De unge mødre....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
qp skriver:

Jeg tror da, at enhver mor som bliver opfattet af andre som eks. i denne tråd må have behov for, at forsvare sin position - reality tv eller ej!

Ja det er tv og alt bliver jo ikke vist, men der er jo mange her inde der netop pointerer, at hun er ukompetent som mor og det kan søreme ikke være rart, at blive "ustillet" sådan. Og slet ikke hvis man er kommet videre i sit liv og har fået styr på tilværelsen.

Så jeg må erkende, at jeg sagtens forstår hendes behov for, at fortælle hvor hun er henne i sit liv nu - og det synes jeg hun skal være mere end velkommen til.

/qp

Det kan du have helt ret i - jeg skriver heller ikke at hun ikke bør eller må - jeg skriver at JEG ikke ville gøre det hvis det var mig. Og så prøver jeg lige at markere at det her er et åbent debatforum og at folk herinde ikke behøver tage hensyn til hvor vidt en fra TV kommer forbi og læser hvad de har skrevet om vedkommende og måske kunne blive såret.

Der var på et tidspunkt et link indtil et andet debatforum hvor man primært diskuterede tvprogrammer og i særdeleshed DUM - jeg kiggede derind og åbenbart var der mange af de nye og de gamle DUM-deltagere som debatterede med almindelig brugere - jeg har aldrig oplevet noget så ubehageligt! Der var virkelig en hadsk stemning, og de ting der blev sagt var aldrig blevet tolereret her på baby fordi folk blev så vanvittigt sårede og stødte. 

Min pointe er, at folk skal have lov til at snakke frit om DUM uden at tage hensyn til andet end en god tone baby.dk-brugere imellem. Det er de unge mødre selv som har valgt at deltage i tv-programmet og derfor må de være forberedte på at folk snakker om dem i offentlige fora og har en holdning til det de ser på tv. Så jeg reagerede på at HannahMelissa nærmest skælder ud over at blive snakket grimt om herinde - det er folks ret at have en holdning og debattere de tvprogrammer inkl. deltagere som de har lyst til.

Men dejligt at høre at hun har fået hjælp, nu har jeg som sagt ikke set de nye programmer endnu... Det er jo bare godt nyt.

Kh

Rosa

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2010

Enayia

Rosa skriver:

Det kan du have helt ret i - jeg skriver heller ikke at hun ikke bør eller må - jeg skriver at JEG ikke ville gøre det hvis det var mig. Og så prøver jeg lige at markere at det her er et åbent debatforum og at folk herinde ikke behøver tage hensyn til hvor vidt en fra TV kommer forbi og læser hvad de har skrevet om vedkommende og måske kunne blive såret.

Der var på et tidspunkt et link indtil et andet debatforum hvor man primært diskuterede tvprogrammer og i særdeleshed DUM - jeg kiggede derind og åbenbart var der mange af de nye og de gamle DUM-deltagere som debatterede med almindelig brugere - jeg har aldrig oplevet noget så ubehageligt! Der var virkelig en hadsk stemning, og de ting der blev sagt var aldrig blevet tolereret her på baby fordi folk blev så vanvittigt sårede og stødte. 

Min pointe er, at folk skal have lov til at snakke frit om DUM uden at tage hensyn til andet end en god tone baby.dk-brugere imellem. Det er de unge mødre selv som har valgt at deltage i tv-programmet og derfor må de være forberedte på at folk snakker om dem i offentlige fora og har en holdning til det de ser på tv. Så jeg reagerede på at HannahMelissa nærmest skælder ud over at blive snakket grimt om herinde - det er folks ret at have en holdning og debattere de tvprogrammer inkl. deltagere som de har lyst til.

Men dejligt at høre at hun har fået hjælp, nu har jeg som sagt ikke set de nye programmer endnu... Det er jo bare godt nyt.

Kh

Rosa

den hopper jeg med på!

Anmeld

19. februar 2010

qp

Rosa skriver:

Kh

Rosa

Jeg kan sagtens forstå det du skriver, men jeg forsøger at pointere at det hun gør her er noget enhver anden mor ville gøre - deltager i et tv program eller ej.

Jeg er sikker på, at deltagerne i DUM dagligt hører andre sige "Jamen du har selv valgt at deltage og må derfor acceptere, at andre mennesker har en holdning til dig" - min pointe er, at det jo ikke gør det nemmere, at skulle læse de forskelliges opfattelser af ens egenskaber som forælder og jeg derfor sagtens kan forstå hendes behov.

Og det kan godt være, at tonen på baby er bedre end andre steder men jeg tror ikke, at forskellen (for dem/ dum) ligger i om det bliver skrevet på en pæn eller en mindre pæn måde - de andres opfattelse af ens kompetencer som forældre er stadig det der er afgørende i sammenhængen....

Anmeld

19. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
qp skriver:

Jeg kan sagtens forstå det du skriver, men jeg forsøger at pointere at det hun gør her er noget enhver anden mor ville gøre - deltager i et tv program eller ej.

Jeg er sikker på, at deltagerne i DUM dagligt hører andre sige "Jamen du har selv valgt at deltage og må derfor acceptere, at andre mennesker har en holdning til dig" - min pointe er, at det jo ikke gør det nemmere, at skulle læse de forskelliges opfattelser af ens egenskaber som forælder og jeg derfor sagtens kan forstå hendes behov.

Og det kan godt være, at tonen på baby er bedre end andre steder men jeg tror ikke, at forskellen (for dem/ dum) ligger i om det bliver skrevet på en pæn eller en mindre pæn måde - de andres opfattelse af ens kompetencer som forældre er stadig det der er afgørende i sammenhængen....

Ja jeg kan som du også sagtens forstå at hun har behov for at forsvare sig / retfærdiggøre sig eller fortælle at tingene har ændret sig.Som du siger - det ville de fleste garanteret gøre. Og ja - hun har garanteret hørt den før, men efter min mening virker det ikke som om hun helt er indforstået med konsekvensen af at medvirke i et så omdebatteret program, hvis hun alligevel går ud på offentlige debatfora og skælder ud på folk fordi de diskuterer hende når de har set hende på tv.

Mit svar var egentlig ment som et signal rettet mod både hende selv og alle andre i denne tråd og lignende tråde om at det IKKE er brugerne herindes opgave at tage hensyn til hvorvidt en eventuel tv-personlighed kunne blive ked af at læse det de skriver. Det og intet andet.

Jeg ved ikke hvordan du læser hendes indlæg, men jeg læste det lidt som "Jeg har hørt at I sidder herinde på baby.dk og bagtaler mig fordi I ikke kan lide det I har set af mig i TV - det er jeg rigtig træt af og jeg synes ikke I kan være det bekendt og i øvrigt er jeg ikke sådan mere, for nu har jeg fået hjælp".

Det synes jeg tyder på at hun ikke helt kan overskue hvad det vil sige at være en offentlig kendt person. Hun er jo ikke f.eks. med i Paradise Hotel, Hvem vil være millionær eller lignende programmer som viser folk helt ude af kontekst  - hun er med i et program som har kørt i årevis og som med vilje kommer helt ind i de mest intime og private situationer i folks liv, og som udelukkende handler om at vise hvor hårdt og svært det kan være at være UNG mor. Så kan man ikke bagefter bebrejde folk at de ytrer sig åbenlyst om hvad de synes om det de ser på et åbent debatforum for mødre (men det har jeg indtryk af at vi er helt enige om, egentlig?)..

Kh

Rosa

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.