Træt af fordomme og formodninger!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. maj 2010

qp

N&J skriver:

Åhh så ti da stille, du er seksuelt frustreret, det er snart et år siden jeg var sammen med Nikitas far, seksuelt frustreret ja det er vist mit billede der kommer op i leksikonnet.. hehe dit seksuel frustreret menneske.. glæder du dig til mor tager hjem??? så du kan få lidt besøg.. 

Er du crazy, jeg går og tæller dage!!  2 juni... tro mig, naboerne vil tro der er brudt en vulkan ud i Kbh....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2010

N&J

qp skriver:

Er du crazy, jeg går og tæller dage!!  2 juni... tro mig, naboerne vil tro der er brudt en vulkan ud i Kbh....

hehehehe

Anmeld

22. maj 2010

lion

N&J skriver:

okey, er virkelig ikke særlig god med tal, men har jeg forstået det rigtig at du ville få det ekstra som din kæreste tjener og så børnepengene fra ham oveni.. (er virkelig ikke særlig god når det gælder logisk matematik.. )

Det jeg mente var, HVIS nu je lev alene( hvad jeg ikk har tænkte mig) så ville jeg jo spare 3025 på vuggestue plads og får boligsikring og nok også alle de ting man kan søge om fra kommunene og det er jo næsten det min kæreste får.

Det jeg mente var at HVIS vi snød på den måde ville hans penge jo komme oveni.

Men jeg kan nogen gange godt forstå folk gør det. Men hvad jeg ikk forstår er at man bliver "straffet" når man er mor & far. At det nogen gange kan betale sig at blive enlig mor/far, uden at man er det.

Anmeld

22. maj 2010

lion

N&J skriver:

Det syntes jeg til gengæld mine veninder og min søster siger at de fleste går op i, i deres mødregrupper, og det forstår jeg ikke, tror de at deres børn bliver ved med at være bagefter eller hvad er det lige folk har så travlt med, det vigtigste for mig, var om min datter kravlede, men det var udelukkende fordi jeg ved hvilke udvikling- og motoriske problemer der kan være hvis et barn slet ikke kravler, har selv set følgerne.. så det var bare noget hun SKULLE og det eneste jeg virkelig har øvet med hende..  

Min nevø er bare hurtig til det hele og min søster hjælper han ikk på nogen måde. Men jeg tror også når du er pænt høj og vejer 17kg og er 2 år og 1 mdr, så lærer du nok hurtig. Det er jo let nok for ham at lærer at åbne døre og låse op, når han tidligt var høj nok til at nå håndtaget. Min datter er først ved næsten og kan nå og hun er 21 mdr.

Anmeld

22. maj 2010

Svei

lion skriver:

Det jeg mente var, HVIS nu je lev alene( hvad jeg ikk har tænkte mig) så ville jeg jo spare 3025 på vuggestue plads og får boligsikring og nok også alle de ting man kan søge om fra kommunene og det er jo næsten det min kæreste får.

Men jeg kan nogen gange godt forstå folk gør det. Men hvad jeg ikk forstår er at man bliver "straffet" når man er mor & far. At det nogen gange kan betale sig at blive enlig mor/far, uden at man er det.

Sådan er det jo ikke...hvis han skulle bo et andet sted og betale de udgifter detr er forbundet ved det, så koster det altså en del mere end det i sparer. men ja, du ville måske få mere men det kan da aldrig betale sig at have to husholdninger frem for en.

Så jeg kan simpelthen ikke se hvor man straffes...endvidere kan alle få de tilskud som enlige får(undtagen de der 1100kr pr. barn hver 3. måned.) så det handler jo ikke om den enliges status som enlig men nærmere om den lave indkomst mange enlige har...de enlige der faktisk tjener godt, de får ikke en krone..

Anmeld

22. maj 2010

wamse

lion skriver:

Det system er jo heller ikke lavet for at det kan betale sig at snyde, men den er jo lavet for at hjælpe os som rent faktisk er enlige og ikke har en kæreste, der supplerer op i ens økonomi.

Jeg forstår ikke folk, der vælger at snyde og få tillæg, som de rent faktisk ikke er berettiget til. Det siger da uendeligt meget om dem, og meget lidt om systemet.

Jeg ville ikke gøre det, for systemet er lavet til at hjælpe de folk der har brug for det.

Anmeld

22. maj 2010

Svei

wamse skriver:

Det system er jo heller ikke lavet for at det kan betale sig at snyde, men den er jo lavet for at hjælpe os som rent faktisk er enlige og ikke har en kæreste, der supplerer op i ens økonomi.

Jeg forstår ikke folk, der vælger at snyde og få tillæg, som de rent faktisk ikke er berettiget til. Det siger da uendeligt meget om dem, og meget lidt om systemet.

Jeg ville ikke gøre det, for systemet er lavet til at hjælpe de folk der har brug for det.

Så enig.....og alle steder der snydes er der vel en vinding med det, især hvis ikke det opdages, men man snyder da ikke, lige meget hvad det handler om...

Anmeld

22. maj 2010

lion

Yrsa skriver:

Sådan er det jo ikke...hvis han skulle bo et andet sted og betale de udgifter detr er forbundet ved det, så koster det altså en del mere end det i sparer. men ja, du ville måske få mere men det kan da aldrig betale sig at have to husholdninger frem for en.

Så jeg kan simpelthen ikke se hvor man straffes...endvidere kan alle få de tilskud som enlige får(undtagen de der 1100kr pr. barn hver 3. måned.) så det handler jo ikke om den enliges status som enlig men nærmere om den lave indkomst mange enlige har...de enlige der faktisk tjener godt, de får ikke en krone..

Det ved jeg godt, at nogen ting er an på indkomst.

Men så fortæl mig og det ikk er lidt forkert at 2 på kontant hjælp godt kan blive gift uden problemer. Men hvis 1 er det og den anden arbejder og får måske 3000kr mere end kontant hjælp, de kan ikk blive gift, for så skal den med arbekde forsøge den anden.

Anmeld

22. maj 2010

lion

wamse skriver:

Jeg vil give dig så inderligt ret. For når staten ser på alle dem der snyder så ændre de tingene f.eks flere krav eller noget og det går ud over dem, som HAR brug for det.

Hvad med det at de vil sparer på børnepengene, jeg synes staten sparer på de forkerte ting lige for tiden....og her mener jeg ikk kun børnepengene

Anmeld

23. maj 2010

Pige2009

Jeg vil give dig så inderligt ret. For når staten ser på alle dem der snyder så ændre de tingene f.eks flere krav eller noget og det går ud over dem, som HAR brug for det.

Hvad med det at de vil sparer på børnepengene, jeg synes staten sparer på de forkerte ting lige for tiden....og her mener jeg ikk kun børnepengene

Er lige lidt nysgerrig... Hvad mener du, der spares på, som er forkert?

K.h. Linda

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.