De unge mødre....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. februar 2010

RumlesMor

Jeg havde altså en smule ondt af Hannah...

Hendes datter er flere gange stoppet med at trække vejret, og man hører også Hannah sige at hun forventer / venter på at det sker igen....tror helt ærlig hun er bange for at knytte sig rigtig til barnet, hvis det skulle holde op med at trække vejret igen?!

Og som en anden skriver, så er hendes mor jo heller ikke en stærk støtte. Hun gik fra det møde med kommunen! Hvordan kan man forvente at Hannah skal håndtere sådan en situation, hun har jo ikke lært hvordan!

Er helt enig i at hun skal have hjælp til sin datter, og lærer at tage sig af hende. Men synes hun skal have chancen...ikke mindst for barnets skyld. Blot nogen tanker herfa...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2010

qp

Macaab skriver:

De var også begge meget umodne inden hun fødte... Det hele skulle handle om deres sexliv, og hvis det har været indholdet i deres forhold, så forstår jeg godt hun er kørt ned...

Hun virkede også meget modløs. Så kunne ikke forestille mig, at hun selv havde overskud til at søge hjælp, så jeg tænker nok mere over hvor fx SP er henne i det her...

En ung mor, med tvillinger, hvor manden er væk fra hjemmet 5 dage om ugen... Det lyder da klart som en dårlig kombi... Og åbenbart uden et ordentligt og brugbart netværk.

Ja nu er det ikke så meget sexlivet dette handler om - det handler jo om hendes børns trivsel og udvikling. Og ja du har da ret i din undring mht hendes SP - gad vide hvor hun er i alt det her!

Anmeld

18. februar 2010

qp

Og mht Hannah... well... ja hun er ikke ret moden, hun er jo kun 16 år og ja hun ryger - hvilket jo ikke skal være afgørende for om hun er en dårlig mor eller ej.

Jeg selv kan se en ung umoden pige, men jeg ser også en pige der elsker sit barn og tager sig af hende. Hun udviser bekymring overfor datteren, er træt da hun ikke får meget søvn og skide bange for, at "være under overvågning".

Hun er dermed under et pres hvorfor hendes reaktioner nogle gange går over gevind - dette sammenkoblet med hendes alder synes jeg er meget normalt.

Jeg synes det er fint hun kommer på mødrehjælpen, og jeg ser det som en styrke, at hun siger fra overfor sin sagsbehandler når hun bliver informeret om, at der ikke er nogen ledig lejlighed til dem de første 7 dage og de derfor må bo på et værelse.

Hende og moderen er meget tæt knyttet, jeg fornemmer lidt at moderen har været alene med hende og de af den årsag har udviklet et meget særligt mor/ datter forhold. Mennesker er forskellige og hvordan man knyttes til forældrene er også forskelligt - vi er bare ikke vandt til, at se denne form for tilknytning mellem mor og datter, hvorfor det kan "undre os lidt".

Jeg er ikke i tvivl om, (efter hvad jeg har set) at moderen ville gå igennem ild og vand for datteren og barnebarnet. Og udfra det vi ser på tv synes jeg at mange af jer i dette indlæg er enormt fordømmende overfor hvorvidt hun er kompetent som mor eller ej!

Anmeld

18. februar 2010

LMM

Znuzke skriver:

Nu ser jeg det ikke så tit, så måske jeg tager fejl, men så jeg lige en nybagt mor sidde og amme sit barn og mens barnet stadig spiser siger hun til sin mor at hun skal tage barnet så hun kan komme ud og få en smøg??????????

Jeg synes egentlig ikke jeg er nem at forarge - men det blev jeg altså dér

Nå ja - bare lige lidt brok...

Hej.

Jeg ser det tit, vælger at se det for at tænkte " What Not To Do"

Jeg bliver tit forarget når jeg ser det, og forstår ikke hvordan man kan stille sig op på tv  med sine problemer! og nogen gange kan jeg ikke forstå hvor kommunen ikke bryder ind!! elle de får noget hjælp til hvordan man skal være mor!

Nu er jeg selv meget imod rgning under graviditet!!! og i et andet afsnit er der en der siger imens hun er gravid!! (noget i denne stil) Hvorfor hun skulle stoppe med at ryge når hun er halvvejs, for hvis det skader barnet, havde det jo allerede skadet barnet, så der er jo ingen grund til at stoppe!!!

Anmeld

18. februar 2010

BetonSlotsPrinsesserne

Znuzke skriver:

Nu ser jeg det ikke så tit, så måske jeg tager fejl, men så jeg lige en nybagt mor sidde og amme sit barn og mens barnet stadig spiser siger hun til sin mor at hun skal tage barnet så hun kan komme ud og få en smøg??????????

Jeg synes egentlig ikke jeg er nem at forarge - men det blev jeg altså dér

Nå ja - bare lige lidt brok...

Tænkte det samme..
Hendes mor knokler rundt for hende, og prøver at støtte op om det hele. Og det eneste pigen tænker på , er en smøg :O

Anmeld

18. februar 2010

skoust

nu spørger jeg jo nok dumt men hvem er det vi snakker om er kunne forestille mig det var hannah? har jeg ret eller?

Anmeld

18. februar 2010

dorthemus

qp skriver:

Nu har jeg jo set de to afsnit der kommer i næste uge og jeg må sgu ærligt indrømme, at jeg er bekymret for de to tvillingebørn... Moderen er alene med dem og har ingen aflastning i hverdagen, børnene sover næsten ikke og hun siger selv, at hun ikke har overskud til, at tage sig ordentligt af dem.

Hun gav dem flasker som hun bare lod dem selv ligge og spise med hjælp af en dyne under flasken. Hun fortalte, at hun hver dag gav børnene mad og lagde dem ind i soveværelset, siden slukkede hun babyalarmen - lukkede døren så hun ikke hørte dem og lagde sig i 4 timer... for ellers fik hun ikke sovet.

Børnene får ingen one on one kontakt da hun ikke kan overskue det, det eneste behov de får opfyldt i hverdagen er de praktiske behov så som bleskift og mad.

Jeg blev faktisk helt ked af det da jeg så det og undrede mig over hvorfor hun ikke opsøgte kommunen for, at få hjælp?

Kæresten var kommet hjem på weekend ( i afsnittet) og hun fortalte ham, at hun havde brug for, at han tog lidt mere over da hun følte hun var ved, at køre ned... og jamen så blev han sur og stak af til sin moster???? 

Jeg fatter virkelig ikke hvad hun skal med den mand når han ikke kan være far til hendes børn. Jeg forstår godt, at han skal tjene nogle penge men for helvede, som situationen ser ud burde han sgu søge andet job så han kunne være en støtte og hjælp for hende i hverdagen.

Jeg synes også det er helt utroligt trist at se på, har ondt af dem alle tre

Anmeld

18. februar 2010

BetonSlotsPrinsesserne

qp skriver:

Nu har jeg jo set de to afsnit der kommer i næste uge og jeg må sgu ærligt indrømme, at jeg er bekymret for de to tvillingebørn... Moderen er alene med dem og har ingen aflastning i hverdagen, børnene sover næsten ikke og hun siger selv, at hun ikke har overskud til, at tage sig ordentligt af dem.

Hun gav dem flasker som hun bare lod dem selv ligge og spise med hjælp af en dyne under flasken. Hun fortalte, at hun hver dag gav børnene mad og lagde dem ind i soveværelset, siden slukkede hun babyalarmen - lukkede døren så hun ikke hørte dem og lagde sig i 4 timer... for ellers fik hun ikke sovet.

Børnene får ingen one on one kontakt da hun ikke kan overskue det, det eneste behov de får opfyldt i hverdagen er de praktiske behov så som bleskift og mad.

Jeg blev faktisk helt ked af det da jeg så det og undrede mig over hvorfor hun ikke opsøgte kommunen for, at få hjælp?

Kæresten var kommet hjem på weekend ( i afsnittet) og hun fortalte ham, at hun havde brug for, at han tog lidt mere over da hun følte hun var ved, at køre ned... og jamen så blev han sur og stak af til sin moster???? 

Jeg fatter virkelig ikke hvad hun skal med den mand når han ikke kan være far til hendes børn. Jeg forstår godt, at han skal tjene nogle penge men for helvede, som situationen ser ud burde han sgu søge andet job så han kunne være en støtte og hjælp for hende i hverdagen.

Jeg har så ondt af hende. Hun kømper for det hele på egen hånd. Og ingen støtte får hun.. Hallo, sundhedplejersken burde da ku se der noget galt. Det er jo ikke altid til selv at søge støtte hos kommunen..
Hun vil så gerne sine børn, men har ikke overskud pga søvn. Kan virkelig godt følge hend i nogle af tingene, selvom det ikke er den bedste måde de bliver gjort på..

Anmeld

18. februar 2010

dorthemus

qp skriver:

Og mht Hannah... well... ja hun er ikke ret moden, hun er jo kun 16 år og ja hun ryger - hvilket jo ikke skal være afgørende for om hun er en dårlig mor eller ej.

Jeg selv kan se en ung umoden pige, men jeg ser også en pige der elsker sit barn og tager sig af hende. Hun udviser bekymring overfor datteren, er træt da hun ikke får meget søvn og skide bange for, at "være under overvågning".

Hun er dermed under et pres hvorfor hendes reaktioner nogle gange går over gevind - dette sammenkoblet med hendes alder synes jeg er meget normalt.

Jeg synes det er fint hun kommer på mødrehjælpen, og jeg ser det som en styrke, at hun siger fra overfor sin sagsbehandler når hun bliver informeret om, at der ikke er nogen ledig lejlighed til dem de første 7 dage og de derfor må bo på et værelse.

Hende og moderen er meget tæt knyttet, jeg fornemmer lidt at moderen har været alene med hende og de af den årsag har udviklet et meget særligt mor/ datter forhold. Mennesker er forskellige og hvordan man knyttes til forældrene er også forskelligt - vi er bare ikke vandt til, at se denne form for tilknytning mellem mor og datter, hvorfor det kan "undre os lidt".

Jeg er ikke i tvivl om, (efter hvad jeg har set) at moderen ville gå igennem ild og vand for datteren og barnebarnet. Og udfra det vi ser på tv synes jeg at mange af jer i dette indlæg er enormt fordømmende overfor hvorvidt hun er kompetent som mor eller ej!

Jeg giver dig ret...det er meget nemt, at blive ramt/forarget af et tv-program. Men det er jo netop dét det er: tv! Der bliver klippet og redigeret og man ser jo ikke det fulde billede...

Systemet svigter ofte og giver ikke den hjælp der skal til.

Håber det bedste for dem.

Anmeld

18. februar 2010

LouiseNielsen

steph0804 skriver:

Men hun må i et eller andet omfang stadig se datteren, for jeg så hende i h og m med nogle venner der havde hun den lille med, som blev båret på armen af en fyr og bare græd og græd Men hannah havde travlt med at købe tøj... øv det var ikk sjovt at se.

Undskyld, men har dine børn aldrig været kede af det eller utilfreds mens du har handlet???

Ikke ondt ment, men gør det nu ikke værre end det er..... Altså min søn kan også skabe sig når vi handler! Behøver ikke betyde vi er dårlige forældre herhjemme......

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.