Hvilke gruppe mennesker har mange børn og rammes....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2010

MoarTil4

Loa skriver:

Forstår bare ikke hvordan det skulle fungere, hvis alle valgte at få 7 børn og gå hjemme og leve af offentlige ydelser.........?

Syntes tilgengæld det er mega træls hele tiden at læse at folk sviner Pia K til, pga. dette med BFY, men de glemmer at der altså også er temmelige mange i dette samfund der er enige med hende, og også accepterer dette løsningsforslag.

Men det er måske kun de højt uddannede der vælger at knokle for at give deres familie en masse muligheder, der ikke brokker sig......

Uuuuuuenig :-)

Jeg har regnet PIA k´s fine spareplan efter ved at trække tal i statestikker om børnefamilier osv og regne gennemsnit-BFY ud for alle børn. Det er selvfølgelig ikke nøjagtige tal, men det giver et udmærket billede af, at tingene fordeler sig helt skævt.

I gennemsnit vil vi i Danmark spare ialt 1.614.068.625 kr (1,6 milliarder) ved spareplan om BFY.

Der er ialt ca. 615.201 børnefamilier til at betale.

Heraf er der ca 90.035 familier med 3 børn,
15.908 familier med 4 børn og
4678 familier med 5 børn eller derover.
Det er altså ialt ca 110.621 børnefamilier, som bliver hårdt ramt (de skal betale ca. gns. kr. 20.412 pr. år, hvilket svarer til ca. gns. 2000 kr. pr md.),
og alle familierne skal tilsammen betale et beløb på ialt kr. 1.075.545.286 (næsten 1,1 milliard) af den samlede besparelse.

Modsat er der
213.342 familier med 1 barn
273.238 familier med 2 børn
Det er ialt ca 486.580 børnefamilier, som bliver knap så hårdt ramt (de skal "blot" betale 5% af BFY, hvilket svarer til ca i gns. kr. 682,- pr. barn pr. år, altså 57 kr. pr måned pr. barn)
Familierne skal tilsammen betale et beløb på ialt ca. kr. 538.523.294,- (538 millioner) af den samlede besparelse.

Mine udregning siger, at hvis man blot havde bedt alle børnefamilier om at betale 15% af BFY pr. barn, ville det i gennemsnit være en besparelse på kr. 2077 pr. barn pr. år (altså ca. 173 kr. pr barn pr. md).

Det kunne samlet give en besparelse på ialt ca. kr. 2.320.278.624 (lidt over 2,3 milliarder). Altså over 700 millioner kr. mere end den nuværende spareplan giver. Og denne ville oven i købet være mere retfærdig.

Nej  - jeg tror at den ægte agenda bag lige præcis BFY-besparelserne er at ramme den typiske indvandrerfamilie som har mange børn - det ser i hvertfald sådan ud, når jeg gennemgår deres plan. Og Pia K. har købt denne besparelse ved at gå på kompromi mht. dagpengebesparelserne - som Dansk Folkeparti jo aldrig ville røre ved....sagde de.

Sorry - vi er altså ikke enige, Jeg synes stadig at det er en latterlig lille gruppe som skal betale stort, men en stor gruppe går næsten fri.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2010

Loa

Yrsa skriver:

Men Pia indrømmede da det var skævt det første udkast....endvidere så kan jeg ikke forstå at du mener og tror at mennesker med mange børn går hjemme...synes godt nok der luftes ikke så heldige fordomme her...

Det siger jeg heller ikke at alle gør.... Men det gør nogen da helt bestemt......

Men hvis man ikke går hjemme, hvad er så problemet? Man får vel ikke så mange børn at man ikke har råd til dem?

Og igen, ja jeg ved godt at der er tilfælde der ikke selv har valgt deres situation, og det er heller ikke dem jeg mener.....

Anmeld

31. maj 2010

MoarTil4

Yrsa skriver:

Men Pia indrømmede da det var skævt det første udkast....endvidere så kan jeg ikke forstå at du mener og tror at mennesker med mange børn går hjemme...synes godt nok der luftes ikke så heldige fordomme her...

enig - af de ca. 20.000 familier som har 4 børn eller derover tror jeg heller ikke, at særlig mange bare går hjemme og lopper sig.

Jeg tror desværre også at der bliver taget udgangspunkt i et uheldigt tilfælde, som har provokeret.

Anmeld

31. maj 2010

Sara.

Yrsa skriver:

Jeg er frisk på at bytte...hvis jeg kunne få en mand at dele byrden med, muligheden for at arbejde ved siden af og et knus og kram ind imellem. Jeg synes det er sørgeligt at man i et forhold sammenligner sig med enlige især fordi det altså også ville koste penge for den anden part at bo i lejlighed, betale til den anden, indskud, vand, varme el osv..

Min veninde og jeg kom bare til at snakke om det.... ville heller ikke bytte, er glad og har det fint med min mand som vi lever nu... Selvom jeg læser til pæd. og han er lærling....

Ville bare fortælle at nogen vil få mere hvis de lader sig skille... jeg mener at hvis vi lod os skille men stadig lever sammen... snyder... men bor i to lejligheder, to huslejer, vand osv... selvom vi ville skulle betale dobbelt af det ville vi ha de rundt regnet 4000 mere om mdr......

Men som du siger er penge slet ikke alt!!

Er det forresten vedtaget alt det med børnepengene osv? jeg er ikke helt med

Anmeld

31. maj 2010

Svei

MetteMorTil3 skriver:

enig - af de ca. 20.000 familier som har 4 børn eller derover tror jeg heller ikke, at særlig mange bare går hjemme og lopper sig.

Jeg tror desværre også at der bliver taget udgangspunkt i et uheldigt tilfælde, som har provokeret.

Ja, det er vidst helt bestemte grupper man ønsker at ramme...jeg synes det er så skønt alle dem der får mange børn...det ville jeg gerne selv have haft..

Anmeld

31. maj 2010

Loa

MetteMorTil3 skriver:

Uuuuuuenig :-)

Jeg har regnet PIA k´s fine spareplan efter ved at trække tal i statestikker om børnefamilier osv og regne gennemsnit-BFY ud for alle børn. Det er selvfølgelig ikke nøjagtige tal, men det giver et udmærket billede af, at tingene fordeler sig helt skævt.

I gennemsnit vil vi i Danmark spare ialt 1.614.068.625 kr (1,6 milliarder) ved spareplan om BFY.

Der er ialt ca. 615.201 børnefamilier til at betale.

Heraf er der ca 90.035 familier med 3 børn,
15.908 familier med 4 børn og
4678 familier med 5 børn eller derover.
Det er altså ialt ca 110.621 børnefamilier, som bliver hårdt ramt (de skal betale ca. gns. kr. 20.412 pr. år, hvilket svarer til ca. gns. 2000 kr. pr md.),
og alle familierne skal tilsammen betale et beløb på ialt kr. 1.075.545.286 (næsten 1,1 milliard) af den samlede besparelse.

Modsat er der
213.342 familier med 1 barn
273.238 familier med 2 børn
Det er ialt ca 486.580 børnefamilier, som bliver knap så hårdt ramt (de skal "blot" betale 5% af BFY, hvilket svarer til ca i gns. kr. 682,- pr. barn pr. år, altså 57 kr. pr måned pr. barn)
Familierne skal tilsammen betale et beløb på ialt ca. kr. 538.523.294,- (538 millioner) af den samlede besparelse.

Mine udregning siger, at hvis man blot havde bedt alle børnefamilier om at betale 15% af BFY pr. barn, ville det i gennemsnit være en besparelse på kr. 2077 pr. barn pr. år (altså ca. 173 kr. pr barn pr. md).

Det kunne samlet give en besparelse på ialt ca. kr. 2.320.278.624 (lidt over 2,3 milliarder). Altså over 700 millioner kr. mere end den nuværende spareplan giver. Og denne ville oven i købet være mere retfærdig.

Nej  - jeg tror at den ægte agenda bag lige præcis BFY-besparelserne er at ramme den typiske indvandrerfamilie som har mange børn - det ser i hvertfald sådan ud, når jeg gennemgår deres plan. Og Pia K. har købt denne besparelse ved at gå på kompromi mht. dagpengebesparelserne - som Dansk Folkeparti jo aldrig ville røre ved....sagde de.

Sorry - vi er altså ikke enige, Jeg synes stadig at det er en latterlig lille gruppe som skal betale stort, men en stor gruppe går næsten fri.

Hold da fest en udregning........

Jeg kan så desværre heller ikke sige mig fri for at jeg ikke syntes det er en dårlig idé at løsningen også rammer indvandre familierne med de mange børn......

Men generelt har jeg også bare en negativ indstilling over for offentlige ydelser.....

Men det er jo bare godt ikke alle er ens......

Anmeld

31. maj 2010

MoarTil4

lærkes_mor skriver:

Min veninde og jeg kom bare til at snakke om det.... ville heller ikke bytte, er glad og har det fint med min mand som vi lever nu... Selvom jeg læser til pæd. og han er lærling....

Ville bare fortælle at nogen vil få mere hvis de lader sig skille... jeg mener at hvis vi lod os skille men stadig lever sammen... snyder... men bor i to lejligheder, to huslejer, vand osv... selvom vi ville skulle betale dobbelt af det ville vi ha de rundt regnet 4000 mere om mdr......

Men som du siger er penge slet ikke alt!!

Er det forresten vedtaget alt det med børnepengene osv? jeg er ikke helt med

som sagt så kender jeg eksempler indenfor den virkelige verden. Desværre - fra tidligere job er jeg stødt ind i megen kreativ tænkning som det jo hedder.

Faderen har en lejlighed, den lejer han ud til en bekendt (sort selvfølgelig - på folkeregistreret ser det blot ud som om han har en boende). Men i virkeligheden bor far hos mor og barn, mens hans lejlighed bliver betalt den den som fremlejer af ham.

Dette fungerer desværre i praksis - medmindre nogle emsige naboer blander sig.

Så det koster ikke familien noget - de får kun noget ud af det.

Det jeg taler om er "snydere" - desværre. Og jeg håber virkelig ikke at dette tages som opfordring af nogen - DET ER DET IKKE. LAD VÆRE at gøre sådan noget.

Det er jo netop sådan noget snyd som gør at der ikke er  nok penge, og vi nu skal spare.

Men jeg er bare overbevist om, at der vil være flere familier som måske bliver nødsaget af økonomiske grunde til at tænke kreativt, og så er vi jo lige vidt.

Anmeld

31. maj 2010

MoarTil4

Loa skriver:

Hold da fest en udregning........

Jeg kan så desværre heller ikke sige mig fri for at jeg ikke syntes det er en dårlig idé at løsningen også rammer indvandre familierne med de mange børn......

Men generelt har jeg også bare en negativ indstilling over for offentlige ydelser.....

Men det er jo bare godt ikke alle er ens......

ja vi har mange gode i Danmark - hele samfundet er jo bygget sådan op.

Vi får penge retur i skat for vores transport til job, vores renteudgifter, vores opsparingsmidler til pension, for hvor mange timer vi vælger at arbejde (beskæftigelsesfradrag) og gud ved hvad.

Der er mange steder man kunne pille - og OK at de gør lidt ved BFY, men denne model synes jeg bare er grov og ikke så godt gennemtænkt.

Anmeld

31. maj 2010

MoarTil4

MetteMorTil3 skriver:

ja vi har mange gode i Danmark - hele samfundet er jo bygget sådan op.

Vi får penge retur i skat for vores transport til job, vores renteudgifter, vores opsparingsmidler til pension, for hvor mange timer vi vælger at arbejde (beskæftigelsesfradrag) og gud ved hvad.

Der er mange steder man kunne pille - og OK at de gør lidt ved BFY, men denne model synes jeg bare er grov og ikke så godt gennemtænkt.

et lille ps

Det med at spareplan på BFY også rammer indvandrefamilierne - forstod jeg det sådan at du mente at det var godt......?

I så fald: Her synes jeg så til gengæld at rigtig mange indvandrefamilier knokler hårdt i kiosker, pizzariar, som buschaffører, taxachaffører og andre hårde og dårlig betale jobs. Jobs som mange danskere ikke ville gide. Dårlige arbejdstider og kedelig løn. Jeg kan ikke se hvorfor denne arbejdsgruppe fortjener at rammes?

Jeg tror vi har fat i en PIA K-fordom her?

Anmeld

31. maj 2010

N&J

Det er egentlig lidt latterligt, indvandre udgjorde i 2008 vist omkring 8,5% af vores befolkning (og det gælder alle indvandre) Til gengæld så er der kun ca. 207.000, der er medlemmer af det muslimske samfund frem for de 4.492.121, der er medlemmer af den danske folkekirke. Det vil sige at groft sagt så vil Pia K, ramme 207.000 mennesker, svarende til 3,8 % af befolkningen, altså hvad er det de er bange for, at de overbefolker vores samfund??? I dont get it!!!! 

http://www.dst.dk/OmDS/Bib/spoerg/oss/religion.aspx 09.12.09 kl 11.26

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.