Ansemusen skriver:
Det er tydeligt for mig at se, at det ikke kun handler om bekymring for hendes kommende barn, selvom jeg godt ved at du OGSÅ er bekymret for barnet! Men det skinner igennem, at du også er virkelig frustreret, såret og vred over alle de ting, som vedkommende har udsat dig for! Men DU kan ikke ændre hende, hvorend du gerne ville
Hun skal selv indse at hun har et problem og så skal hun, som KaMa skriver, have intensiv terapi, hvis hun virkelig skal ændre sig mærkbart!
Så hvis du ikke kan holde det ud og føler at det tærer på dig, så synes jeg du skal tage afstand til hende og passe på dig selv inden det bliver alt for meget for dig! Jeg ved godt at det er meget lettere sagt end gjort, når det er familie vi taler om. Men du kan jo ikke blive ved med at leve med det, når du har det så svært med det (hvilkt jeg bestemt også tror jeg selv ville have!!!). Hun er syg ja! Men det kan du ikke gøre for, og derfor har du ikke pligt til konstant at være der og stå model til ting, som du føler overskrider dine grænser!
Synes du skal bakke helt eller delvist ud af jeres forhold og vente og se hvad der sker, om hun får hjælp, om du savner hende osv. Nogen gange skal der afstand til før man kan mærke hvad der egentlig er bedst for en selv 
Nu tilføjer jeg lige noget til dette indlæg, efter at have læst dit indlæg højere oppe. Du skriver både at vi bare siger du skal acceptere at sådan er hun og lade hende behandle dig sådan og smatidig siger du, at en anden ikke kan være bekendt at sige at du skal holde dig fra hende. Så kan jeg bare ikke se hvilke muligheder der så er tilbage? For du KAN ikke ændre hende, så enten må du vælge at tage afstand til hende eller at 'acceptere' hende som hun er. Jeg tænker dog, at du godt kan tage afstand fra hende uden at være nødt til at melde dig helt ud af familien!
jeg prøver lige at forklare mig igen, jeg vil gerne tage afstand til hende hvilket jeg også gør så meget som muligt, men hvis jeg skal slippe for alt dte her, ville det kræve jeg meldte mig ud af familien.
Jeg ved godt jeg ikke kan ændre hende, og hun er jo også selv ansvarlig for hendes liv.
jeg er dog da hun er et meget tæt familiemedlem, nød til at se hende, til familie komsammen osv osv, men har dog meldt en del fra, men synes det er så ærgeligt jeg ikke kan se min familie pga hende, for selvom jeg ikke er der, får hun stadig stor indflydelse desværre, har prøvet at snakke med familien, bla ved min fødselsdag, hvor ejg prøvede at sige at selvom hun ikke kom, måtte de andre jo gerne komme, vi er jo mange så man kan jo ikke altid få det til at passe, kort tid efter fandt hun åbenbart ud af det, ringede og var enormt sur, ville have jeg skulle flytte dagen eller aflyse, da jeg ikke ville dette, gik der ikke lang tid, så ringede de en efter en og skulle pludsleig en masse andet elelr havde dårlige undskyldninger for ikke at komme, og sjovt nok sagde de alle, at det jo skulle passe sammen med hende, for dt var jo vigtigere hun kom med (hun var åbenbart vigtigere end jeg var, som gæst til min fødselsdag)så tænker jo også lidt, hvordan det skal gå med det stakkels barn, hvad sådanne ting angår. manden må jo være voksen nok til selv at sige fra, men barnet bestemmer jo ikke før om mange år
og tak for svar