Tjuls skriver:
Nu har jeg ikke siddet og læst alle indlæggene igennem, for der er mange og de er laaange..
Men synes ikke der står noget om, hvilken type borderline det er? Der er jo stor forskel på borderline patienter.. Og om der er andet i..
Jeg har selv diagnosen skizotypisk borderline, og har haft den i mange år..
"Hvis man har en skizotypisk sindslidelse har man tendens til at isolere sig socialt. Man er tilbøjelig til at fejltolke andre, man er mistroisk, man har aparte ideer, og man kan have en tendens til at tro på overnaturlige eller magiske fænomener.
De personlighedstræk man har, hvis man har en skizotypisk sindslidelse, er i virkeligheden de samme som hvis man har skizofreni. Forskellen er, at man ikke opfylder de øvrige betingelser for at have skizofreni"
Så jeg kender ikke til det at være manipulerende osv.. Jeg er mere bare "underlig" i tankegang and so..
Og jeg har sgu været ked af når folk er kommet med jeg er så psykisk syg jeg ikke er egnet til at have børn. Psykisk sydom er et tabuemne, og har man ikke ordentlig kendskab til hvilken diagnose det præcis er, og hvad den indebærer, så KAN det være svært at tackle en person med en psykisk diagnose.
Da min søns far gik fra mig, der brugte han også det psykiske og det gør han STADIG!
Jeg vil ikke sige min søn "reddede" mig, men han ændrede meget.. Der var der pludselig en mere der skulle tages hensyn til, og han er ALTID kommet i første række.. Og efter han er kommet til, så er jeg blevet så rask at jeg hverken går i terapi hos psykiater længere, eller får medicin af nogen art. Diagnosen vil altid bestå, men jeg er så rask som man kan være.. Selvfølgelig har jeg stadig en underlig tankegang til tider, men det har ALDRIG påvirket min søn.
Min søn er nu delebarn.. Og uanset hvor meget hans far kæfter op om det er forkert fordi jeg har en diagnose, så kan omverdenen se at jeg først og fremmest fungere som FORÆLDER og ikke en psykisk syg 
Selve diagnosen siger meget, så undersøg hvilken type det er.. Undersøg hvad det indebærer, og tag den langsomt derfra, for vi borderlinere tackler ting forskelligt..
"Lidelsen er pt. ved at blive reklaccificeret, da fagkundskaben hælder mere og mere til, at borderline personlighedsforstyrrelse er en form for forsinket Post Traumatisk Stress Syndrom (DPTSS), eller Forsinket Belastnings Stress Syndrom eller belastningspsykose."
Borderline skyldes jo oftest det livet har budt på, og i de fleste tilfælde, så kan man vokse fra det.. 
nu ved jeg ikke præcist hvad hun fejler, udover borderline, og tvivler på hun vil fortælle mig det.
derudover siger jeg ikke man ikke kan være en god mor, fordi man har feks borderline, men jeg var også bare bekymret, baseret ud fra opførsel og så kombineret med diagnosen. Mange er glimrende forældre trods psykiske eller fysiske sygdomme, og der er også helt normale forældre som kan være dårlige forældre, så nej tror ikke en diagnose absolut medfører dårlige fprældre. slet slet ikke. Jeg tror alle mennesker har noget godt i sig, og er søde rare mennesker indtil det modsatte er bevist.
Jeg ved også godt man ikke bruger borderline mere, og man får diagnosen personlighedsforstyrrelse, men ved også jeg af flere (psykologer, psykiatere osv) har fået at vide, man ikke kan blive rask fra borderline, man kan man kan blive så "rask" at man kan leve et normalt liv, men man vil altid have borderline, og altid kunne komme tilbagefald