Træt af fordomme og formodninger!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. maj 2010

lion

N&J skriver:

de er jo så i realiteten heller ikke enlige, (men snydere) men hvis det er en familie hvor begge forældre arbejder, så ville den arbejdende enlige ikke kunne få mere end den familie, da de ekstra tilskud hænger sammen med ens indkomst. Men er de to familier på overførselsindkomster, hvoraf den ene er enlig har det da sikkert en betydning.

Men det jeg får ekstra som ikke afhænger af min indkomst er børnepengene fra far og en af de ekstra ordinært bidrag mener jeg det hedder, og det er hvad 1400 ekstra i mdr. og ja forsørger SU (som er det samme som en normal SU, så får reelt dobbelt SU, men det er altså kun 8400 udbetalt i mdr. tilsammen, så det er mindre end hvad end normalt indkomst ville være og mindre end jeg kunne få på bistand) til gengæld får jeg tilskud til dagplejen (som alle kan få har de en lav indkomst), ekstra bidrag (som også gives til familier med lav indkomst), børnepenge som alle jo får.. 

Jeg har vel godt og vel 10.000 om mdr. til alt, og det løber rundt, men så heller ikke mere.. Jeg satser på at en alm. familie får godt 5000 ekstra så det burde vel også kunne løbe rundt.. 

Jeg kunen ikke finde på at snyde systemet, men hvis jeg blev ene ville jeg kunne får det min kæreste får nu ekstra, og hans penge ved siden af, så at sige, det er jo det min familie hentyder til. Men det er jo TOTAL snyderi.

Jeg ved godt at hvis man tjener ok, enlig eller ej, så hjælper kommunen ikk. Jeg vil da sige det er da godt at du kan klare dig så godt for de peneg du har.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2010

Pige2009

tkj skriver:

Sorry så ikke du havde svaret

Dog fik jeg at vide af kommunen, at der skulle ligge en afgørelse før de kunne hjælpe.

Hellere et svar for meget end et for lidt

Anmeld

21. maj 2010

Pige2009

lion skriver:

Ja det er så typisk at folk skal brokke sig over et eller andet.

Jeg mener det er da dejligt du har et nemt barn især når du er alene. Min søster havde også et problem i hendes mødregruppe for hendes andet barn, alle børnene havde næsten sammen alder men min nevø gjorde altid mindst 4 mdr før de andre og det havde de noget imod.

Folk er mærkelige. Jeg vil da helst ikke have, at Laura er først til alt, for børn lærer jo af hinanden, men ind til videre er hun bare fremme i skoene mht. udvikling, tænder osv. Børn er jo forskellige, selvom nogen har svært ved at acceptere...

Anmeld

21. maj 2010

N&J

lion skriver:

Jeg kunen ikke finde på at snyde systemet, men hvis jeg blev ene ville jeg kunne får det min kæreste får nu ekstra, og hans penge ved siden af, så at sige, det er jo det min familie hentyder til. Men det er jo TOTAL snyderi.

Jeg ved godt at hvis man tjener ok, enlig eller ej, så hjælper kommunen ikk. Jeg vil da sige det er da godt at du kan klare dig så godt for de peneg du har.

okey, er virkelig ikke særlig god med tal, men har jeg forstået det rigtig at du ville få det ekstra som din kæreste tjener og så børnepengene fra ham oveni.. (er virkelig ikke særlig god når det gælder logisk matematik.. )

Anmeld

21. maj 2010

N&J

tkj skriver:

Man skal have en afgørelse fra statsforvaltningen, der siger at han skal betale før man kan kontakte kommune. Jeg har ventet på en sådanne i 1/2 år nu

Det er godt nok vildt.. så er det bare ekstra sparetider hjemme ved jer.. 

Anmeld

21. maj 2010

N&J

Baagøe skriver:

Jeg må sige, at jeg har været mere eller mindre lykkelig forskånet for de fleste fordomme som enlig. Lauras far var godt nok i panik i et par måneder og lagde ikke skjul på, at han ikke ville have noget med noget at gøre, men han kom jo heldigvis til fornuft og ser hende nu - men det ved du jo

Derimod har jeg oplevet lidt af det modsatte af dig, da mange står med et medlidende blik i øjnene, når jeg fortæller jeg er alene, og jeg føler de tænker: "Stakkels dig." Jeg hader virkelig, når folk har ondt af mig, for selvom jeg ikke selv har valgt, så synes jeg ikke det er hårdt at være enlig, da jeg 7-9-13 har fået en super nem og mild datter

Dette faktum er der mildt sagt så nogen der har ondt i r.... af og der er i særdeleshed et par af dem i min mødregruppe der kommer med kommentarer som: "Ej, det kan da ikke passe, at hun bare sover, når du lægger hende i barnevognen?" og da jeg idag fortalte, at Laura havde været ret så umulig fra fredag til søndag pga. tandfrembrud, siger de omtalte personer: "Jamen du har da godt af at mærke, hvordan det RIGTIGT er at have børn!"

Jeg brokker mig ALDRIG over at være alene med Laura, da jeg har en naturlig positiv indgang til livet, og jeg tager tingene som de kommer og er heller ikke så pylret, og i min mødregruppe er jeg den eneste som bor alene, men alligevel kan de ikke unde mig at have et nemt barn

Det var lige en anden indgangsvinkel til folks reaktioner til os enlige...

Knus Linda

Jeg syntes da det er dejligt at du har et nemt barn, den aftale havde jeg også lavet med Nikita, men hun var åbenbart ikke helt enig, dog syntes jeg det har ændret sig indenfor de sidste mange uger.. jeg under fuldt ud at folk har nemme børn, men bliver pisse irreteret hvis de indikere eller siger at det er så nemt at have et barn, og det nok bare er mig som ikke løfter opgaven ordentlig (altså vil give råd til hvordan det er mest hensigstmæssigt at "lave" mit barn om så det vil sove, vil spise ordentligt, ja hvad det nu må være) og ikke anerkeder at børn er anerledes og det ikke altid handler om hvorvidt de får sat grænser eller hvad det nu må være med om hvordan barnet er som person.. 

Jeg syntes det er fedt at du ikke har oplevet det, men jeg har så ikke oplevet medlidenhedsblikket.. sjovt nok, det var jeg også blevet sindsyg over.. til gengæld har jeg oplevet fra mange accept af min situation, men også det modsatte, jeg havde en "veninde" der droppede kontakten fordi jeg jo var enlig og derfor ikke passede ind i hendes nye verden med mand, hus og barn 

Men jeg får til gengæld den med pengene fra min søster (vi priotere penge meget anerledes) og ja mange af de andre fordomme fra folk der er i parforhold og ikke har fået børn, eller folk der er så heldige at have en sød kæreste som de skal have barn med, det var nok mest i starten af graviditeten og selvfølgelig fra folk som ikke kendte mig synderligt, jeg omgiver mig normalt ikke med sådanne folk (med undtagelse af veninden, som jeg fejlagtig troede ville ændre sig når hun nu skulle være mor)

Anmeld

21. maj 2010

N&J

lion skriver:

Ja det er så typisk at folk skal brokke sig over et eller andet.

Jeg mener det er da dejligt du har et nemt barn især når du er alene. Min søster havde også et problem i hendes mødregruppe for hendes andet barn, alle børnene havde næsten sammen alder men min nevø gjorde altid mindst 4 mdr før de andre og det havde de noget imod.

Det syntes jeg til gengæld mine veninder og min søster siger at de fleste går op i, i deres mødregrupper, og det forstår jeg ikke, tror de at deres børn bliver ved med at være bagefter eller hvad er det lige folk har så travlt med, det vigtigste for mig, var om min datter kravlede, men det var udelukkende fordi jeg ved hvilke udvikling- og motoriske problemer der kan være hvis et barn slet ikke kravler, har selv set følgerne.. så det var bare noget hun SKULLE og det eneste jeg virkelig har øvet med hende..  

Anmeld

21. maj 2010

Pige2009

N&J skriver:

Jeg syntes da det er dejligt at du har et nemt barn, den aftale havde jeg også lavet med Nikita, men hun var åbenbart ikke helt enig, dog syntes jeg det har ændret sig indenfor de sidste mange uger.. jeg under fuldt ud at folk har nemme børn, men bliver pisse irreteret hvis de indikere eller siger at det er så nemt at have et barn, og det nok bare er mig som ikke løfter opgaven ordentlig (altså vil give råd til hvordan det er mest hensigstmæssigt at "lave" mit barn om så det vil sove, vil spise ordentligt, ja hvad det nu må være) og ikke anerkeder at børn er anerledes og det ikke altid handler om hvorvidt de får sat grænser eller hvad det nu må være med om hvordan barnet er som person.. 

Jeg syntes det er fedt at du ikke har oplevet det, men jeg har så ikke oplevet medlidenhedsblikket.. sjovt nok, det var jeg også blevet sindsyg over.. til gengæld har jeg oplevet fra mange accept af min situation, men også det modsatte, jeg havde en "veninde" der droppede kontakten fordi jeg jo var enlig og derfor ikke passede ind i hendes nye verden med mand, hus og barn 

Men jeg får til gengæld den med pengene fra min søster (vi priotere penge meget anerledes) og ja mange af de andre fordomme fra folk der er i parforhold og ikke har fået børn, eller folk der er så heldige at have en sød kæreste som de skal have barn med, det var nok mest i starten af graviditeten og selvfølgelig fra folk som ikke kendte mig synderligt, jeg omgiver mig normalt ikke med sådanne folk (med undtagelse af veninden, som jeg fejlagtig troede ville ændre sig når hun nu skulle være mor)

De er bare ikke søde ved dig, hva. Apropros fordomme om enlige mødre, så tjek lige denne tråd

https://www.baby.dk/debat/49928pi1/enlig-morfar/hvorfor-faderskabssag.aspx

Anmeld

21. maj 2010

qp

Ja der er sgu mange fordomme omkring enlige mødre - men omvendt så har vi enlige lige så mange fordomme om andre!

(Sorry jeg kunne ikke lade vær, render rundt og er lidt seksuelt frustreret i disse dage!)

Anmeld

21. maj 2010

N&J

qp skriver:

Ja der er sgu mange fordomme omkring enlige mødre - men omvendt så har vi enlige lige så mange fordomme om andre!

(Sorry jeg kunne ikke lade vær, render rundt og er lidt seksuelt frustreret i disse dage!)

Åhh så ti da stille, du er seksuelt frustreret, det er snart et år siden jeg var sammen med Nikitas far, seksuelt frustreret ja det er vist mit billede der kommer op i leksikonnet.. hehe dit seksuel frustreret menneske.. glæder du dig til mor tager hjem??? så du kan få lidt besøg.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.