Træt af fordomme og formodninger!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2010

N&J

vingummibamse skriver:

Noah´s far to sig desværre også først sammen da Noah var næsten 1 år gammel... et ½ år efter vores faderskabsag (for ja det troede han heller ikke på)

men tror i mange tilfælde hvor man har været den faderskabs sag igennem skal man gi dem lov til lige et bearbejde det hele..

jeg kontaktede overhovede ikke hans far det var ham der kontaktede mig... og skrev at han altså meget gerne ville se ham hvis han måtte...

så tror i nogle tilfælde det drejer sig om at de skal æde deres stolthed.. og sluge nogle af de der ting som de har fået sagt men som de enlig i sidste ende ikke har ment...

håber på det bedste for jer og håber for din datters skyld at hendes far vælger at være en del af hendes liv..

Hilsen Sabine

men han tog sig sammen, det må være det vigtigste.. jeg trøster mig selv med at så kan jeg enerådig bestemme om vi nogensinde skal flytte til udlandet.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2010

N&J

Chritinap skriver:

Jeg er ikke enlig, men forstår faktis godt det du skriver.
Men hold op hvor må jeg erkende at der er MANGE enlige mødre jeg har fordomme over for, og det tror jeg der er mange der har.
Du tyder jo bestemt ikke som en af dem
Men det samme er der jo med unge mødre, ældre mødre, bøsser osv - og sådan vil det bare altid være. Desværre, for det kunne da være dejligt uden alle de fordomme.

Ja, vi har jo alle fordomme, men jeg er da også nysgerrig efter hvilke fordomme du har om enlige mødre, lad os da for dem alle på bordet, og så forhåbentlig få gjort dem til skamme.. jeg tror også mere det er det at vi allesammen har det med at sætte alle (enlige, unge mødre, homoseksuelle, ja dem alle) i bås fordi vi kender én der er på en bestemt måde eller snyder systemet og de så tilfældigvis er enlig mor, ung mor eller hvad det nu måtte være, og det er der hvor jeg syntes det er pænt træls.. generaliseringer burde være et levn fra fortiden istedet lever det i bedste velgående.. 

Anmeld

20. maj 2010

Kvindemin

N&J skriver:

Ja, vi har jo alle fordomme, men jeg er da også nysgerrig efter hvilke fordomme du har om enlige mødre, lad os da for dem alle på bordet, og så forhåbentlig få gjort dem til skamme.. jeg tror også mere det er det at vi allesammen har det med at sætte alle (enlige, unge mødre, homoseksuelle, ja dem alle) i bås fordi vi kender én der er på en bestemt måde eller snyder systemet og de så tilfældigvis er enlig mor, ung mor eller hvad det nu måtte være, og det er der hvor jeg syntes det er pænt træls.. generaliseringer burde være et levn fra fortiden istedet lever det i bedste velgående.. 

Ja det er netop lige det jeg mener.

Anmeld

20. maj 2010

Pige2009

N&J skriver:

Jeg troede faktisk ikke at han kunne undlade og betale, pænt træls, ja det er ikke småting man kan få at vide.. 

Ingen kan undlade at betale i sidste ende. Det er kommunen der lægger ud og så opkræver de pengene hos ham

Anmeld

20. maj 2010

N&J

Baagøe skriver:

Ingen kan undlade at betale i sidste ende. Det er kommunen der lægger ud og så opkræver de pengene hos ham

Ja det var også det jeg tænkte, men man bliver først nødt til at bede statsforvaltningen om at forsøge at få dem inden man beder kommunen om det eller hvad.. kan godt se jeg er heldig når det kommer til det her.. 

Anmeld

20. maj 2010

Pige2009

N&J skriver:

Ja, hold da op hvor er jeg træt af folks kommentarer, fordomme og formodninger, når det gælder enlige mødre.

Det starter ved graviditeten, valget overhovedet at få barnet, hvor vi alle åbenbart ikke tænker et øjeblik på den stakkels far og så fortsætter den med at vi vælger at skrive faderen på, jamen vi kunne da bare undlade, og så får vi for mange penge og lever jo nærmest som kongelige... JEG ER TRÆT AF DET!!!

Når man ikke selv har stået i situationen eller kender omstændighederne så kan man altid stå og pege finger, og fortælle om hvad de selv havde gjort (ja, jeg gjorde det endda selv inden jeg blev gravid, ih hvor jeg pudsede den glorie) men er der seriøst nogen der virkelig tror at det ikke har krævet enorme store overvejelser fra de fleste enlige mødres side, at vi ikke har overvejet hvilke konsekvenser det har for både vores men da i høj grad også hvilken betydning det har for faderen og ikke mindst den kommende barn. Når man vælger at skrive barnet på til tros for hans ønske om det modsatte, tror folk så at vi gør det for at få hævn, penge, pengene ville vi jo få af kommunen, så det er ikke det, det handler om, tror folk ikke mange har tænkt at "Gud, hvor ville det være nemmere". Når det gælder vores økonomiske situation, jamen jeg vil da med glæde smide mit budget op og modbevise at jeg har flere penge end en normal familie, hvor den ene studere og den anden arbejder, da jeg jo er studerende, har jeg flere penge end en familie hvor begge forældre arbejder, JA, og måske også hvor begge er på kontanthjælp, JA, men ellers så har jeg altså langt mindre end en anden familie, og især hvor begge forældre arbejder, men jeg prioterer måske mine penge anderledes og undvære andre steder..

Jeg kan ikke forstå at mennesker, som sikkert normalvis har stor indlevelsesevne og empati har så travlt med at stille spørgsmålstegn ved vores valg og nærmest stille sig til dommer overfor disse valg, istedet for at koncentere sig om andre, mere vigtige emner, hvorfor er det SÅ vigtigt at fortælle os enlige mødre om hvad I mener om vores valg, jeg syntes det latterligt, rent ud sagt, især når kritikken kommer fra folk der ikke har været i nærheden af at stå i samme situation, og nu er jeg ikke noget ondt menneske, men indimellem så tænker jeg at jeg ville ønske at I selv kunne stå der en dag og så mærke hvordan det føles, og så bliver jeg flov, fordi det ville indikere at jeg opfører mig på samme måde, og DET syntes jeg er pinligt..  

Det var lige mange måneders indespæret frustration og tak fordi du læste med.. 

Jeg må sige, at jeg har været mere eller mindre lykkelig forskånet for de fleste fordomme som enlig. Lauras far var godt nok i panik i et par måneder og lagde ikke skjul på, at han ikke ville have noget med noget at gøre, men han kom jo heldigvis til fornuft og ser hende nu - men det ved du jo

Derimod har jeg oplevet lidt af det modsatte af dig, da mange står med et medlidende blik i øjnene, når jeg fortæller jeg er alene, og jeg føler de tænker: "Stakkels dig." Jeg hader virkelig, når folk har ondt af mig, for selvom jeg ikke selv har valgt, så synes jeg ikke det er hårdt at være enlig, da jeg 7-9-13 har fået en super nem og mild datter

Dette faktum er der mildt sagt så nogen der har ondt i r.... af og der er i særdeleshed et par af dem i min mødregruppe der kommer med kommentarer som: "Ej, det kan da ikke passe, at hun bare sover, når du lægger hende i barnevognen?" og da jeg idag fortalte, at Laura havde været ret så umulig fra fredag til søndag pga. tandfrembrud, siger de omtalte personer: "Jamen du har da godt af at mærke, hvordan det RIGTIGT er at have børn!"

Jeg brokker mig ALDRIG over at være alene med Laura, da jeg har en naturlig positiv indgang til livet, og jeg tager tingene som de kommer og er heller ikke så pylret, og i min mødregruppe er jeg den eneste som bor alene, men alligevel kan de ikke unde mig at have et nemt barn

Det var lige en anden indgangsvinkel til folks reaktioner til os enlige...

Knus Linda

Anmeld

20. maj 2010

Pige2009

N&J skriver:

Ja det var også det jeg tænkte, men man bliver først nødt til at bede statsforvaltningen om at forsøge at få dem inden man beder kommunen om det eller hvad.. kan godt se jeg er heldig når det kommer til det her.. 

Nej, SFV behøver ikke ind over. Man skal bare sende en ansøgning afsted til kommunen, så får man penge måneden efter

Anmeld

21. maj 2010

tkj

N&J skriver:

Man skal have en afgørelse fra statsforvaltningen, der siger at han skal betale før man kan kontakte kommune. Jeg har ventet på en sådanne i 1/2 år nu

Anmeld

21. maj 2010

tkj

Baagøe skriver:

Nej, SFV behøver ikke ind over. Man skal bare sende en ansøgning afsted til kommunen, så får man penge måneden efter

Sorry så ikke du havde svaret

Dog fik jeg at vide af kommunen, at der skulle ligge en afgørelse før de kunne hjælpe.

Anmeld

21. maj 2010

lion

Baagøe skriver:

Jeg må sige, at jeg har været mere eller mindre lykkelig forskånet for de fleste fordomme som enlig. Lauras far var godt nok i panik i et par måneder og lagde ikke skjul på, at han ikke ville have noget med noget at gøre, men han kom jo heldigvis til fornuft og ser hende nu - men det ved du jo

Derimod har jeg oplevet lidt af det modsatte af dig, da mange står med et medlidende blik i øjnene, når jeg fortæller jeg er alene, og jeg føler de tænker: "Stakkels dig." Jeg hader virkelig, når folk har ondt af mig, for selvom jeg ikke selv har valgt, så synes jeg ikke det er hårdt at være enlig, da jeg 7-9-13 har fået en super nem og mild datter

Dette faktum er der mildt sagt så nogen der har ondt i r.... af og der er i særdeleshed et par af dem i min mødregruppe der kommer med kommentarer som: "Ej, det kan da ikke passe, at hun bare sover, når du lægger hende i barnevognen?" og da jeg idag fortalte, at Laura havde været ret så umulig fra fredag til søndag pga. tandfrembrud, siger de omtalte personer: "Jamen du har da godt af at mærke, hvordan det RIGTIGT er at have børn!"

Jeg brokker mig ALDRIG over at være alene med Laura, da jeg har en naturlig positiv indgang til livet, og jeg tager tingene som de kommer og er heller ikke så pylret, og i min mødregruppe er jeg den eneste som bor alene, men alligevel kan de ikke unde mig at have et nemt barn

Det var lige en anden indgangsvinkel til folks reaktioner til os enlige...

Knus Linda

Ja det er så typisk at folk skal brokke sig over et eller andet.

Jeg mener det er da dejligt du har et nemt barn især når du er alene. Min søster havde også et problem i hendes mødregruppe for hendes andet barn, alle børnene havde næsten sammen alder men min nevø gjorde altid mindst 4 mdr før de andre og det havde de noget imod.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.