Cecilia84 skriver:
Jeg tror i bund og grund det vigtigste i denne situation er, at barnet til den tid VED at du VIL det. At du gerne VIL være en del af hans/hendes liv uanset hvordan de praktiske ting bliver.. Jeg står i den uheldige situation at min søns far virkelig ikke VIL være en del af hans liv. Han ser ham som en sten i skoen og det er da hårdt at have i baghovet... Men så klarer vi os uden ham 
Dit barn er heldig med at have en far der i det mindste PRØVER og overvejer hvad der er bedst for alle parter - især barnet! 
Hej Cecilia.
Det klart, jeg ønsker ihvertfald ikke at være en sten i skoen.
Jeg forstår godt at du i din situation siger "så må vi bare klare os uden ham".
Det sagde min ex også for lang tiden siden "jeg skal nok klare mig", ja ingen tvivl om at hun nok skal klare sig. Men i den her situation syntes jeg godt nok det mærkeligt at sige hun nok skal klare sig, der jo ingen, eller jeg ønsker ihvertfald ikke at hun skulle klare sig alene, det jo noget hun selv vælger, så hvorfor fortælle mig om at hun nok skal klare sig - ja det bliver hun jo ligesom nød til, når hun vælger denne løsning.
Ja måske mit barn er heldig set ud fra det, men set fra et drømmebillede syntes jeg slet ikke barnet er så heldigt som mange andre er. Men der er selvffølgelig en grund til at billedet bliver omtalt som drømmebillede.
Anmeld