Hvornår er man for gammel ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2010

Honningblomst

MariaJ skriver:

Det er jo heller ikke så mærkeligt at der er forskel alt efter om man allerede har været det hele igennem, mens man var yngre. Det med at have små børn er vel en livsfase, som mange gerne vil opleve, men som man ikke nødvendigvis vil strække over årtier. Det kan jeg sagtens leve mig ind i. 

Maria

Lige præcis...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2010

Kløver

Patrick07 skriver:

Min og min kæreste lå i går inden vi gik i seng og snakkede om hvornår man egentlig er "for gammel" til at få flere børn/barn....

Vi nåede egentlig ikke frem til noget, men kunne da egentlig godt tænke mig at høre hvornår i mener man begynder at blive "for gammel" til at få flere børn/barn

- Kristina

tja for mig håber jeg snart vi får nr 1 da jeg er 25 og min kæreste 31,  men synes det er ok manden er lidt ældre, synes også det er ok man er i 30érne når man får nr 2-3-4 osv men synes ikke man skal over 40 ihvertfald ikke over starten af 40èrne, men er nok fordi jeg tænker 20 år frem og så synes jeg pludselig man er gammel

i min familie er vi unge når man får børn, så har været svært, at der gik så lang tid inden vi kunne gå iagng med projekt baby( kom en del i vejen for mig) så håber snart der sker noget, da jeg synes det er rarest man ikke er alt for gammel.

men tror det afhænger meget af hver enkelt person

Anmeld

20. april 2010

Maise

hmm jeg er 30 og har lige fået nummer 1. Ville gerne have haft et barn noget før, men det ville min pco ikke. Regner da med at skulle have 1 til 2 mere. Gennemsnittet for for dem der føder 1 gang i dk er 29, så det er vist normalen. Jeg mener at det vigtigtste er at man kan give sit barn et godt stabilt liv. Så skid da hul i alderen. Bare min holdning.

Anmeld

20. april 2010

Kloster

Patrick07 skriver:

Min og min kæreste lå i går inden vi gik i seng og snakkede om hvornår man egentlig er "for gammel" til at få flere børn/barn....

Vi nåede egentlig ikke frem til noget, men kunne da egentlig godt tænke mig at høre hvornår i mener man begynder at blive "for gammel" til at få flere børn/barn

- Kristina

Hej.

Svært spørgsmål... Det er jo virkelig forskelligt fra person til person. Men det hele ville nemmere, hvis bare folk accepterede hinandens forskelligheder og så lyst på de valg, folk nu engang har taget

Men for MIG, ja så er jeg ved at være for gammel. Ikke i alder (er 33 år), men i sindet til at starte forfra igen igen igen...

Har Rasmus fra 97', Nicolaj fra 99' og Mads fra 04'. Jeg orker virkelig ikke at skulle starte forfra igen. Det ville være 3. gang jeg gjorde det så. Og det har jeg ikke DEN energi til, som det kræver.

Men hvis min mand kom og sagde, om ikke vi skulle have en mere, ville jeg nok havde svært ved at sige nej. Men jeg drømmer bestemt ikke om flere nu. Det skulle vi have haft for 3 år siden, hvis det var.

Nu lever vi et helt andet liv, end vi gjorde, da vi havde helt små børn. Vi er ved at mærke "friheden" og DEN er sgu dejlig at mærke...

VH Kloster

Anmeld

20. april 2010

Pige2009

Jeg tænker lidt lige som Ansemusen, at det er et meget subjektivt spørgsmål. Nogle kvinder er ikke parate før de er midt i 30'erne, mens andre er parate allerede, når de er først i 20'erne.

Noget andet der falder mig ind er også, at der vel er forskel på mænd og kvinder? Eller? Mænd er ofte ældre end kvinder, når de får børn.

Min holdning er som så mange andre, at man er for gammel, når kroppen selv siger fra, og min personlige grænse vil nok gå ved 35 år.

Jeg var 28, da jeg fik Laura og hendes far var 41... Som kvinde ville jeg synes, at jeg var for gammel til at få børn som 41-årig, men jeg synes derimod ikke det er for gammelt som mand

K.h. Linda

Anmeld

21. april 2010

Ranarupta

dorthemus skriver:

Ja den situation, som du beskriver, kan ikke være sjov at stå i

For mig er det en lille sorg at jeg ikke kan give min datter en far. Jeg ville helst have været i et stabilt parforhold, men sådan blev det desværre ikke. Håber ham den rigtige kommer på et tidspunkt

Jeg vil bare lige sige, at den lille sorg, du bærer, er forståelig. 
MEN jeg har en klar opfattelse af, at du rummer så enormt meget kærlighed til din lille Runa og det er absolut det vigtigste!! 

Og så er jeg - ligesom de andre - sikker på, at the one nok skal komme!

Anmeld

21. april 2010

june1987

hejsa.

jeg valgte at få mine piger meget ung i en alder af 19 år og er 22 og har to.. jeg har det fint med de to. men i det jeg er så ung har vi snakket om 6-7 år inden vi begynder hvis vi overhovedet har lyst til flere børn

men jeg kan ikke sige hvornår man er for gammel...

men for mit eget vil jeg gerne være slut inden jeg er 35

Anmeld

21. april 2010

dorthemus

Ranarupta skriver:

Jeg vil bare lige sige, at den lille sorg, du bærer, er forståelig. 
MEN jeg har en klar opfattelse af, at du rummer så enormt meget kærlighed til din lille Runa og det er absolut det vigtigste!! 

Og så er jeg - ligesom de andre - sikker på, at the one nok skal komme!

Tusind tak, Karina  Lige nu savner jeg ikke en mand, for jeg er så meget i den her graviditet og glæder mig til fødslen at der ikke er plads til andet. Men på et tidspunkt vil jeg godt lukke en mand ind i mit liv og det skal selvfølgelig være én der også er indstillet på at elske mit barn.

Anmeld

21. april 2010

MariaJ

Baagøe skriver:

Jeg tænker lidt lige som Ansemusen, at det er et meget subjektivt spørgsmål. Nogle kvinder er ikke parate før de er midt i 30'erne, mens andre er parate allerede, når de er først i 20'erne.

Noget andet der falder mig ind er også, at der vel er forskel på mænd og kvinder? Eller? Mænd er ofte ældre end kvinder, når de får børn.

Min holdning er som så mange andre, at man er for gammel, når kroppen selv siger fra, og min personlige grænse vil nok gå ved 35 år.

Jeg var 28, da jeg fik Laura og hendes far var 41... Som kvinde ville jeg synes, at jeg var for gammel til at få børn som 41-årig, men jeg synes derimod ikke det er for gammelt som mand

K.h. Linda

Det er sjovt at se at der er mange herinde, hvor faderen er en del år ældre end dem selv. Dem der argumenterer for at man skylder sine børn at være så ung som muligt, for selv at holde sig frisk med sine børn, give dem unge bedsteforældre osv må vel mene at det også gælder barnets far, eller?

Maria

Anmeld

21. april 2010

dorthemus

MariaJ skriver:

Det er sjovt at se at der er mange herinde, hvor faderen er en del år ældre end dem selv. Dem der argumenterer for at man skylder sine børn at være så ung som muligt, for selv at holde sig frisk med sine børn, give dem unge bedsteforældre osv må vel mene at det også gælder barnets far, eller?

Maria

Ha ha jeg har tænkt det samme   Men der åbenbart forskel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.