KaMa skriver:
Det er svært at dømme folk udfra tv, stress med kommune, sygt barn osv. Man kan synes meget om hendes mor, men i mine øjne er hun meget omsorgsfuld. De ser da begge lidt medtaget ud, men som nævnt, de lever sgu i stress. I øvrigt: Hvad gør hospitalet for mor barn relationen, når mor bliver installeret på patienthotel. Have de to damer været lidt mere resourcestærke, så havde de nedlagt veto mod det komplet latterlige koncept. Hvem er supermor under de vilkår? Til sidst: Rigtig mange studier viser, at børn har bedst af at være hos biologisk familie. Trods de ikke lever helt op til normen. En mor-barn anbringelse i denne her sag havde været bedst. Synes sgu systemet svigter!
Må nok give dig lidt ret her.. De unge mødre er ikke det jeg ser mest af, men så dog afsnittet igår.
De snakkede jo allerede om at tage barnet fra hende før hun havde født, så der må jo være noget galt ( i min verden som man ser hannahs mor, så vil jeg mene det er social arv, men kun gætteri ), men vil give dig helt ret i at man skulle "anbringe" dem sammen et sted, så hun kan lære at være mor.
Når kommunen allerede snakkede om det før hun føde, havde de jo rig mulighed for at finde en ordentlig løsning. Pigen er 17 år, og undskyld mig, men så tror jeg bare heller ikke hun ved bedre end at hun vil have en smøg. Ike at jeg synes det er iorden, men der burde jo være nogle som hjælper hende og fortæller hende hvad der er rigtig og forkert.
Man kan absolut godt være moden i en alder af 17, men det kan vi jo ikke kalde hende her, så jeg vil heller ikke mene at dette "kun" er hendes skyld.. Der burde være mere vejledning til sådan nogle sager her...
Anmeld