Anonym skriver:
Hej Allesammen
Skriver som anonym da det er meget følsomt emne og ikke vil genkendes.
Har et nær familiemedlem, som er gravid, og er ikke så langt fra terminen. (er vist 1-2 mdr til)
Denne kommende mor har haft svært ved at blive gravid og været i behandling for barnløshed grundet pco men blev hurtigt gravid og det lykkedes også at hun ikke aborterede(før blev hun gravid men aborterede indenfor de første 6-7 uger, skete en 2-3 gange)
først nu er hun begyndt at overveje at male værelset og kigge babytøj. hun har udtalt jeg ikke måtte få børn før hende da det er hendes tur.
Hun er enormt manipulerende og på den måde meget destruktiv hvis hun har set sig ond på en, men på den manipulerende måde, at man ikke er i tvivl om hvad hun har gang i, men formår at gøre det på en måde så andre ik lægger mærke tild et på(hun kan snøre dem nemt da de ikke ved noget om borderline)
Jeg frygter desværre for deres kommende barn og har da også købt en gave, men hører aldrig fra hende, så hvorfor nager alt det her mig så, måske alle de skuffelser og følelser der ligger, da vi før var tætte, eller er det kun den frygt for barnet man har i abghånden, hun er meget sygdomskrævende og kræver generelt meget opmærksomhed, og kan splitte hele familien eller den imod en hvis amn ikke gør som det passer hende.
holder sundhedsplejersker øje med den slags, eller ved de ikke hvilke sygdomme moderen har? ved de overhovedet noget om psykiske sygdomme så hun ikke kan manipulere sig ud af det ved besøgene, for frygter lidt for barnet i det her tilfælde, specielt når hun slet ikke kan forstå hun overhovedet er gravid, og ikke engang kan klare andre får de samme glæder som hende.
nogle der kender til borderlinere med babyer/børn
Jeg syntes det virker vildt, at hun har så meget magt i jeres familie, at hun kan styrre de andre, så de ikke kommer med til noget du holder, hvis hun har set sig sur på dig.
Jeg tror jeg ville tage en snak med de mennesker, der bakker ud, efter de har tilmeldt sig, og få af vide, hvad det er der er grunden til dette, hvad de har fået af vide, siden de bakker ud.
Det kunne også tyde på, at de andre i familien , måske ikke ønsker at gøre noget som skulle få den i dårligt uføre hos hende, da de har set hvad det kan føre til, og de ikke orker dette, og derofr spille med på hendes spil, for lige som at få fred, ja jeg ved jo ikke om det er sådan det hænger sammen, men det var et bud.
Jeg tror du skal indse, at du ikke kan hjælpe et menneske der ikke ønsker hjælp, det jo hendes liv, og hendes valg, så bare støt hende som du også har gjort hele tiden, så godt du nu kan, og ønsker.
Jeg kan godt forstå du ikke syntes det er sjovt, at det skal gå ud over dig, og at du skal være syndebukken, så du kunne jo indimellem, spille med på hendes spil, så du på den måde, holdt dig gode venner med hende, og dermed også fik fred, ved ikke om det var en mulighed for dig ?
Ja det var lige hvad jeg havde, håber du kunne bruge det til noget 
mvh Michael