Og mht Hannah... well... ja hun er ikke ret moden, hun er jo kun 16 år og ja hun ryger - hvilket jo ikke skal være afgørende for om hun er en dårlig mor eller ej.
Jeg selv kan se en ung umoden pige, men jeg ser også en pige der elsker sit barn og tager sig af hende. Hun udviser bekymring overfor datteren, er træt da hun ikke får meget søvn og skide bange for, at "være under overvågning".
Hun er dermed under et pres hvorfor hendes reaktioner nogle gange går over gevind - dette sammenkoblet med hendes alder synes jeg er meget normalt.
Jeg synes det er fint hun kommer på mødrehjælpen, og jeg ser det som en styrke, at hun siger fra overfor sin sagsbehandler når hun bliver informeret om, at der ikke er nogen ledig lejlighed til dem de første 7 dage og de derfor må bo på et værelse.
Hende og moderen er meget tæt knyttet, jeg fornemmer lidt at moderen har været alene med hende og de af den årsag har udviklet et meget særligt mor/ datter forhold. Mennesker er forskellige og hvordan man knyttes til forældrene er også forskelligt - vi er bare ikke vandt til, at se denne form for tilknytning mellem mor og datter, hvorfor det kan "undre os lidt".
Jeg er ikke i tvivl om, (efter hvad jeg har set) at moderen ville gå igennem ild og vand for datteren og barnebarnet. Og udfra det vi ser på tv synes jeg at mange af jer i dette indlæg er enormt fordømmende overfor hvorvidt hun er kompetent som mor eller ej!
Anmeld