qp skriver:
Jeg kan sagtens forstå det du skriver, men jeg forsøger at pointere at det hun gør her er noget enhver anden mor ville gøre - deltager i et tv program eller ej.
Jeg er sikker på, at deltagerne i DUM dagligt hører andre sige "Jamen du har selv valgt at deltage og må derfor acceptere, at andre mennesker har en holdning til dig" - min pointe er, at det jo ikke gør det nemmere, at skulle læse de forskelliges opfattelser af ens egenskaber som forælder og jeg derfor sagtens kan forstå hendes behov.
Og det kan godt være, at tonen på baby er bedre end andre steder men jeg tror ikke, at forskellen (for dem/ dum) ligger i om det bliver skrevet på en pæn eller en mindre pæn måde - de andres opfattelse af ens kompetencer som forældre er stadig det der er afgørende i sammenhængen.... 
Ja jeg kan som du også sagtens forstå at hun har behov for at forsvare sig / retfærdiggøre sig eller fortælle at tingene har ændret sig.Som du siger - det ville de fleste garanteret gøre. Og ja - hun har garanteret hørt den før, men efter min mening virker det ikke som om hun helt er indforstået med konsekvensen af at medvirke i et så omdebatteret program, hvis hun alligevel går ud på offentlige debatfora og skælder ud på folk fordi de diskuterer hende når de har set hende på tv.
Mit svar var egentlig ment som et signal rettet mod både hende selv og alle andre i denne tråd og lignende tråde om at det IKKE er brugerne herindes opgave at tage hensyn til hvorvidt en eventuel tv-personlighed kunne blive ked af at læse det de skriver. Det og intet andet.
Jeg ved ikke hvordan du læser hendes indlæg, men jeg læste det lidt som "Jeg har hørt at I sidder herinde på baby.dk og bagtaler mig fordi I ikke kan lide det I har set af mig i TV - det er jeg rigtig træt af og jeg synes ikke I kan være det bekendt og i øvrigt er jeg ikke sådan mere, for nu har jeg fået hjælp".
Det synes jeg tyder på at hun ikke helt kan overskue hvad det vil sige at være en offentlig kendt person. Hun er jo ikke f.eks. med i Paradise Hotel, Hvem vil være millionær eller lignende programmer som viser folk helt ude af kontekst - hun er med i et program som har kørt i årevis og som med vilje kommer helt ind i de mest intime og private situationer i folks liv, og som udelukkende handler om at vise hvor hårdt og svært det kan være at være UNG mor. Så kan man ikke bagefter bebrejde folk at de ytrer sig åbenlyst om hvad de synes om det de ser på et åbent debatforum for mødre (men det har jeg indtryk af at vi er helt enige om, egentlig?)..
Kh
Rosa
Anmeld