Tak for det indlæg.
Det er meget opløftende! Det virker efterhånden til at det "rigtige" er at kæmpe for samvær med barnet.
Jeg er dog stadig i tvivl om det er det bedste for barnet. Selvfølgelig har barnet krav på at kende sin far. Men altså puha det svært.
Sikke et indlæg, en tråd og en fyr du er. Gid der var flere 24-årige som dig. I mine øjne, virker du som en god fyr, der er realistisk og med størst ønske om at være uselvisk og have barnets bedste som 1. prioritet. Allerede det gør dig til en far i mit hoved.
Et barn har brug for at afspejle sig i andre, og en far er ikke til at undvære - barnet kan jo genkende sig selv i dig. Uden dig, vil h*n med stor sandsynlighed føle der mangler noget i hans / hendes liv.
Uanset hvem der komme ind i din eks-kærestes liv, så vil du være den bedste i hele verden, for du er barnets far..
Jeg sidder og kan ikke lade være med at tænke på adoptivbørn - de har tilbragt et liv i en fantastisk familie, men alligevel vælger mange at finde deres biologiske forældre, fordi de mangler en del af dem selv.
Nu kender jeg ikke din eks-kæreste, men tænk nu hvis du vælger ikke at være far i dit barns liv, så finder hun en ny, er sammen med denne et stykke tid, der så bliver faderfigur, så går det måske ikke, og så kommer der en ny ind, og en til.. (måske!) Så har barnet ingen fast faderfigur i sit liv?
Ville det så ikke være det bedste for dit barn, at have en far som faderfigur, selvom i kun ses hver anden weekend? Alle har brug for forbilleder i deres liv, og barnets bedste ville da være at have et så godt forbillede som dig 
------------------------
Lige lidt til det andet du ellers har skrevet i tråden..
Jeg kan godt forstå du er frustreret over hele situationen, hun lyder også meget ubeslutsom, og måske forvirret omkring hvad hun selv ønsker?
Jeg har selv fået abort, og nu 6 år senere, er jeg planlagt gravid, med en fantastisk fyr. Min abort har naget mig i alle 6 år og gør stadig - jeg har altid fortrudt mit valg, og gør det den dag idag. Men jeg ville være realistisk og fornuftig, jeg var 17 og havde ingen uddannelse, og ham jeg blev gravid med fandt jeg ud af tog stoffer. Men jeg ønskede det barn mere end noget andet. Jeg tog i forvejen vare på mig selv, og havde været nødsaget til at tage mig af mig selv / blive voksen, MEGET tidligt i mit liv. Så modenheden var der skam.
Men kort og godt - jeg valgte fornuft, frem for følelser - og den har bidt mig bag i lige siden. 
Så ind imellem er fornuften ikke det rigtige....
Blot en lille tanke, for at fortælle det fra en kvindes side..
Skal lige siges at fyren ønskede barnet, men ikke ville være i stand til at tage sig af det, og jeg derfor havde valgt at det ville være det bedste for barnet ikke at se ham før han var fri for stoffer, men der er situationen jo så også lidt anderles.
Ang. fødslen, syntes jeg klart du skulle tage med, og holde det lille vidunder - måske det også får din ekskæreste til at se hvor rigtig det er, at du er en del af dit barns liv. Og skal du kæmpe for retten til at se dit barn, giver det jo også et stort plus. Men først og fremmest er det lille vidunder en del af dig og det er et unik oplevelse mellem dit barn og dig, som du aldrig vil kunne få igen..
Sikke det blev langt hehe.. men håber det måske viste dig tingene fra en lidt anden vinkel.
Det bedste til dig og dit kommende barn..