølgelig ikke nøjagtige tal, men det giver et udmærket billede af, at tingene fordeler sig helt skævt.
I gennemsnit vil vi i Danmark spare ialt 1.614.068.625 kr (1,6 milliarder) ved spareplan om BFY.
Der er ialt ca. 615.201 børnefamilier til at betale.
Heraf er der ca 90.035 familier med 3 børn,
15.908 familier med 4 børn og
4678 familier med 5 børn eller derover.
Det er altså ialt ca 110.621 børnefamilier, som bliver hårdt ramt (de skal betale ca. gns. kr. 20.412 pr. år, hvilket svarer til ca. gns. 2000 kr. pr md.),
og alle familierne skal tilsammen betale et beløb på ialt kr. 1.075.545.286 (næsten 1,1 milliard) af den samlede besparelse.
Modsat er der
213.342 familier med 1 barn
273.238 familier med 2 børn
Det er ialt ca 486.580 børnefamilier, som bliver knap så hårdt ramt (de skal "blot" betale 5% af BFY, hvilket svarer til ca i gns. kr. 682,- pr. barn pr. år, altså 57 kr. pr måned pr. barn)
Familierne skal tilsammen betale et beløb på ialt ca. kr. 538.523.294,- (538 millioner) af den samlede besparelse.
Mine udregning siger, at hvis man blot havde bedt alle børnefamilier om at betale 15% af BFY pr. barn, ville det i gennemsnit være en besparelse på kr. 2077 pr. barn pr. år (altså ca. 173 kr. pr barn pr. md).
Det kunne samlet give en besparelse på ialt ca. kr. 2.320.278.624 (lidt over 2,3 milliarder). Altså over 700 millioner kr. mere end den nuværende spareplan giver. Og denne ville oven i købet være mere retfærdig.
Nej - jeg tror at den ægte agenda bag lige præcis BFY-besparelserne er at ramme den typiske indvandrerfamilie som har mange børn - det ser i hvertfald sådan ud, når jeg gennemgår deres plan. Og Pia K. har købt denne besparelse ved at gå på kompromi mht. dagpengebesparelserne - som Dansk Folkeparti jo aldrig ville røre ved....sagde de.
Sorry - vi er altså ikke enige, Jeg synes stadig at det er en latterlig lille gruppe som skal betale stort, men en stor gruppe går næsten fri.