Guldkorn under fødslen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juni 2010

Hvem?

KatrineR skriver:

hehe..

Det har nu heldigvis rettet sig og han er jo verdens kønneste dreng :O)

Tænk at man kan sige sådan noget om ens eget barn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2010

MoarTNoah

SanneBoe skriver:

Det har nu heldigvis rettet sig og han er jo verdens kønneste dreng :O)

Tænk at man kan sige sådan noget om ens eget barn

alt man siger under fødslen kan ikke bruges videre hen..

Brian sagde at jeg ævlede løs om alt muligt, men det kan jeg ikke huske, så jeg har slet ikke sagt noget.. basta

Anmeld

19. juni 2010

N&J

SanneBoe skriver:

Min søn blev taget ved AKS og jeg vågnede desværre først mange timer senere efrer hans fødsel, jeg husker det ikke, men min mand fortæller at det første jeg sagde da jeg så vores søn var: "Han er sgu da bælgøjet! :O)

Lidt bedukket var jeg vist

Hehe.. det er mange børn jo.. tror han vil syntes det er morsomt når han bliver stor engang.. ;O)

Anmeld

19. juni 2010

N&J

charlottekri skriver:

Da vi skulle have vores datter, var det ved pks, og jeg fik at vide af flere oppe på fødegangen, at de ikke havde set så rolig en patient før... jeg har det med at tage det meget roligt i sådanne situationer og der er ikke meget der kan hyle mig ud af den...

jeg havde faktisk så meget overskud at jeg begyndte at tale fransk med min narkoselæge, der kom fra Frankrig, mens jeg fik lagt min blokade, selvom jeg ikke havde talt sproget i over 3 år... lidt mærkeligt, når jeg tænker tilbage

og så fik jeg et mindre chok da vores datter blev løftet op så jeg kunne se hende; hendes kønsorganer var så hævede at jeg troede at vi havde fået en dreng... (vi havde fået at vide ved flere scanninger at det var en pige)

Hold da op.. det er noget af en bedrift.. 

Anmeld

19. juni 2010

charlottekri

N&J skriver:

Hold da op.. det er noget af en bedrift.. 

tak skal du have  

Anmeld

19. juni 2010

Daisy

Hehe griner

Jeg har en: Jeg er blondine og min mand har sort hår, men hans familie er meget rødhåret. Så her hjemme var det lidt gætteri hvad hårfarve barnet fik. Det hele ender så med en AKS og jeg får ikke rigtigt set barnet, men det eneste jeg siger er: Har han rødt hår, har han rødt hår?? Tror jeg spørger flere gange indtil lægen der står og syr mig siger: Hvad er der galt med rødt hår? I det han siger det kan jeg godt ane rødt hår under 'badehuen' Forsikrer ham at det er skam intet galt med det, men at der har været et lille væddemål omkring hårfarven

Anmeld

20. juni 2010

Rikke Houmøller Thaarup

Da jeg lå i fødsel med mit 3. barn (min mands første barn) lå jeg i badekaret og var trukket helt ind i mig selv for at koncentrere mig om at håndetere veerne. Under veerne fik jeg stønnet noget, da de rev godt..
Min mand sidder ved kanten af badekaret og siger forsigtigt og med et skævt smil "De lyder har jeg vist hørt før..." (underforstået under sex)
Der kom et forsigtig fnis fra jordemoren og jeg måtte et øjeblik ud af min trance og sagde vist noget med "ej, skat altså.... " og fniste med.. Hvorefter en ve kom og jeg måtte endnu engang koncentrere mig om smerterne

Da jeg skal have mit 1. barn er han ved at blive født med sejrskåbe på.. Min jordemor vælger at prikke hul på hinden. Men det skulle hun vist aldrig have gjort. For både hende og den studerende måtte efter at være badet i en skylle af fostervand, ud og skifte kitler... Og jeg kunne ikke lade være med at grine.. og bare sige UPS!

Da jeg fødte mit 2. barn gik det så nemt at jeg selv gik op til barselsgangen fra fødestuen på Hvidovre efter fødslen. Min mand gik med datteren i krybben. Vi mødte en af de ansatte fra fødegangen som spurgte til hvordan det var gået... Og så spurgte hun "Hvor er moderen..?" Hvortil min mand måtte svare "ja, hun står lige ved siden af mig".. Meget pinligt for den ansatte. Fordi jeg var gået selv havde hun ikke regnet med at jeg var moderen...

Anmeld

2. november 2010

Risen

Hihi har en , men det var kæresten der sagde det.. 

Vi havde snakket om at vi kunne få et barn med rødt hår fordi Rasmus skæg godt kan være lidt rødligt når det vokser ud. 

Nå men i slutningen af fødslen siger JM så: Hold ud Maria jeg kan se masser af sort hår nu. Så går Rasmus op til mig og nærmest hvisker, Pyhha så er hun ikke rødhåret hva skat .. Hihi

Ellers husker jeg kun at min mor sagde da jeg pressede: Ej, Rasmus det er da godt nok nogle sjove lyde, dem har du nok ikke hørt før.. 

Anmeld

2. november 2010

B&J

Jeg har kun en sør for at tage folk i hænderne og ikke i skjorten..

kom til af tage en sygeplejske i skjorten fordi hun ville holde mig i hånden og der fik jeg en ve så tog bare fat og flåede hendes skjorte op hihihihih

Anmeld

2. november 2010

mariamiss6

Da jeg skulle have nummer 2 havde jeg gået alene rundt her hjemme, i måske 20 minutter tror jeg, fordi kæresten var i dagpleje med den store....

Da han kommer hjem, er jeg lige stået ud af badet og vader rundt for at gå en ve af mig... Lige efter den ve er "overstået" (har de vildeste mellem-veer smerter) gik vandet, og jeg blev bare eddikesur, mens kæresten bukker sig, kigger mellem mine ben (jeg står op) og siger "nåh der gik vandet også" - grrr som om jeg ikke var klar over det spadser...

Nåh men efter samtale med fødegangen er der jo ikke andet for end at tage afsted for at føde...

Jeg skal jo have tøj på, men jeg kan vitterligt ingen ting selv, kan kun lige gå frem og tilbage og rundt om mig selv, så kærestem må give mig tøj på.....

Jeg får bukser på, og en T-shirt, mens jeg får T-shirten på kan jeg mærke en ve under opsejling, og det går stærkt... Jeg siger ikke noget, og kæreste går igang med at give mig strømper på, og mens han sidder dernede på gulvet, og jeg på brudekisten, rækker jeg bare armene ud i luften og giver mig til at råbe " OP OP OP OP OP"

heldigvis fattede han det, slap mine fødder, og hev mig op at stå hehehe...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.