june1987 skriver:
hejsa 
jeg har selv fået konstateret Borderline, og manio depressiv.(bipolar)
jeg har to hjemme boende piger på 2 og 3 år, jeg kan sagtens sætte mig ind i de ting du skriver, jeg ved hvordan man kan være. idag er der meget hjælp at hente det vigtigste er hun er ærlig og tager imod de råd fagfolkene de siger, det er jeg kommer længst med selvom jeg ved hvor svært det er at gøre det. men når hun får barnet vil hun også vågne lidt mere op da hun har et ansvar og nogen er ansvaret for stort til og andre er det noget man kan leve med.
går hun i behandling'?
min psykolog siger at mine børn bliver min redning da jeg ikke ville gøre nogn dumme ting pga jeg er en mor.
man kan ikke gøre for man har denne sygedom, det er jo desværre ikke noget man har valgt.
det kan jo være hun føler hun gerne vil have den opmærksomhed nu fordi hun er gravid men samtidig nok også en del bange selvom hun nok ikke vil indrømme det.
det med hun ikke rigtigt snakker med dig, giv hende tid, det er ikke altid jeg ej heller har overskud til det, men vær der for hende når hun ringer eller skriver, støt hende og hjælp hende i det omfang du kan magte. lad vær med at indlede dig for meget i hendes gøremål og hvad hun gør, stol på hende og tro hun nok skal klarer det.
jeg ved selv hvordan jeg er ang. at manipulere folk, ja det kan man men med tiden vil hun blive lidt mere voksen og finde ud af det ikke er den rette vej, jeg kan også gøre det i det omfang jeg vil, men det er altså bare ikke vejen frem man kan ikke snakke sig ud af problemer men lad for guds skyld vær med at sige det til hende du vil bare skubbe hende endnu mere væk fra dig
da jeg ved hvor sort og hvid seer man er skal du gå med en maske på og støt hende og ros hende når hun gør noget godt og snak med hende
og i perioder snakker jeg heller ikke med veninder fordi de måske har sagt en ting der irretere mig grænse løst og så bliver jeg meget sort seende. hvis nu hun har på samme måde så læg hende lidt på køl til hun er tøet op og fundet ud af det ikke er så slemt alligevel.
det blev lidt roddet, men det er sævrt at forklare hvis du har behov for hjæp så skriv til mig så skal jeg nok hjælp i det omfang jeg kan.
venlig hilsen june
skal lige siges, jeg altid har støttet hende, men efter hun gik i behandling og kort tid efter stoppede, gik det helt galt for hende, der kom en masse grimt frem af hun først gik i behandling og så stoppede. Jeg skal konstant gå på listefødder, ellers bliver jeg frosset ud, og desværre får hun hele familien med på det. pga hende meldte folk lige pludselig afbud til min fødselsdag, julefrokost og påskefrokoster, da hun ikke altid kunne komme med, og når hun ik skulle med måtte andre heller ik, og ofte har de tilmeldt sig er siden afmeldt få dage før, fordi hun enten havde set sig sur på mig eller ikke selv kunne deltage.
jeg synes det har været rigtig svært, da jeg gerne vil støtte men jeg har også en grænse for hvad jeg kan holde til og vil finde mig i, derudover håber jeg bare hun tager ansvar for det lille barn.
jeg kender godt borderline og har også veninder med borderline, men synes jeg er nemmere at styre, for der bliver amn ikke pludselig bagtalt og lagt på is af hele familien. desværre efter hun har fået barn har det givet problemer, bla ved bevidst at vælge en person som gudmor, som står mig nært, og hun har udelukkende valgt hende for at ramme mig, hun prøver åbenlyst at få mig til at skabe splid i familien, og det irriterer grænseløst jeg ved en masse om borderline og ved hun har det.
derudover benægter hun at hun er syg, trods pension, og siger at det kun lige er den følelsmæssige del, selvom det er hele borderline jo. håber bare det ikke kommer til at ramme barnet, også senere hen, når barnet begynder at få venner fra børnehaven/skolen osv