Træt af fordomme og formodninger!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2010

vingummibamse

Chritinap skriver:

Jeg er ikke enlig, men forstår faktis godt det du skriver.
Men hold op hvor må jeg erkende at der er MANGE enlige mødre jeg har fordomme over for, og det tror jeg der er mange der har.
Du tyder jo bestemt ikke som en af dem
Men det samme er der jo med unge mødre, ældre mødre, bøsser osv - og sådan vil det bare altid være. Desværre, for det kunne da være dejligt uden alle de fordomme.

ja nu blir jeg så nysgerrig... hva er det så for nogle fordomme du har over for enlige mødre... ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2010

vingummibamse

N&J skriver:

Jeg tror aldrig min datters far kommer til at være i hendes liv, men hvor syntes jeg det er dejligt at høre at der er nogle børn derude der får glæde af deres fædre.. 

Noah´s far to sig desværre også først sammen da Noah var næsten 1 år gammel... et ½ år efter vores faderskabsag (for ja det troede han heller ikke på)

men tror i mange tilfælde hvor man har været den faderskabs sag igennem skal man gi dem lov til lige et bearbejde det hele..

jeg kontaktede overhovede ikke hans far det var ham der kontaktede mig... og skrev at han altså meget gerne ville se ham hvis han måtte...

så tror i nogle tilfælde det drejer sig om at de skal æde deres stolthed.. og sluge nogle af de der ting som de har fået sagt men som de enlig i sidste ende ikke har ment...

håber på det bedste for jer og håber for din datters skyld at hendes far vælger at være en del af hendes liv..

Hilsen Sabine

Anmeld

20. maj 2010

betski

Åh jeg kender din frustration... min største frustration er myten om at alle enlige mødre får tilskud i hoved og r*v. Og tro mig jeg bliver ofte konfronteret med at jeg da må have penge nok. Ark kan rykke hovedet af dem, for jeg får nemlig ingen tilskud som enlig mor, da jeg har for stor indkomst. Det betyder i realiteten at jeg næsten har et ligeså "stort" rådighedsbeløb nu, som da jeg kortvarigt var arbejdsløs, da jeg jo på det tidspunkt både kunne få boligstøtte og fripladstilskud. Kan brække mig af folks uvidenhed. Jaja så kom der også lidt galde fra mig  

Anmeld

20. maj 2010

lion

Jeg vil gerne indrømme jeg har mine fordomme, men det er måske mere om personen end det er de er enlig.

Min kæreste og jeg har ikk de vildeste penge, men jeg har tit fået af vide også af familie, at jeg ville få flere peneg af at vi ikk boede sammen. Men hvorfor snyde min kæreste eller systemet.

Jeg kender også nogle enlige mødre der snyder systemet, men jeg tror det er dem peronligt der er sådan og ikk det at de er enlige.

Jeg kender en som blev gravid med sin kæreste og de boede ikk sammen der, og havde hun mistet penge fra kommunen på han flyttede ind, så havde han ikk gjort det, selvom de stadigvæk er kærester.

Anmeld

20. maj 2010

Kløver

N&J skriver:

Jeg tror de fleste af os gerne havde set at det var med den mand vi skulle leve sammen med resten af vores liv, men faktum er at vi alle har stået og været pludselige gravide, og når man først mærker det der sker med ens krop og får den bevidsthed om at et lille barn lever inde i en, så (i hvert fald for mig) bliver valget pludselig noget helt andet end i teorien.. 

ja uanset om det er fordi det var et uheld, eller man bevidt vælger at være enlig mor, via donorsæd, synes jeg da ikke man skal snydes for oplevelsen.

jeg kan da sagtens forstå man vælger barnet, frem for abort. Synes jo også det bør være op til den enkelte selv, der vælger opgaven, frem for at smide med fordomme til højre og venstre, men sådan er det generelt, fordomme kan virkelig såre.

kender det jo selv bare i andre sammenhænge, feks, fokuser på andet istedet for graviditet, jeg fandt først ud af det da ejg var 3 mdr henne: ja men det er også næsten 30 år siden, hvor man ikke ahvde de samme muligheder!! Det er så nemt at være bagklog, for dømmende osv, istedet for at se det positive.

Heldigvis tror jeg, det med tiden bliver mere og mere normalt at være enlig mor, og dermed mere acceptabelt, håber du ved hvad jeg mener.

Men igen er der jo også fordele og ulemper ved både det at være enlig og det at være to om opgaven. Uanset hvad, giver børnene jo en masse glæder, og langt mere glæde end bøvl

tror også det er vigtigt man prøver at sætte sig ind i en andens situation, inden man smider om sig med fordomme

Anmeld

20. maj 2010

Kløver

duddi. skriver:

Åh jeg kender din frustration... min største frustration er myten om at alle enlige mødre får tilskud i hoved og r*v. Og tro mig jeg bliver ofte konfronteret med at jeg da må have penge nok. Ark kan rykke hovedet af dem, for jeg får nemlig ingen tilskud som enlig mor, da jeg har for stor indkomst. Det betyder i realiteten at jeg næsten har et ligeså "stort" rådighedsbeløb nu, som da jeg kortvarigt var arbejdsløs, da jeg jo på det tidspunkt både kunne få boligstøtte og fripladstilskud. Kan brække mig af folks uvidenhed. Jaja så kom der også lidt galde fra mig  

jeg ved ikke hvordan det er, men synes da det er ok, man får lidt mere som enlig end når man er to til at dele udgiften. Men tror ikke man bliver rig af at være enlig mor, tværtimod er man jo alene om huslejen, tøj, mad osv

ja der vil være enkelte der snyder, men er der jo indenfor alt, der vil jo altid være et par rådne æbler på træet, men det er jo ikke ensbetydende med resten af æblerne ikke kan være gode Fordomme må være noget fanden har skabt

Anmeld

20. maj 2010

betski

Maja84 skriver:

jeg ved ikke hvordan det er, men synes da det er ok, man får lidt mere som enlig end når man er to til at dele udgiften. Men tror ikke man bliver rig af at være enlig mor, tværtimod er man jo alene om huslejen, tøj, mad osv

ja der vil være enkelte der snyder, men er der jo indenfor alt, der vil jo altid være et par rådne æbler på træet, men det er jo ikke ensbetydende med resten af æblerne ikke kan være gode Fordomme må være noget fanden har skabt

Ja fordomme er ikke altid så rare. Bliver bare så trist over, at mange tror jeg har mange penge når sagen jo rent faktisk er en anden og jeg kæmper for at have råd til dagen og vejen. Så gør det ondt at få sådanne bemærkninger med på sin vej.

Anmeld

20. maj 2010

Kløver

duddi. skriver:

Ja fordomme er ikke altid så rare. Bliver bare så trist over, at mange tror jeg har mange penge når sagen jo rent faktisk er en anden og jeg kæmper for at have råd til dagen og vejen. Så gør det ondt at få sådanne bemærkninger med på sin vej.

kan ejg sagtens forstå, det kan jo godt være man måske får mere end par, men folk glemmer jo også man er ene om de ekstra udgifter, og det er ikke billigt at have børn.

Et sted kan man jo bare tænke, tja de ved ik bedre, og have lidt ondt af dem, at de msåke ikke kan formå at se længere, det lærte jeg ihvertfald dengang jeg var syg, hvor jeg i den sammenhæng, mødte enormt mange fordomme, og stadig gør det. folk ser jo ikke altid det hele. Man kan jo bare håbe at folk kan ændre det med tiden, for ja det sårer enormt meget, når folk bare tror tingene er noget, som det ikke er. Synes næsten det er endnu værre når de også lægger ordene i munden på en, som: det er da ikke så slemt, er det vel? ehm hva svarer man lige til det

Selvfølgelig handler noget om prioritering, men når man i forvejenvender hver en femøre, er slagene ekstra hårde, der skal da også være plads til fornøjelse og hygge, og lidt luft i økonomien, selvom man er enlig, uanset om det er valgt eller ej.

Men nogle gange ville man ønske folk kunne prøve deres egne fordomme bare en dags tid eller to, så de kunne finde ud af, hvordan det er

Anmeld

20. maj 2010

N&J

Maja84 skriver:

ja uanset om det er fordi det var et uheld, eller man bevidt vælger at være enlig mor, via donorsæd, synes jeg da ikke man skal snydes for oplevelsen.

jeg kan da sagtens forstå man vælger barnet, frem for abort. Synes jo også det bør være op til den enkelte selv, der vælger opgaven, frem for at smide med fordomme til højre og venstre, men sådan er det generelt, fordomme kan virkelig såre.

kender det jo selv bare i andre sammenhænge, feks, fokuser på andet istedet for graviditet, jeg fandt først ud af det da ejg var 3 mdr henne: ja men det er også næsten 30 år siden, hvor man ikke ahvde de samme muligheder!! Det er så nemt at være bagklog, for dømmende osv, istedet for at se det positive.

Heldigvis tror jeg, det med tiden bliver mere og mere normalt at være enlig mor, og dermed mere acceptabelt, håber du ved hvad jeg mener.

Men igen er der jo også fordele og ulemper ved både det at være enlig og det at være to om opgaven. Uanset hvad, giver børnene jo en masse glæder, og langt mere glæde end bøvl

tror også det er vigtigt man prøver at sætte sig ind i en andens situation, inden man smider om sig med fordomme

Jeg er helt med.. 

Anmeld

20. maj 2010

N&J

lion skriver:

Jeg vil gerne indrømme jeg har mine fordomme, men det er måske mere om personen end det er de er enlig.

Min kæreste og jeg har ikk de vildeste penge, men jeg har tit fået af vide også af familie, at jeg ville få flere peneg af at vi ikk boede sammen. Men hvorfor snyde min kæreste eller systemet.

Jeg kender også nogle enlige mødre der snyder systemet, men jeg tror det er dem peronligt der er sådan og ikk det at de er enlige.

Jeg kender en som blev gravid med sin kæreste og de boede ikk sammen der, og havde hun mistet penge fra kommunen på han flyttede ind, så havde han ikk gjort det, selvom de stadigvæk er kærester.

de er jo så i realiteten heller ikke enlige, (men snydere) men hvis det er en familie hvor begge forældre arbejder, så ville den arbejdende enlige ikke kunne få mere end den familie, da de ekstra tilskud hænger sammen med ens indkomst. Men er de to familier på overførselsindkomster, hvoraf den ene er enlig har det da sikkert en betydning.

Men det jeg får ekstra som ikke afhænger af min indkomst er børnepengene fra far og en af de ekstra ordinært bidrag mener jeg det hedder, og det er hvad 1400 ekstra i mdr. og ja forsørger SU (som er det samme som en normal SU, så får reelt dobbelt SU, men det er altså kun 8400 udbetalt i mdr. tilsammen, så det er mindre end hvad end normalt indkomst ville være og mindre end jeg kunne få på bistand) til gengæld får jeg tilskud til dagplejen (som alle kan få har de en lav indkomst), ekstra bidrag (som også gives til familier med lav indkomst), børnepenge som alle jo får.. 

Jeg har vel godt og vel 10.000 om mdr. til alt, og det løber rundt, men så heller ikke mere.. Jeg satser på at en alm. familie får godt 5000 ekstra så det burde vel også kunne løbe rundt.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.