Milla-Victoria's mor skriver:
Hejsa
Nu vil jeg ikke læse alle indlæg igennem, for så kommer jeg da godt nok aldrig i seng 
Men hold da op en smørre du må igennem!!
Jeg er måske ikke den aller bedste til at give råd, da jeg rent faktisk selv står i den modsatte grøft, og så alligevel ikke.
Jeg valgte at få min datter, på trods af faderens klare negative følelser omkring det!!
I dit tilfælde drejer det sig jo om at du egentligt gerne vil være far for barnet, men ikke kan få lov, på den måde du gerne vil det!!? (Har jeg forstået det ret???)
Først og fremmest viser det at du skriver herinde, jo at du følelses mæssigt gerne vil det her barn!! Og det at du har tænkt over ting som "ville det mon være bedst for barnet at "nøjes" med en far, på trods af at han ikke er den biologiske" viser jo igen bare at du tænker på barnets bedste (flere af den slags tak 

Men når det så er sagt, så synes jeg virkeligt du skal tænke dig om før du tager beslutningen om, om du vil være i barnets liv eller ej!!!
Din ex, har jo ikke en kæreste (sådan som jeg har læst det), og det er ikke sikkert at hun får det foreløbig!! og så vil barnet stadig mangle en far...
Min datter har desværre ingen kontakt til sin far eller hans familie. Alligevel begyndt hun i en alder af 1½ år at spørge konstant efter sin far, kalde mig for far. Nu er hun nået til det stadie at hun peger på alle mænd på gaden, i busser osv. og siger "FAR".
Det er sgu godt nok svært at føle at man ikke kan give det barnet har brug for. Jeg elsker min datter, og hvis jeg skulle tage valget igen, ville jeg klart gøre det samme igen.
Men det er svært at se på at barnet mangler noget i hendes korte liv!!
Jeg synes du skal tænke dig godt om, og hvis du beslutter dig for at være i hans liv, synes jeg klart du KRAFTIGT skal overveje at tage med til fødslen!!! Det er noget du kun oplever en gang!! Og det er den mest fantastiske og vildeste oplevelse 
Så synes jeg du skal overveje om du vil være der og opleve alle de fantastiske ting der er ved at få et barn. På fuld tid eller ej, så er det kæmpe stort at være forældre!!
Eller om du vil overraskes om 14 år når barnet banker på og siger "Hej far"!??
I den her sag synes jeg bestemt ikke moderen tænker sig om!! Du står med åbne arme og gerne vil være en del af det!! Synes man skal til sidesætte sig selv og tænke på barnet!!!
Men på den anden måde er hendes invitation til fødslen, jo en håndsudrækning fra hendes side!!
Jeg håber inderligt du finder den rette løsning for dig, og for jer alle 3!!
Jeg håber heller ikke at mit indlæg er forvirrende eller stødende.... Jeg er en smule træt, så jjeg orker ikke at gennemlæse begge indlæg igen 
Knus Pernille 
Hej Pernille
Nej, det efterhånden blevet en lang samtale herinde, så det ved at være lidt uoverskuteligt med alle de indlæg. Men det nu kun rart med mange forskellige meninger og synspunkter.
Måske er du ikke, måske er du netop den rigtige
Men det nu kun dejligt med et synspunkt fra "den anden side", som du jo mere eller mindre står på/i.
"I dit tilfælde drejer det sig jo om at du egentligt gerne vil være far for barnet, men ikke kan få lov, på den måde du gerne vil det!!? (Har jeg forstået det ret???)"
Ja, det er fuldstændigt korrekt forstået. Og ja, følelsesmæssigt vil jeg helt vildt gerne have det barn. Det bare svært at drømmen om sit første barn skal blive til et mareridt.
Det du siger med at hun kalder "alle" for far, forstår jeg godt er svært for dig. For selvfølgelig vil du gøre og give det bedste til dit barn, nogen ting er så bare ikke mulige at gøre. Det virker det ikke til i det eksempel.
Af princip, syntes jeg allerede der at det i teorien er forkert at få det barn, men omvendt forstår jeg sgu godt du beholder det.
Du siger at fødslen kun er noget man opnår en gang, ja det er det måske. Men måske har jeg om 1-2-3-4-5 år fundet en anden hvor vi sammen vil have børn. Og her ville jeg langt hellere at min drøm og oplevelse med at se et barn komme til verden går i opfyldelse, istedet for det skal være under disse omstændigheder. Men okay, det er nu engang som det er, det kan jeg ikke ændre ved. Men et valg om hvad der er det bedste for alle parter, eller ihvertfald for barnet skal træffes, og så må jeg/vi få det bedste ud af situationen.
Som du siger det er den fatakstiske og vildeste oplevelse - lige præcis derfor så jeg gerne det var under klart bedre forhold en som tilfældet er.
"Synes man skal til sidesætte sig selv og tænke på barnet!!!", kunne ikke være mere enig!
Dit indlæg var bestemt ikke stødende. Måske en smule forvirrende, men det nok fordi jeg DELVIST mener at du ikke sidesatte dig selv, da du valgte at få et barn "uden far". Men sådan er der så meget og liver går jo videre alligevel.
Jeg håber også inderligt at finde den optimale løsning. Der er ingen tvivl om hvilken løsning jeg helst selv så. Men når det nu med stor sikkerhed ikke kan blive den, så må det jo blive en anden 
Det bedste til dig og tid barn!