Hvorfor faderskabssag???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.809 visninger
78 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. maj 2010

Anonym trådstarter

Hej

Jeg har tænkt over noget, hvorfor vil alle(undskyld jeg sætter i bås) kvinder gerne have fyres til at anerkende sig faderskabet, hvis faren ikke er interesseret i at have noget med barnet at gøre? Er det for pengenes skyld eller hvordan?

Og er der egentligt nogle af jer kvinder, som ikke vil have en faderskabssag, hvor faren gerne ville?

Jeg er bare nysgerrig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2010

Anonym

såre simpelt.. Lovgivning siger at der SKAL underskrift far faderen... og nej ikke for pengenes skyld!!

Anmeld

20. maj 2010

CS

Kan kun tilslutte mig ovenstående

Anmeld

20. maj 2010

Diana...

Jamen først og fremmest for barnet skyld og har barnet ikke ret til at vide hvem faren er? men skal være 2 om at lave et barn. 

For det andet er der slet ikke noget valg hvis møder ikke ved hvem der er vil kommunen gør ALT for at finde fadren så der sådan set ikke noget valg. 

Og tror nu ikke der er nogen der tænker mere på pengene end barnets behov. Og her har faktisk været et par stykker her inde som var lige glad med om faderen stod på eller ikke, men det skal de sådan er reglerne. 

KH Diana

Anmeld

20. maj 2010

N&J

Anonym skriver:

Hej

Jeg har tænkt over noget, hvorfor vil alle(undskyld jeg sætter i bås) kvinder gerne have fyres til at anerkende sig faderskabet, hvis faren ikke er interesseret i at have noget med barnet at gøre? Er det for pengenes skyld eller hvordan?

Og er der egentligt nogle af jer kvinder, som ikke vil have en faderskabssag, hvor faren gerne ville?

Jeg er bare nysgerrig

Er det ikke en smule naivt spurgt???

Det er lovpligtig og hvis man ikke gør det er det social bedrageri og at begå meded (kan ikke huske hvordan det staves), men hvis du er nysgerrig kan du jo læse serviceloven inde på retsinfo.dk 

Anmeld

20. maj 2010

Daisy

Jeg kender en der ikke ville opgive barnets far, fordi hun havde fået det med en gift mand. Hun kom dæleme i mange problemer med kommunen, de truede endog med fængelsstraf, og det endte med at hun blev nødt til at oplyse navnet.

Så som sagt, det er nu ikke så meget om 'ønske'. Dessuden at selv om en mand ikke er interreseret i barnet, har han været med til at lave det, med vilje eller ej.

Se på:  http://familieadvokaten.dk/emner/313.html

Anmeld

20. maj 2010

qp

Man MÅ simpelthen ikke undlade, at fortælle hvem faderen er - sådan er det... !! Og i mit tilfælde tror jeg, at hvis jeg havde undladt så havde faderen selv sat noget i gang. Systemet er jo ikke som tidligere hvis man "bare" kunne skrive "fader ukendt".

Anmeld

20. maj 2010

Anonym trådstarter

Jeg har en veninde, som simpelthen ikke ved hvem faren er, da det var en hun havde med hjem fra byen og sneg sig ud om natten eller morgen. Hun har da ingen far på papir stående ?

Der er jo også mange kvinder som vælger at få barnet, da det er deres ret, også selvom manden ikke har lyst og så bliver han bundet til barnet de næsten 18 år.

Min brors ven havde et one night stand, med en han havde mødt over nettet og kondomet var så åbentbart lidt utæt. Men moren krævede børnebidrag fra ham, selvom han fra starten af ikke havde lyst til at få et barn i så tidlig en alder.

Men hvad så hvis man ved at den mand som er faren, ikke vil være far. Men man møder en anden eller har en anden som gerne vil være faren for barnet(her snakker vi om en mulig kæreste,ex mand/mand, ikke en tilfældig fyr). ? Så er man jo stadig presset til at opgive den rigtige fars navn, som jo får en masse rettigheder, når han bliver anerkendt som far. og den anden, ville ikke kunne skrive sig som far, med mindre han adoptere, som han skal have tilladelse til at faren.

Anmeld

20. maj 2010

Corn

Anonym skriver:

Jeg har en veninde, som simpelthen ikke ved hvem faren er, da det var en hun havde med hjem fra byen og sneg sig ud om natten eller morgen. Hun har da ingen far på papir stående ?

Der er jo også mange kvinder som vælger at få barnet, da det er deres ret, også selvom manden ikke har lyst og så bliver han bundet til barnet de næsten 18 år.

Min brors ven havde et one night stand, med en han havde mødt over nettet og kondomet var så åbentbart lidt utæt. Men moren krævede børnebidrag fra ham, selvom han fra starten af ikke havde lyst til at få et barn i så tidlig en alder.

Men hvad så hvis man ved at den mand som er faren, ikke vil være far. Men man møder en anden eller har en anden som gerne vil være faren for barnet(her snakker vi om en mulig kæreste,ex mand/mand, ikke en tilfældig fyr). ? Så er man jo stadig presset til at opgive den rigtige fars navn, som jo får en masse rettigheder, når han bliver anerkendt som far. og den anden, ville ikke kunne skrive sig som far, med mindre han adoptere, som han skal have tilladelse til at faren.

Afholdenhed virker helt klart, hvis man ikke ønsker at blive far...

Anmeld

20. maj 2010

Anonym trådstarter

Macaab skriver:

Afholdenhed virker helt klart, hvis man ikke ønsker at blive far...

hihi ja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.