Loggidut skriver:
Hejsa med dig, og velkommen til siden, fedt du fandt herind.
Lige netop din problemstilling kunne jeg godt tænke mig at Surprisebaby svarede på, netop fordi i faktisk står i lignende situationer, bare fra hver sin side.
Som udgangspunkt er man to om at lave en baby, og bør derfor i grunden være to om at beslutte situationen. Den mulighed har du så ikke, kan jeg forstå, og så kan man vælge to ting...man kan vælge at tage det der kommer, eller man kan vælge fra.
Det lyder utroligt nemt, men det er det ikke, det er bare for lige at få ridset de grundlæggende muligheder op, ellers kan man så nemt drukne i en problemstilling.
Jeg kunne godt fortælle dig hvad mit valg ville være, men det vil jeg ikke, da jeg egentlig ikke vil farve dit valg.
Men en ting vil jeg da godt afsløre...det kan godt være moderen til barnet er tumpet...men det bør og skal ikke gå ud over dit kommende barn.
Jeg mener faktisk i bund og grund at begge forældre bør have indflydelse på om hvorvidt man skal have barnet eller ej...det er faktisk lidt sent man først tager stilling til det når barnet er født.
Efter min mening bør der allerede ligge en underskrift, eller et sammentygge fra begge forældre inden man overskred abortgrænsen.
måske lidt firkantet, men jeg tror faktisk det vil stoppe en del af de aborter der bliver fortaget. På den måde blev man tvunget ud i at tage stilling inden man fik barnet, og dermed har manden også sagt god for hans plads i det spil.
Jeg ved godt det aldrig ville kunne praktiseres, og ved godt der kommer en masse, og hvad så med dit og dat...
men tanken var jo skøn, at begge forældre sagde ja til det lille liv, de sætter gang i.
nå hvor om alting er...så ryger jeg næsten uden for emnet.
men det korte af det lange er...
ja jeg mener både mor og far bør have en mening!
Hej, tak for dit svar.
Jeg har som sådan aldrig ønsket at fravælge barnet, det var faktisk først da hun fravalgte mig. Havde vi været sammen om barnet idag også, havde jeg været overlykkelig, sådan er det dog desværre ikke.
Er delvist enig i dit synspunkt om at tage stilling, men netop her har jeg jo for lang tid siden taget stilling om at ville være der. Men når jeg så bliver valgt fra, og så lige pludseligt måske, måske ikke ønskes at være en del af det igen, er det sgu svært at sige for måske ønsker hun ikke det igen om en måned eller to når barnet kommer til verden.