De unge mødre....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2010

Vial

Det er svært at dømme folk udfra tv, stress med kommune, sygt barn osv. Man kan synes meget om hendes mor, men i mine øjne er hun meget omsorgsfuld. De ser da begge lidt medtaget ud, men som nævnt, de lever sgu i stress. I øvrigt: Hvad gør hospitalet for mor barn relationen, når mor bliver installeret på patienthotel. Have de to damer været lidt mere resourcestærke, så havde de nedlagt veto mod det komplet latterlige koncept. Hvem er supermor under de vilkår? Til sidst: Rigtig mange studier viser, at børn har bedst af at være hos biologisk familie. Trods de ikke lever helt op til normen. En mor-barn anbringelse i denne her sag havde været bedst. Synes sgu systemet svigter!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2010

Riksen

Znuzke skriver:

Det er selvfølgelig kun gætværk, men hun virker faktisk ikke som om hun er synderligt knyttet til barnet - og hun er jo bare i vejen når hun skal ryge og sove osv.....

Men når man ser hende med sin egen mor, så er det jo tydeligt at hun ikke har haft de bedste vilkår.

Ja, det er da det indtryk jeg også har.

Anmeld

17. februar 2010

Riksen

KaMa skriver:

Det er svært at dømme folk udfra tv, stress med kommune, sygt barn osv. Man kan synes meget om hendes mor, men i mine øjne er hun meget omsorgsfuld. De ser da begge lidt medtaget ud, men som nævnt, de lever sgu i stress. I øvrigt: Hvad gør hospitalet for mor barn relationen, når mor bliver installeret på patienthotel. Have de to damer været lidt mere resourcestærke, så havde de nedlagt veto mod det komplet latterlige koncept. Hvem er supermor under de vilkår? Til sidst: Rigtig mange studier viser, at børn har bedst af at være hos biologisk familie. Trods de ikke lever helt op til normen. En mor-barn anbringelse i denne her sag havde været bedst. Synes sgu systemet svigter!

Jeg tror du har ret... det er let at sidde og være klog på andres vegne, men det er nu trist at hun ikke har knyttet sig til barnet.

Og som du efterlyser.... hvor er personalet til at hjælpe hende med at få kontakt til sit barn? Jeg troede ellers at man var ekstra opmærksom på teenage-mødre mht. at skabe de bedste vilkår for trivsel for begge parter.

Anmeld

17. februar 2010

Vial

Jeg er ærlig talt mest forarget over at hospitaletet lader en et mdr gammel pige ligge alene, mens mor er på patienthotel. De burde være indlagt sammen, sove sammen osv. Så kunne mormor bo på hotel! Hvad har en mor at give sit barn, når hun hver 4. time i bedste brandmands stil skal hoppe i tøjet og over på hospitalet og amme - de 4 timer er oven i købet inkl amning, så reelt har hun et par timer at sove i! Er virkelig rystet. Den var ALDRIG gået her!

Anmeld

17. februar 2010

Alína Hólm

hallo de damer! Hannah er nok den bedste mor jeg kender!

så sidder i bare og bagtaler hende! Tsh.. og jo det er bagtagelse, selvom hun kommer i tv.. OG hun var færdig med at amme!!!

Anmeld

17. februar 2010

Bom

Milla-Victoria's mor skriver:

Hehehe.... Har noget familie der på en måde er indblandet i sagen!!!

Det er utroligt så godt man får det af at se "DUM"..... Man bliver bare SÅ meget bekræftet i hvor god en mor man selv er

Uhh in sider viden..

Ja jeg tror ihvertfald jeg bliver SUPER MOM i forhold til dem..

Anmeld

17. februar 2010

Vial

anikaingibjorg skriver:

så sidder i bare og bagtaler hende! Tsh.. og jo det er bagtagelse, selvom hun kommer i tv.. OG hun var færdig med at amme!!!

Ja, folk der kender hende ved det nok bedst! Jeg tænker, at hun har en god støtte i hendes mor. Bagsiden ved at være med i DUM er, at alle folk har en holdning og tror de er meget bedre selv. Klamt - men sådan er det.

Anmeld

18. februar 2010

Na-Wi

steph0804 skriver:

Jep. det har jeg også set... så kan man pludselig godt forstå hvorfor hun bliver vurderet som hun gør, og jo faktisk ender med at få fjernet datteren.

Det er da ikke særlig pænt at afslører hvad der sker i sådan en serie, som mange troeligt følger med i.. Det afsnit jeg så i dag havde hun ikke fået barnet fjernet, og går da stærkt udfra det er de nye afsnit jeg ser?

Så fy! ikke særlig sødt af dig..

Knus Nanna

Anmeld

18. februar 2010

Loa

anikaingibjorg skriver:

Som allerede nævnt så kan man jo ikke rigtig "dømme" ud fra andet end det man ser i tv når man ikke kender hende.....

Men hvis det eneste man kan tænke på når man sidder og ammer sit lille barn er at komme ned og få en smøg (hvilket hun åbenbart skal temmelig tit) så er man i MIN VERDEN ikke den bedste mor der findes.....

Anmeld

18. februar 2010

Kristina V

KaMa skriver:

Må nok give dig lidt ret her.. De unge mødre er ikke det jeg ser mest af, men så dog afsnittet igår.

De snakkede jo allerede om at tage barnet fra hende før hun havde født, så der må jo være noget galt ( i min verden som man ser hannahs mor, så vil jeg mene det er social arv, men kun gætteri ), men vil give dig helt ret i at man skulle "anbringe" dem sammen et sted, så hun kan lære at være mor.

Når kommunen allerede snakkede om det før hun føde, havde de jo rig mulighed for at finde en ordentlig løsning. Pigen er 17 år, og undskyld mig, men så tror jeg bare heller ikke hun ved bedre end at hun vil have en smøg. Ike at jeg synes det er iorden, men der burde jo være nogle som hjælper hende og fortæller hende hvad der er rigtig og forkert. 

Man kan absolut godt være moden i en alder af 17, men det kan vi jo ikke kalde hende her, så jeg vil heller ikke mene at dette "kun" er hendes skyld.. Der burde være mere vejledning til sådan nogle sager her... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.